Gå til innhold

Fy så dyrt IKEA er blitt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy fasan så dyrt det er blitt på IKEA! Jeg har nettop handlet der for vi pusser opp rommet til tenåringen her. Altså vi kjøpte en seng og ett skap og det kom på over 8000 kroner. Lampen vi hadde kjøpt for ett halvt år siden har gått opp fra 349 til 699. Det er helt sykt! Hvorfor er det ingen som har sett dette? En to seters Knøtte liten sofa til 7990?? Herlighet det er Jo dyrere en skeidar! (På lav kvalitets ting)

Anonymkode: 242f9...dbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte dobbeltseng med 2 madrasser og overmadrass + 2 nattbord og 2 kommoder for under 10 000 for nesten 3 år siden. Nå koster det samme ca 15 000.

Anonymkode: 05eb0...1c1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøpte dobbeltseng med 2 madrasser og overmadrass + 2 nattbord og 2 kommoder for under 10 000 for nesten 3 år siden. Nå koster det samme ca 15 000.

Det har blitt en sinnsykt prisøkning, men hvorenn man går hører man bare hvor utrolig billig IKEA er

Skrevet

Ikea har bra kvalitet og bra designløsninger. Det har derfor vært kunstig billig.

Anonymkode: 7204b...4d2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikea har bra kvalitet og bra designløsninger. Det har derfor vært kunstig billig.

Anonymkode: 7204b...4d2

Men også sjarmen med IKEA var prisen! Dette er jo helt horribelt. 

Skrevet

Ikke enig!! Jeg synes man får mye for pengene på Ikea. Du har tydeligvis kjøpt kvalitet og derfor dyrere. Koster å produsere produkter av dyrere kvalitet for ikea også!

Anonymkode: 1e187...0a1

Skrevet

Ikea dyrt? Noe er latterlig billig, noe er midt på treet og noen ting er dyrere. Jeg synes ikea er et langt rimeligere alternativ enn andre steder!!

Skrevet

Ja vi for se kvaliteten når vi har bygget den sammen. Men det er absolutt ikke slik det var før.! Prisene er blitt veldig mye høyere kjøpte den samme lampen for 8 måneder siden nøyaktig og nå har prisen steget med over 50%! DET er mye!

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja vi for se kvaliteten når vi har bygget den sammen. Men det er absolutt ikke slik det var før.! Prisene er blitt veldig mye høyere kjøpte den samme lampen for 8 måneder siden nøyaktig og nå har prisen steget med over 50%! DET er mye!

Det er prisstigning på det meste, Ikea skal ligge på det samme? De har driftskostnader, lønninger etc som stiger. Selvfølgelig vil varene også stige i pris. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er prisstigning på det meste, Ikea skal ligge på det samme? De har driftskostnader, lønninger etc som stiger. Selvfølgelig vil varene også stige i pris. 

Ja vel det erpristigning på 2.4% ikke 50%! Lønnen min har ikke steget det for å si det sånn 🙄

Skrevet

Nordmenn er litt selvmotsigende. Vi vil helst ha grisebra betalt for jobben vi gjør (i forhold til andre land), men mener samtidig at det er horrible priser på mat, klær og møbler. «Alle» bør tross alt også ha råd til hytte på fjellet, sydenferie og nyoppusset kåk. 

Skrevet
1 minutt siden, Kontinuum skrev:

Nordmenn er litt selvmotsigende. Vi vil helst ha grisebra betalt for jobben vi gjør (i forhold til andre land), men mener samtidig at det er horrible priser på mat, klær og møbler. «Alle» bør tross alt også ha råd til hytte på fjellet, sydenferie og nyoppusset kåk. 

Enig!! Vanvittig selvmotsigende. Jeg synes det er helt Ok priser på ikea. 

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Fy fasan så dyrt det er blitt på IKEA! Jeg har nettop handlet der for vi pusser opp rommet til tenåringen her. Altså vi kjøpte en seng og ett skap og det kom på over 8000 kroner. Lampen vi hadde kjøpt for ett halvt år siden har gått opp fra 349 til 699. Det er helt sykt! Hvorfor er det ingen som har sett dette? En to seters Knøtte liten sofa til 7990?? Herlighet det er Jo dyrere en skeidar! (På lav kvalitets ting)

De har tapt penger. Så da må prisene opp.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ikea-har-tapt-100-millioner/70303185

Anonymkode: deb2f...69c

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har tapt penger. Så da må prisene opp.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ikea-har-tapt-100-millioner/70303185

Ja dette er foreløpig den eneste forklaringen! Ikke det at nordmenn syter for vi blant annet har ikke mye penger... den eneste grunnen til at vi pusser opp rommet hennes er så hun slipper å dele rom med broren. Det er hyggelig at dere mener jeg har råd til hytte, oppussing og syden ferie men dette er ikke tilfelle hos oss!

Skrevet

Tja, for de 8000 du fikk en seng og et skap for, fikk jeg kjøkkeninnredning til hytta.. Du har ikke gått for billige alternativer?

Anonymkode: 96919...759

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, for de 8000 du fikk en seng og et skap for, fikk jeg kjøkkeninnredning til hytta.. Du har ikke gått for billige alternativer?

Anonymkode: 96919...759

Vi gikk for det som passet i og med at det er skråtak var ikke valgene så store

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt garderobeløsninger til 30000 kr, noe som er halv pris i forhold til andre møbelbutikker. Og de er det kjempegod kvalitet på. 

Jeg elsker IKEA. 

Anonymkode: a78c1...8e6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja dette er foreløpig den eneste forklaringen! Ikke det at nordmenn syter for vi blant annet har ikke mye penger... den eneste grunnen til at vi pusser opp rommet hennes er så hun slipper å dele rom med broren. Det er hyggelig at dere mener jeg har råd til hytte, oppussing og syden ferie men dette er ikke tilfelle hos oss!

Hvis det du fikk ut av svare mitt var at du har råd til hytte og oppussing, må du øve på å lese. Begrepet nordmenn er en generell betegnelse. Hvis jeg skriver du, er det konkret rettet mot deg. 

Det kan være at en prisøkning på IKEA skyldes redusert fortjeneste, men IKEA er fremdeles ikke flere utropstegn dyrt. Når du kjøper relativt billige produkter, kan du samtidig anta at det ligger noen etiske dilemmaer bak prisen. 

Skrevet

Ikea er fortsatt MYE billigere enn andre møbelvarehus. At de har dårlig kvalitet er jo bare tull! Skeidar er absolutt ikke billigere. 

Anonymkode: 4141c...c93

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det jo dere som har har et dyrere alternativ, det er jo ikke det samme som at Ikea er dyrt. De har mange billige og bra produkter og. Det er jo ikke Ikea sin skyld at dere ikke kan bruke billigere alternativer

Skrevet
8 timer siden, Kontinuum skrev:

Ja, vi nyter godt av andres slavearbeid, sitter og gnåler om rasisme og likestilling men handler gjerne billigst mulig av mennesker som aldri har fått diskutere rasisme og heller aldri kommer til å gjøre det! Vi kjøper varer som har flydd verden rundt og vi skriker om miljø og klimaendringer men det skal aller helst være andre som følger miljøvennlige valg! Enormt flinke til å klage, til tross for at vi bor i verdens beste land! Jeg foreslår at du velger å kjøpe brukt neste gang, så får du varene til halv pris, samt du får bidra til gjenbruk! 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at det er dyrt å bo smått, nettopp fordi man ikke kan velge møblement fritt. Jeg hadde en 40 kvadratmeter leilighet i et hus fritt for rette vinkler, og det var litt av et puslespill å få møblert den på lavt budsjett.

Men sånn er det over hele fjøla. Ikke bare IKEA som blir dyrere når man ikke har plass til billigalternativene. 

Skrevet

Ok jeg tror dere missforstår hva jeg reagerer på. Alle butikker har billige og dyre alternativer! Det jeg reagere på er at prisene på de SAMME varene har økt med over 50% det siste året! Det gjelder til og med de fæle pølsene ved utgangen de har økt til 8 kroner det er en ganske drastisk økning. Selv om det fortsatt er «billig» så er det ikke sikkert det samsvarer med andre alternativer. Når du feks har 10 kroners pølsen på cirkel c til samme prisen i tillegg er den både større og bedre. Og når ingen reagerer på den drastiske endringen så legger jo butikken bare på og på. Fordi IKEA er jo så billig!

Sjekket forresten produksjon stedet og for de møblene jeg har kjøpt så er fet Tsjekkia. Det er ikke akkurat ett u land med barnearbeid altså... så jeg føler at det går greit.

Skrevet
49 minutes ago, Anonym bruker said:

Ok jeg tror dere missforstår hva jeg reagerer på. Alle butikker har billige og dyre alternativer! Det jeg reagere på er at prisene på de SAMME varene har økt med over 50% det siste året! Det gjelder til og med de fæle pølsene ved utgangen de har økt til 8 kroner det er en ganske drastisk økning. Selv om det fortsatt er «billig» så er det ikke sikkert det samsvarer med andre alternativer. Når du feks har 10 kroners pølsen på cirkel c til samme prisen i tillegg er den både større og bedre. Og når ingen reagerer på den drastiske endringen så legger jo butikken bare på og på. Fordi IKEA er jo så billig!

Sjekket forresten produksjon stedet og for de møblene jeg har kjøpt så er fet Tsjekkia. Det er ikke akkurat ett u land med barnearbeid altså... så jeg føler at det går greit.

De har tapt penger fordi prisene har vært for lave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...