Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2018 #1 Skrevet 20. oktober 2018 Jenta mi på 6,5 år tok hull i ørene for 4 mnd siden..Har brukt plast øredobber til nå, men kunne tenkt seg noen andre..Det verker litt innimellom og blør litt i det ene..Skulle kjøpe sølvøredobber på Bjørklund og hun som jobba der så at hun ikke kunne bruke sølv før hullene hadde grodd litt,for ellers ble det svarte ringer rundt hullene..Noen som har vært borti det? Nå har hun mista øredobbene og vi må kjøpe nye, hun har sølv her, men hvis det blir svarte ringer så tør vi ikke sette inn de da...Det verkene øret har hatt godt at ett par dager med "luft" uten øredobb i... Anonymkode: 21281...349
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 Det er lurest å gå til et piercingstudio dersom man skal ha hull i ørene da de bruker bare nål istedenfor pistoler fullt av bakterier. Det er mye større sjanse for å få verk dersom det ble skutt med pistol. Datteren din kan fint ha øredobber med sølv i ørene. Det er også lurest. Det er også viktig at det renses 2 ganger om dagen. Anonymkode: f3b1f...531
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 Det verkende ører gror nok hullet igjen innen et døgn eller to uten øredobb i. Det tok over 1 år her før hullene var så godt grodd at datteren vår kunne bruke helt vanlige øredobber, og over 2 år før vi ikke risikerte at de grodde igjen om hun gikk uten i mer enn 1 døgn. Du må nok være litt mer tålmodig. Anonymkode: 5c33e...8d9
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 Ville absolutt ha gått for kirurgisk stål, fåes hvert fall hos tatoveringstudioer og andre plasser der de piercer. Anonymkode: 9ec45...930
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg fikk sorte ringer av sølv når jeg tok mine sier hull, den det kan lett vaskes bort. Er sølvet som reagerer med hullet, verken og irrer litt, ikke noe problem eller farlig Anonymkode: 62c17...0a5
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 Mine har fått i frisørsalong.. der får de aldri plast Anonymkode: ec7b8...c6a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Ta i sølv nå, men gå til piercingstudio og kjøp ståldobb til det hullet som har verk. Det er sant at en får svarte ringer, og de kan feste seg i huden slik at det er vanskelig å få bort. Jeg har satt meg grundig inn i dette da datteren tok hull, og har nylig tatt en mer avansert piercing selv. De fleste venninnene til datteren har tatt det siste året, og ALLE som ikke fulgte denne fremgangsmåten for rens har fått verk. Min datter hadde aldri problemer og kunne sikkert ha byttet etter seks uker. Hun har gått med sølv siden, og har ingen sorte merker. 1. Dåp inn smykket med lactasyd og litt vann. Før det gjennom hullet og la virke i ca tre minutter. Skyll så med lunkent vann. 2. Ta saltvannsløsning på enn q-tip og vask sårkanten. Q-tippen skal dras bort fra hullet, så bakterier følger med bort til hullet. 3. Tørk sårkanten med q-tip på damme måte. Dette bør du gjøre to ganger om dagen til verket er borte, og så én gang til det virker som det har grodd og hun kan skifte. Datterens venners foreldre er blandt annet leger og har brukt antibac etc. Det er tydelig ikke tilstrekkelig. Anonymkode: 0f672...ff9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 Dåp, ikke dåp.... Anonymkode: 0f672...ff9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Såp, argh!😆 Anonymkode: 0f672...ff9
Blondzilla Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 Du bør bruke øredobber i kirurgisk stål eller gult gull. Faktisk ganske mange som reagerer på sølv. De har øredobber i kirurgisk stål på vanlig gullsmed. Men jeg ville satt i øredobbene du har nå uansett hva det er for ellers gror det igjen. Er dette gjort med pistol? Ikke en god idé....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 1 time siden, Blondzilla skrev: Du bør bruke øredobber i kirurgisk stål eller gult gull. Faktisk ganske mange som reagerer på sølv. De har øredobber i kirurgisk stål på vanlig gullsmed. Men jeg ville satt i øredobbene du har nå uansett hva det er for ellers gror det igjen. Er dette gjort med pistol? Ikke en god idé.... Alle mine fire har tatt hull i ørene hos frisør med pistol.. aldri vært noe tull. Mye mindre vondt å enn å dra med seg et lite barn på et piercing studio for å stikke hull med nål. Anonymkode: ec7b8...c6a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle mine fire har tatt hull i ørene hos frisør med pistol.. aldri vært noe tull. Mye mindre vondt å enn å dra med seg et lite barn på et piercing studio for å stikke hull med nål. Anonymkode: ec7b8...c6a Jeg har prøvd begge selv, pistol var definitivt mest vondt og minst kontrollert. Anonymkode: 0f672...ff9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #13 Skrevet 21. oktober 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle mine fire har tatt hull i ørene hos frisør med pistol.. aldri vært noe tull. Mye mindre vondt å enn å dra med seg et lite barn på et piercing studio for å stikke hull med nål. Anonymkode: ec7b8...c6a Og du konkluderer det utifra??? Har du piercet ørene selv? Hvis barnet er så lite at piercing er et problem så er det for tidlig uansett. Selv om dine 4 barn ikke har hatt noen problemer så betyr jo ikke det at det er like bra. Håper du skjønner forskning og statistikk bedre enn som så. Datteren min på 10 år har enda ikke hull i ørene. Jeg har hele tiden sagt at det er piercing eller ingenting. Jeg har forklart henne nøye forskjellen og fordelen med piercing mot pistol utført av frisører. Hun har nå endelig bestemt seg for at hun tørr og vi skal bestille time på piercingstudio. Hun er den eneste i klassen uten ull i ørene og det bryr hun seg ikke noe om. Viktigere at det blir gjort ordentlig og sannsynlighet for mindre komplikasjoner senere (også allergi) enn at det skal gjøres fort og gæli hos den lokale frisøren som alle andre. Anonymkode: 59a77...88c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #14 Skrevet 21. oktober 2018 Av nysgjerrighet; hva er egentlig aldersgrensen for å få piercet ørene på piercingstudio? Anonymkode: 7fa48...fce
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #15 Skrevet 21. oktober 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine har fått i frisørsalong.. der får de aldri plast Anonymkode: ec7b8...c6a Samme her. Kirurgisk stål fikk vi 😁 Anonymkode: d271d...68a
Superdolly Skrevet 21. oktober 2018 #16 Skrevet 21. oktober 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Av nysgjerrighet; hva er egentlig aldersgrensen for å få piercet ørene på piercingstudio? Anonymkode: 7fa48...fce Det finnes ikke en lovbestemt grense, men de fleste piercingsteder har en aldersgrense på 16 år (tror jeg det er). Min fikk det gjort da hun var 11, og da vi spurte sa mannen at det var helt greit så lenge (en av) foreldrene var med og godkjente det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #17 Skrevet 21. oktober 2018 En frisørsalong rett i nærheten bruker nål når de tar hull, kanskje jeg får kjøpt øredobber der i morgen..Er kun baksiden på det ene hullet som verket bittelitt samt blør litt..Mye bedre idag heldigvis 😊 Vi renser 2 ganger om dagen.. Hi Anonymkode: 21281...349
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #18 Skrevet 21. oktober 2018 De fleste reagerer vel på legeringer med nikkel. Ikke sølvet i seg selv. Anonymkode: cfe53...70d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 På 21.10.2018 den 12.07, Anonym bruker skrev: Av nysgjerrighet; hva er egentlig aldersgrensen for å få piercet ørene på piercingstudio? Anonymkode: 7fa48...fce I øreflippene er det som regel 5-6 års grense med foresatt. Men andre piercinger som feks helix, er det gjerne 15-16 års grense Anonymkode: f3b1f...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå