Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg har søkt på en jobb innen helse. Jeg tror og har hørt at det er gode sjanser for på å få jobben (kun jeg som utdanna og ei til som har søkt (uten utdannelse) har jeg hørt. Men har ikke fått svar enda. Jeg har nå en helgestilling på ein sjukeheim. Er det risikabelt å si opp denne stillingen før jeg har hørt noe angående den andre (tenker å gjøre det før 1. November slik at oppsigelsestiden blir til 1 desember. Hva viss jeg ikke får den? Mister jeg rettigheter i kommunen viss jeg ikke har en fast stilling? Det er nok vakter å ta av og jeg kan jobbe så mye jeg vil uten å måtte binde meg til ei helg, har egentlig planer 2. Desember og har egentlig jobbehelg på sjukeheimen, derfor jeg lurer 🙈 Anonymkode: a1b8c...80e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Du skal si opp stillingen fordi du har planer i jobbhelgen din?? Det er dårlig deal. Det er og dårlig deal å si opp før du har noe nytt. Har du virkelig bare én mnd oppsigelse? Ville heller bytta bort jobbhelga og venta til du hadde noe annet Anonymkode: e65ba...9aa
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Du må ikke finne på å si opp før du har fått noe annet fast, du må heller bytte helg med med noen andre. Du har vel tre mnd oppsigelse på nåværende stilling, hvis du da ikke har vært ansatt veldig kort tid. Anonymkode: b00ac...848
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har søkt på en jobb innen helse. Jeg tror og har hørt at det er gode sjanser for på å få jobben (kun jeg som utdanna og ei til som har søkt (uten utdannelse) har jeg hørt. Men har ikke fått svar enda. Jeg har nå en helgestilling på ein sjukeheim. Er det risikabelt å si opp denne stillingen før jeg har hørt noe angående den andre (tenker å gjøre det før 1. November slik at oppsigelsestiden blir til 1 desember. Hva viss jeg ikke får den? Mister jeg rettigheter i kommunen viss jeg ikke har en fast stilling? Det er nok vakter å ta av og jeg kan jobbe så mye jeg vil uten å måtte binde meg til ei helg, har egentlig planer 2. Desember og har egentlig jobbehelg på sjukeheimen, derfor jeg lurer 🙈 Anonymkode: a1b8c...80e Man kan da ikke planlegge noe i jobbhelgen sin, så lenge man har jobben. Du høres ikke veldig pliktoppfyllende ut. Er du sikker på at du bare har 1 mnd oppsigelse, det er ikke vanlig på faste stillinger. Anonymkode: aa0d9...90d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skal si opp stillingen fordi du har planer i jobbhelgen din?? Det er dårlig deal. Det er og dårlig deal å si opp før du har noe nytt. Har du virkelig bare én mnd oppsigelse? Ville heller bytta bort jobbhelga og venta til du hadde noe annet Anonymkode: e65ba...9aa Hvorfor er det slik at vi bør ha fast når vi likevel kan jobbe opptil 100 % dersom vi vil. Jeg ble ferdig som lærling i fjor og er innom og tar vakter 5 plasser (dement, somatisk, heimesjukepleie, dagsenter og PU bolig) er god nok til å få fast helgestilling, men ingen større stilling til nå ihvertfall. Jeg bare lurer🙈 har det noe med rettigheter å gjøre? Anonymkode: a1b8c...80e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man kan da ikke planlegge noe i jobbhelgen sin, så lenge man har jobben. Du høres ikke veldig pliktoppfyllende ut. Er du sikker på at du bare har 1 mnd oppsigelse, det er ikke vanlig på faste stillinger. Anonymkode: aa0d9...90d Jeg vet ikke, men Googla oppsigelsestid og kom inn på arbeidsmiljøloven og der stod det at der som ikkje anna er fastsett så er oppsigelsestiden 1 mnd. Den jeg har og den jeg har søkt på er i samme kommune så det har kanskje og noe å si. Anonymkode: a1b8c...80e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå