Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 Jada, jeg vet det er pannetermometer, men det viser minst en halv grad høyere når jeg måler bak øret, så nå ble jeg usikker. Hvilken skal jeg tro på?🙄 Anonymkode: c759a...936
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Pannetempmåler er bare latterlig og bortkastet penger. Anonymkode: 3b4dd...f05
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Måler på siden av pannen med dem, ikke midt på pannen eller bak øret... Anonymkode: e5529...1ad
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg måler under armen med pannetermometer. Erfaringsmessig gir det mest riktig resultat. Temperaturen i panna blir jo avkjølt av luften, så den er nesten alltid for lav. Test på deg selv, så ser du. Anonymkode: abf15...174
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Pannetermometer er noe tull. Både hjemme og på jobb (barnehage) svinger temperaturen med 3-4 grader ved korrekt måling (fra midten av pannen og ned mot tinning i korrekt avstand). Vi har det "dyreste" og "beste" termometeret. Anonymkode: bd69f...70a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Vi brukte pannetermotmetere i et forsøk på sykehuset jeg jobber på i en periode (og de er mye «bedre» en de en kjøper kommersielt), de ble skrinlagt fort -alt for upålitelig. Temperatur i hud samsvarer ikke med «inni» kroppen, og om man feks har svettet så blir huden kaldere etc etc Rumpa er det eneste pålitelige, nest etter det kan et godt øretermometer funke. Det er jo ofte ikke så viktig å vite nøyaktig på desimalen hjemme, bare få sånn ca feber/ikke feber for å se om Paracet virker feks Anonymkode: 461ed...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå