Gå til innhold

Nesten positiv eggløsningstest

Anbefalte innlegg

Er kun på pp2 (vel, egentlig pp1 aktivt) og har for første gang prøvd å kartlegge eggløsningen med tester. Forrige syklus var 33 dager, jeg begynte å teste på dag 13 i syklusen, er i dag på dag 19. Har testet en uke nå der teststreken først var svak, så ble den veeeldig svak før den plutselig ble nesten positiv i går og idag er den svakere igjen. Noen som har opplevd dette? Kan det være at jeg hadde eggløsning i går og det ikke viste helt tydelig på testen? 

Skal forresten fortsette testingen noen dager til for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: e0339...0d1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144355543-nesten-positiv-eggl%C3%B8sningstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL-tester er positive 1-2 dager før EL, så det kan godt hende du har gått glipp av hele EL, eller du har EL i løpet av en dag eller to.

Personlig syntes jeg testene var vanskelige å tyde. og det er mange som har så kort topp i hormonene at de aldri klarer å teste til ritkig tid for å se positiv test. Det er derfor mange tester 2 ganger om dagen, og enkelte må teste 3 ganger om dagen.

Gått glipp av hele el, at jeg ikke har hatt el i det hele tatt? Om toppen er så kort at det kun viser positivt i noen timer er det jo mulig at jeg har el på en annen tid på døgnet, har testet til ca samme tid hver dag. Har det noe å si for fruktbarheten? 

Med de to andre tok det bare 1-2 sykluser før jeg ble gravid, men da var jeg både yngre og hadde brukt hormonfritt prevensjonsmiddel i noen mnd på forhånd. Testet ikke for eggløsning heller da, følte vi hadde god tid siden jeg var såpass ung😉Minsta er 5 år nå, føler jeg begynner helt på nytt igjen. 

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gått glipp av hele el, at jeg ikke har hatt el i det hele tatt? Om toppen er så kort at det kun viser positivt i noen timer er det jo mulig at jeg har el på en annen tid på døgnet, har testet til ca samme tid hver dag. Har det noe å si for fruktbarheten? 

Med de to andre tok det bare 1-2 sykluser før jeg ble gravid, men da var jeg både yngre og hadde brukt hormonfritt prevensjonsmiddel i noen mnd på forhånd. Testet ikke for eggløsning heller da, følte vi hadde god tid siden jeg var såpass ung😉Minsta er 5 år nå, føler jeg begynner helt på nytt igjen. 

Mente at du ikke fikk utslag på testen, ikke at du ikke har hatt EL i det hele tatt (selv om det også kan skje innimellom uten at det tyder på noe problem).

At LH-toppen er kort har ingenting å si for fruktbarheten, kun for hvor vanskelig/enkelt det er å finne den med EL-tester.

EL-tester viser ikke når du har EL, så når på døgnet du har EL har ikke noe å si for testen. EL-tester viser når LH-toppen er, som er et hormon som topper seg 1-2 dager før EL. Hvis du kun tester en gang om dagen er det ikke sikkert du tester når LH er på det høyeste og vil dermed aldri se positiv test.

Jeg fant ut at jeg har el på dag 7-9 med el-tester. Så prøv å starte rett etter mens, fortsett i 14-20 dager, og legg de ved sidenav hverandre til sammenligning. Kanskje el din også er litt utenom «boka»? :) 

Anonymkode: a4ad2...5ab

Takk for svar dere. Jeg bruker appen Glow til å registrere alt, der kan man ta bilde av testene, så tyder papen de og en får sammenlignet. Veldig praktisk. Jeg har og limt testene på et ark😉

Men neste syklus får jeg heller begynne å teste rett etter mens, takk for tipset. Trodde det kun var ved kort syklus man hadde tidlig el jeg. 

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar dere. Jeg bruker appen Glow til å registrere alt, der kan man ta bilde av testene, så tyder papen de og en får sammenlignet. Veldig praktisk. Jeg har og limt testene på et ark😉

Men neste syklus får jeg heller begynne å teste rett etter mens, takk for tipset. Trodde det kun var ved kort syklus man hadde tidlig el jeg. 

Jeg har i snitt 24 dagers sykluser. Så er ganske gjennomsnittlig, tror jeg :) (En sjelden gang nede i 22dager på det korteste, og 27dager på de lengste. Blødningsdagene kan bli korte, med varighet på 4-6dager)

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har i snitt 24 dagers sykluser. Så er ganske gjennomsnittlig, tror jeg :) (En sjelden gang nede i 22dager på det korteste, og 27dager på de lengste. Blødningsdagene kan bli korte, med varighet på 4-6dager)

Jeg har nemlig lange sykluser. Over 30 dager, siste var 31 dager. Så syns det er rart om el er så tidlig. Satser på at jeg ikke har truffet rett tidspunkt, men prøver å teste tidligere neste syklus😊

På 14.10.2018 den 13.20, Anonym bruker skrev:

Er kun på pp2 (vel, egentlig pp1 aktivt) og har for første gang prøvd å kartlegge eggløsningen med tester. Forrige syklus var 33 dager, jeg begynte å teste på dag 13 i syklusen, er i dag på dag 19. Har testet en uke nå der teststreken først var svak, så ble den veeeldig svak før den plutselig ble nesten positiv i går og idag er den svakere igjen. Noen som har opplevd dette? Kan det være at jeg hadde eggløsning i går og det ikke viste helt tydelig på testen? 

Skal forresten fortsette testingen noen dager til for sikkerhets skyld. 

Hei

Jeg bruker Clearblue fertilitetsmonitor..

Denne gangen fikk jeg bare høy fertil😳Ikke lav heller ikke Max!!! Begynte å teste på dag 9 i syklusen. Det var høy og forsette å vise høy på dag 19....

Vet ikke helt kanskje jeg hadde Max på dag 7-8🤷‍♀️ Noen blir gravid når får flere dager med høy østrogen eller positive EL😉

Lurte på om du har vellykket graviditet nå eller?🙏

Anonymkode: d1cd7...fdb

• 2 uker senere...

Jeg hadde bittelitt brun utflod når jeg sto opp i går og dagen før, pluss menssmerter, så regnet da med at mensen var på vei. Men siden det aldri kom noe mer og ingen utflod i dag tok jeg liksågodt en test jeg hadde liggende. Og den var positiv! Er litt i sjokk nå altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...