Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 3-åringen har arvet min mage ser det ut til. Han har veldig hard avføring som gjør vondt å få ut. I tillegg er han dårlig til å drikke, så det blir vel bare verre. Å få han til å drikke mer er vanskelig og tror neppe jeg får i han linfrø som jeg selv spiser. Et glass Biola om morgenen, har det egentlig effekt? Har liksom ikke helt trua... Anonymkode: 4f7b3...2ed
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Det er vel ikke bevist at det hjelper. Det kan dog hjelpe å kutte ut søtmelk og gå over til Biola. Søtmelk kan for noen gi hard mage. Fireåringen min blir ekstremt hard i magen av vanlig melk, så her drikkes det Biola. Vi kunne kuttet ut Biola tror jeg uten at det ville hatt noe å si, men viktig å få i seg litt melkeprodukter da. Anonymkode: 5f31e...602
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 32 minutes ago, Anonym bruker said: Det er vel ikke bevist at det hjelper. Det kan dog hjelpe å kutte ut søtmelk og gå over til Biola. Søtmelk kan for noen gi hard mage. Fireåringen min blir ekstremt hard i magen av vanlig melk, så her drikkes det Biola. Vi kunne kuttet ut Biola tror jeg uten at det ville hatt noe å si, men viktig å få i seg litt melkeprodukter da. Anonymkode: 5f31e...602 Takk for svar. Han drikker egentlig mest melk i barnehage. Faktisk er han blitt verre etter å ha byttet barnehage. I den nye drikker de mer melk har jeg inntrykk av...hm. noe å tenke på dette Anonymkode: 4f7b3...2ed
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Han drikker egentlig mest melk i barnehage. Faktisk er han blitt verre etter å ha byttet barnehage. I den nye drikker de mer melk har jeg inntrykk av...hm. noe å tenke på dette Anonymkode: 4f7b3...2ed Bare å snakke med de ansatte i barnehagen om at du ser at magen har forverret seg på grunn av økt melkeinntak. Da min gikk i barnehage fikk han biola til måltider hvor de andre fikk melk for de så fort selv hvor mye han slet. Anonymkode: 7e361...448
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Han drikker egentlig mest melk i barnehage. Faktisk er han blitt verre etter å ha byttet barnehage. I den nye drikker de mer melk har jeg inntrykk av...hm. noe å tenke på dette Anonymkode: 4f7b3...2ed Da sier du til de at han får f.eks bare drikke et glass melk til måltidet, eller at han ikke skal få melk i det hele tatt Anonymkode: 3e4af...df5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: 3-åringen har arvet min mage ser det ut til. Han har veldig hard avføring som gjør vondt å få ut. I tillegg er han dårlig til å drikke, så det blir vel bare verre. Å få han til å drikke mer er vanskelig og tror neppe jeg får i han linfrø som jeg selv spiser. Et glass Biola om morgenen, har det egentlig effekt? Har liksom ikke helt trua... Anonymkode: 4f7b3...2ed Biola er full av sukker, med mindre det er Biola naturell . Jeg ville heller kuttet ut gluten for å se om det ble bedre samt inkludert sunne fettkilder til alle måltider, avokado/kokosolje/smør/olivenolje/ost Anonymkode: 8058c...ef4
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Biola er full av sukker, med mindre det er Biola naturell . Jeg ville heller kuttet ut gluten for å se om det ble bedre samt inkludert sunne fettkilder til alle måltider, avokado/kokosolje/smør/olivenolje/ost Anonymkode: 8058c...ef4 Ikke kutt gluten uten å høre med legen først iallefall. Finnes mer enn nok av hysteriske liksomallergikere for tiden. Anonymkode: 7e361...448
Optatium Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 All syrnet melk har gode bakterier for magen. For meg hjelper de å holde magen i sjakk ☺️ Eventuelt yoghurt med linfrø i?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #9 Skrevet 17. oktober 2018 Bilola virker som oftest på å stabilisere løs mage, er min erfaring. Gir det til intensivpasienter med diaré! Prøv heller å gi mer vann og mindre melk. Evnt movicol for barn. Anonymkode: 78443...c76
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 Ville heller prøvd Lactulose, kjøpes reseptfritt på apotek. Dette smører tarmen, er ikke vanedannende. https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/pasienter/pil-laktulose-mip-pharma-mip-pharma-627983 Anonymkode: 07f0b...93f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #11 Skrevet 18. oktober 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Han drikker egentlig mest melk i barnehage. Faktisk er han blitt verre etter å ha byttet barnehage. I den nye drikker de mer melk har jeg inntrykk av...hm. noe å tenke på dette Anonymkode: 4f7b3...2ed Jobber selv i barnehage å du må jo bare si ifra at at han maks kan drikke ett glass melk,at han kun skal drikke laktosefri eller ikke melk i det hele tatt så ordner vi det Anonymkode: b9af3...c4a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 Laktulose (uten resept) eller Movicol for barn (på resept, bruk junior nøytral og bland i saft eller noe, ikke ta de med smak) hjelper bra på hard mage. Anonymkode: 54baa...011
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke kutt gluten uten å høre med legen først iallefall. Finnes mer enn nok av hysteriske liksomallergikere for tiden. Anonymkode: 7e361...448 Alt handler ikke om allergi. Det er noe som heter intoleranse også. Gluten er protein i korn som for mange kan være problematisk for mange Anonymkode: 8058c...ef4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #14 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Laktulose (uten resept) eller Movicol for barn (på resept, bruk junior nøytral og bland i saft eller noe, ikke ta de med smak) hjelper bra på hard mage. Anonymkode: 54baa...011 Det er mye bedre å behandle årsaken til obstipasjonen enn å behandle symptomene. Galskap å sette barn på laksantia. Det behandler kun symptomene og ikke årsaken. Dessuten har alt sine bivirkninger. Eks movicol kan gi sivende avføring. Skremmende at folk tar så lett på å gi barn legemidler Anonymkode: 8058c...ef4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #15 Skrevet 18. oktober 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er mye bedre å behandle årsaken til obstipasjonen enn å behandle symptomene. Galskap å sette barn på laksantia. Det behandler kun symptomene og ikke årsaken. Dessuten har alt sine bivirkninger. Eks movicol kan gi sivende avføring. Skremmende at folk tar så lett på å gi barn legemidler Anonymkode: 8058c...ef4 Så godt å se noen andre si det. Folk tyter unger med alle slags lakserende saker istedet for å se på hvorfor det ble sånn i utgangspunktet. 🙄 Anonymkode: 9bb90...810
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #16 Skrevet 18. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så godt å se noen andre si det. Folk tyter unger med alle slags lakserende saker istedet for å se på hvorfor det ble sånn i utgangspunktet. 🙄 Anonymkode: 9bb90...810 Det går fint an å ha to tanker i hodet samtidig. Men at ungen skal sprenges av obstipasjon i påvente av svar på en utredning er jo bare slemt.. Anonymkode: 78443...c76
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #17 Skrevet 18. oktober 2018 Det er mange ting som kan virke lett avførende, f.eks druer, kiwi, pærer og ananas, jeg ville nå forsøkt med f.eks en smoothie hver kveld og litt ekstra frukt før jeg begynte med medikamenter fra apoteket. Har selv en datter som lett blir hard i magen, men hun er heldigvis veldig glad i frukt så hun får en skål med frukt hver kveld. Stoffene som balanserer tarmen i biola får du også kjøpt som melkesyrebakterietabletter til barn. Anonymkode: 6caae...987
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #18 Skrevet 18. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det går fint an å ha to tanker i hodet samtidig. Men at ungen skal sprenges av obstipasjon i påvente av svar på en utredning er jo bare slemt.. Anonymkode: 78443...c76 Selvfølgelig er det slemt. Jeg bare fatter ikke hva folk putter i ungene siden som gjør det slik i utgangspunktet. Snakker nå ikke om de med diagnoser eller engangstilfeller. Jeg kjenner dessverre til flere hvor barna bruker lakserende jevnlig. For ikke å snakke om søvnmedisiner. Det er et annet kapittel. Anonymkode: 9bb90...810
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #19 Skrevet 18. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så godt å se noen andre si det. Folk tyter unger med alle slags lakserende saker istedet for å se på hvorfor det ble sånn i utgangspunktet. 🙄 Anonymkode: 9bb90...810 Nettopp. Godt å høre at det ikke bare er jeg som tenker slik Anonymkode: 8058c...ef4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå