Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #26 Skrevet 24. oktober 2018 Synes ikke du er urimelig. Jeg hadde blitt sint og skuffet over manglende samarbeidsevner hos ham selv, hvis jeg å ikke fikk vite det før lenge etter at barna ble introdusert! Og det er hårreisende å se alle feilslutningene om at dette ikke hadde skjedd hvis du var imøtekommende! Jeg oppfatter deg som det. Tror heller han må ha fått alle barna til å love å ikke si noe, fordi du ikke vet det enda. Og det er å sette barna i en veldig vanskelig situasjon som de bør slippe. Er han ekstremt konfliktsky og umoden ellers? Anonymkode: e0645...057
amandine Skrevet 24. oktober 2018 #27 Skrevet 24. oktober 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det gjør en forskjell når de forteller meg det, siden jeg gjerne skulle ha vært forberedt, så de ikke kunne se at jeg ble overrasket. Jeg husker det så godt selv, hvordan jeg voktet på foreldrene mine etter skilsmissen og ville passe på at ingen av dem var lei seg. Jeg blir sur når han sier at han skal vente med å la barna treffe henne, og så forteller barna meg plutselig at det har de allerede gjort. Men jeg vet godt at jeg ikke har noe med det og at han tar de avgjørelsene han mener er riktige. Skulle bare gjerne ha hatt en heads up. HI Anonymkode: e16ac...c8f Og dét skjønner jeg også at du gjerne ville hatt, en heads up! Og at det er mye sorg der som ikke handler om den nye kjæresten eller at du vil ha ham tilbake. En sorg over hva som definitivt ikke blir og i tillegg godt blandet med dine egne erfaringer og følelser etter dine foreldres skilsmisse. Jeg tenker det beste du kan gjøre er å svelge kamelen. Dessverre blir det sikkert ikke den første. At du blir overrasket gjør det jo ingenting at barna ser, det ble de jo selv. At du blir lei deg er noe helt annet, tenker jeg. Det kan du plassere et sted barna ikke ser det. Lykke til. Brudd er aldri enkelt, uansett, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #28 Skrevet 24. oktober 2018 33 minutter siden, amandine skrev: Og dét skjønner jeg også at du gjerne ville hatt, en heads up! Og at det er mye sorg der som ikke handler om den nye kjæresten eller at du vil ha ham tilbake. En sorg over hva som definitivt ikke blir og i tillegg godt blandet med dine egne erfaringer og følelser etter dine foreldres skilsmisse. Jeg tenker det beste du kan gjøre er å svelge kamelen. Dessverre blir det sikkert ikke den første. At du blir overrasket gjør det jo ingenting at barna ser, det ble de jo selv. At du blir lei deg er noe helt annet, tenker jeg. Det kan du plassere et sted barna ikke ser det. Lykke til. Brudd er aldri enkelt, uansett, tror jeg. Takk! Nei, brudd er ikke enkelt uansett, og det blir nok som du sier endel kameler å svelge fremover. Og du har rett i at masse gamle følelser blander seg inn og forstyrrer. Eksmannen min løy mye for meg da vi var gift, så det er nok det jeg reagerer så sterkt på - selv om jeg jo virkelig ikke burde være overrasket... Det er flere etapper i en skilsmisse, begynner jeg å forstå - men når de er gjennomlevd følelsesmessig, en etter en, så kommer de i det minste ikke tilbake. Kan man håpe, i hvert fall HI Anonymkode: e16ac...c8f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #29 Skrevet 24. oktober 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes ikke du er urimelig. Jeg hadde blitt sint og skuffet over manglende samarbeidsevner hos ham selv, hvis jeg å ikke fikk vite det før lenge etter at barna ble introdusert! Og det er hårreisende å se alle feilslutningene om at dette ikke hadde skjedd hvis du var imøtekommende! Jeg oppfatter deg som det. Tror heller han må ha fått alle barna til å love å ikke si noe, fordi du ikke vet det enda. Og det er å sette barna i en veldig vanskelig situasjon som de bør slippe. Er han ekstremt konfliktsky og umoden ellers? Anonymkode: e0645...057 Takk for forstående svar! Han har en tendens til å hoppe over der gjerdet er lavest, men jeg håper virkelig ikke han har bedt barna lyve til meg. Jeg heller mer og mer til ikke å nevne det overhodet, for ikke å skape konflikt. Prøve å ta The high road, og dessuten huske at han alltid har løyet og at jeg derfor ikke bør være overrasket og sur, men bare takknemlig over at vi ikke er gift lenger. HI Anonymkode: e16ac...c8f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #30 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg tenker at du er urimelig, men samtidig forstår jeg deg veldig godt. Jeg hadde samme reaksjon når min eks gjorde det på akkurat samme måte, selv om jeg egentlig var glad for at han fant noen. Jeg fant ut at jeg var mest skuffet over at vi ikke hadde det gode samarbeidet som jeg trodde vi hadde. Og at jeg ble såret for at han holdt meg utenfor noe som involverte ungene. Jeg ville kanskje sagt til han at du skulle ønske du visste det på forhånd, slik at du kunne møtt ungene bedre. Og så samtidig si at du er glad på hans vegne. Anonymkode: af44e...b56
