Gå til innhold

Noen som har erfaring med å kjøpe mobil på avbetaling?

Anbefalte innlegg

Mobilen min begynner å dra på årene og det merkes. Får ikke alltid beskjed om telefoner/meldinger før lenge etterpå, den hakker og henger seg opp.

Trenger ny mobil, men det vil ta meg ett år å spare pengene. Vurderer å kjøpe nå med sånn avtalefaktura, der jeg betaler litt hver måned. Noen som har erfaring med det?

Anonymkode: bcc01...943

Fortsetter under...

Det er ikke noe problem det, men om du må bruke et på å spare deg opp en så liten sum, må du vurdere om du har råd til å betale det ekstra i mnd også. Avbetaling er stort sett dyrere enn frikjøp, men det er likevel svært vanlig.

Vi er seks stykker i familien, og tre av telefonene er på avbetaling. Det er ikke noe problem, men det er jo litt dyrere enn å kjøpe de kontant. Det er rett og slett en vurdering du må gjøre, om du synes det er verdt det å betale litt mer for å få en ny telefon med en gang.

Anonymkode: 9d9f6...9e8

Jeg vurderte det, men det legges på etableringsgebyrer og renten strekker godt opp mot 40%, du ender opp med å betale flere tusen mer på denne mnd. Ikke gi bort pengene dine. Hva slags abonnement har du i dag? Og er du sær på hva slags tlf du vil ha?

Hvis ikke så ring eller sjekk nettsiden til de du har avtale med i dag, Der kan du ofte bide deg til 12 mnd med samme abonnement du har når du kjøper ny mobil. Da betaler du litt hver mnd og dette er stort sett rentefritt. Ring de for å høre.

Ellers finnes det billigere mobiler, du må bare lete, evnt hør med noen om de har å selge billig.

Anonymkode: b009b...e35

Jeg kjøpte iPhone x nylig. Det skilte 800 kroner på kontantkjøp og å dele summen i 12. Jeg valgte å kjøpe på avbetaling, da det  ikke akkurat var fullt på sparekonto etter oppussing av kjøkken.😜

Prisen (hos OneCall) var uavhengig av hvilket abb jeg hadde, og man har heller ingen bindingstid slik det var i «gamle dager». 

Anonymkode: f8b9e...c3c

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøpte iPhone x nylig. Det skilte 800 kroner på kontantkjøp og å dele summen i 12. Jeg valgte å kjøpe på avbetaling, da det  ikke akkurat var fullt på sparekonto etter oppussing av kjøkken.😜

Prisen (hos OneCall) var uavhengig av hvilket abb jeg hadde, og man har heller ingen bindingstid slik det var i «gamle dager». 

Anonymkode: f8b9e...c3c

Mens jeg har en Huawey P20 Pro, og den koster 7176 kr på avbetaling hos Telenor, og 7290 kr kontant på Elkjøp, så det trenger ikke være dyrere å kjøpe på avbetaling.

Anonymkode: 9d9f6...9e8

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...