Gå til innhold

Mye alene med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du mye alene med barn? Hva gjør du for å ha det godt selv og at barns skal ha gode dager? Min samboer jobber mye kveld, helg og reiser mye. Jeg et støkk med kids og husarbeid og føler meg ofte veldig isolert. Vi bor et stykke fra naboer. Familie har vi ikke her. Vil ikke ha byttet med min samboer så det er ingen klage. Bare av og til ensom som voksen og syns helger kan være tunge å drive med tre barn og meg som voksen. 

Hva gjør dere som er alene med barn? Har dere et godt og meningsfylt liv? Hvordan unngå isolasjon fra andre voksne? 

Anonymkode: 0b524...d13

Skrevet

Jeg tar ofte initiativ til å møte andre både voksne og barn i helgene, og vi reiser gjerne på diverse arrangementer. Andre barnehagebarn inviteres med på tur med foresatt, så får både jeg og ungene litt sosial kontakt. Ellers har jeg familie i nærheten og ser det ville vært helt annerledes uten. Er helt alene om to små. 

Skrevet

Jeg er alenemamma å hvis jeg skal overleve så trenger jeg barnevakt innimellom,for jeg trenger å kunne bare være ett voksent menneske uten barn med også. Jeg har en gutt som er lett å ha med å gjøre men jeg hadde blitt gal om jeg ikke hadde hatt jevnlig barnevakt. Jeg blir en bedre mamma av å ha barnefri av og til.

Helger blir lange om vi bare er hjemme så fyller dagene med fjelltur,akvariet,leos lekeland;kino,en tur på fløyen,besøke besteforeldre,eller besøke venner som har barn på samme alder. Sånne aktiviteter gjør at helgen går fort :)

Anonymkode: 540cf...39a

Skrevet

er alenemamma så ja

Anonymkode: 5076c...071

Skrevet

Mannen min jobber 1 mnd borte og er 1 mnd hjemme. Jeg har snudd om på ting. Jeg har ikke venner og lite med familie rundt meg. Det jeg gjør er rett og slett å være der for barna mine og sørge for at de har en bra dag. Jeg går på jobb og har det sosialt der, slik at når jeg kommer hjem så har jeg ikke det store behovet. Lager mat og gjør husarbeid mens barna er med. Når de er lagt seg, så fyrer jeg i peisen, tenker på stearinlys og setter meg i sofaen med noe godt å spise, en kopp kakao eller lignende og ser på en god film eller serie, eller tegner å hører på musikk til jeg legger meg 😊 går fast på svømming og trening to ganger i uka og tar med baby og mitt eldste barn. 

Anonymkode: bda59...3b6

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min jobber 1 mnd borte og er 1 mnd hjemme. Jeg har snudd om på ting. Jeg har ikke venner og lite med familie rundt meg. Det jeg gjør er rett og slett å være der for barna mine og sørge for at de har en bra dag. Jeg går på jobb og har det sosialt der, slik at når jeg kommer hjem så har jeg ikke det store behovet. Lager mat og gjør husarbeid mens barna er med. Når de er lagt seg, så fyrer jeg i peisen, tenker på stearinlys og setter meg i sofaen med noe godt å spise, en kopp kakao eller lignende og ser på en god film eller serie, eller tegner å hører på musikk til jeg legger meg 😊 går fast på svømming og trening to ganger i uka og tar med baby og mitt eldste barn. 

Anonymkode: bda59...3b6

Å du er hun jeg må bli. Man må jo sørge for å trives i eget liv. Har baby jeg og og to andre. Hvor henter du krefter ti alt nattarbeidet selv og såfå dagene og helgene til å gå?

Anonymkode: 0b524...d13

Skrevet

Er alene med tre barn. Kveldene er uten tvil ensomme. Men jeg er flink til å være sosial og finne på ting når jeg kan.

Anonymkode: 7a816...e6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...