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #31 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg skjønner deg godt, og forstår at du er frustrert. Med fornuften tenker jeg at det lureste er å la det passere i stillhet. Kjæresten er allerede introdusert, det er ingenting som kan gjøres ugjort. Men med hjertet kjenner jeg at jeg ville hatt STORT behov for å snakke med eksen om løgnen, om viktigheten av kommunikasjon mellom dere voksne, og å være både forberedt og informert for å i størst mulig grad være i stand til å ivareta barnas emosjonelle behov. Hvis du lar det passere usagt så vil du jo heller ikke kunne benytte denne anledningen til å lage noen felles kjøreregler sammen med eksen, slik at dere blir enige om hvordan dere skal kommunisere om ting som påvirker barnas hverdag fremover. Anonymkode: b8f78...2de
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #32 Skrevet 24. oktober 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at du er urimelig, men samtidig forstår jeg deg veldig godt. Jeg hadde samme reaksjon når min eks gjorde det på akkurat samme måte, selv om jeg egentlig var glad for at han fant noen. Jeg fant ut at jeg var mest skuffet over at vi ikke hadde det gode samarbeidet som jeg trodde vi hadde. Og at jeg ble såret for at han holdt meg utenfor noe som involverte ungene. Jeg ville kanskje sagt til han at du skulle ønske du visste det på forhånd, slik at du kunne møtt ungene bedre. Og så samtidig si at du er glad på hans vegne. Anonymkode: af44e...b56 Det er akkurat det jeg føler, godt å høre at det ikke bare er meg! Og jeg er enig at jeg burde si noe til ham, på en ryddig og hyggelig måte, som du foreslår. Tror det er nødvendig, så det ikke bygger seg opp masse frustrasjon som plutselig eksploderer på et tidspunkt... Anonymkode: e16ac...c8f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #33 Skrevet 24. oktober 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er akkurat det jeg føler, godt å høre at det ikke bare er meg! Og jeg er enig at jeg burde si noe til ham, på en ryddig og hyggelig måte, som du foreslår. Tror det er nødvendig, så det ikke bygger seg opp masse frustrasjon som plutselig eksploderer på et tidspunkt... Anonymkode: e16ac...c8f Jeg tenker det er fint å ha fokuset på at det er til barnas beste at dere kan snakke om sånt. Det handler ikke om at mamma er lei seg for at pappa har ny kjæreste. Men at du skulle ønske du fikk møte barna forberedt når de har møtt pappas nye kjæreste. Og at ungene ikke trengte å føle at de holdt noe hemmelig for deg. Anonymkode: af44e...b56
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #34 Skrevet 24. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner deg godt, og forstår at du er frustrert. Med fornuften tenker jeg at det lureste er å la det passere i stillhet. Kjæresten er allerede introdusert, det er ingenting som kan gjøres ugjort. Men med hjertet kjenner jeg at jeg ville hatt STORT behov for å snakke med eksen om løgnen, om viktigheten av kommunikasjon mellom dere voksne, og å være både forberedt og informert for å i størst mulig grad være i stand til å ivareta barnas emosjonelle behov. Hvis du lar det passere usagt så vil du jo heller ikke kunne benytte denne anledningen til å lage noen felles kjøreregler sammen med eksen, slik at dere blir enige om hvordan dere skal kommunisere om ting som påvirker barnas hverdag fremover. Anonymkode: b8f78...2deta Takk for svar, jeg er helt enig. Samtidig tenker jeg at hva er vitsen med felles kjøreregler, når han allikevel ignorerer dem? Vi hadde jo felles regler, trodde jeg, helt til han ble forelsket og glemte dem... Anonymkode: e16ac...c8f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #35 Skrevet 24. oktober 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker det er fint å ha fokuset på at det er til barnas beste at dere kan snakke om sånt. Det handler ikke om at mamma er lei seg for at pappa har ny kjæreste. Men at du skulle ønske du fikk møte barna forberedt når de har møtt pappas nye kjæreste. Og at ungene ikke trengte å føle at de holdt noe hemmelig for deg. Anonymkode: af44e...b56 Det er et veldig godt poeng, at barna ikke skal føle at de trenger å holde noe hemmelig for meg. Takk, det tar jeg med til samtalen med ham Anonymkode: e16ac...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå