Gå til innhold

Advice

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål, jeg håper dere kan veilede meg. Jeg er 6 år gift og en gutt på 2 år. Siden jeg flyttet til Norge, innså jeg at min nåværende mann ikke elsket meg. Jeg vil fortelle noen av mine problemer,
1- Jeg fant mails utveksling av meldinger med ukjente jenter, bare for spill, (russiske jenter).(i begynnelsen)
2 - Han brydde seg mer om å gå med vennene sine i begynnelsen (nå ikke lenger), bare for å ta og tok meg og jeg i dødelig kjedsomhet med språket og med en kultur som på den tiden ikke forstod.
3- Alkohol, som han forlater, eller je sa til ham alkohol eller jeg.
4- Skrev til meg to venner av ham, "ved en feil til meg", og ba ham om å ha sex med dem, fortalte han meg at han aldri ville gjøre det (jeg vet ikke at han gjorde det før)
5- Når jeg ble gravid, hadde han problemet med Play Station, ja... den "avhengigheten" spilte 20 timer om dagen!!, tilbrakte jeg min graviditet helt alene, etter at barnets fødsel allerede hadde sluttet seg til nesten 2 år på denne PS4, og vi har flere diskusjoner pga, til heg endelig slutt med å spille PS4.
6- Datamaskinen, tv, er den viktigste enn oss (ja! Se på TV hele dagen, og fortsett om natten med datamaskinen)
7. Vårt privatliv er på gulvet fra begynnelsen, vi ligge og sover ikke lenge på rommet vårt.
8. Jeg har prøvd å snakke med ham, forklare ham, og mer ... hans svar er at Jeg krever å gjøre mange ting ...(slik som jeg kan ikke si noe on ingenting)(jeg gjøre mange sps for alt)
9. Vi er uenige om hvilke programmer som skal se foran barnet. (han har kontroll over TVen 60%, jeg ser ikke mye TV), han ser programmer som ikke passer for barnet, som narkotikamisbruk, kamper mellom mennesker, programmer som ikke passer for en mindreårig.
10. Er jeg imbecile å ikke forlate? Vi har ikke god kommunikasjon, fordi det ser ut til at jeg vil kontrollere det, og hva jeg gjør er å fortelle det som skjer, og nå en dialog ....jeg komunisere med mobilen til ham fordi det er neste imposible to speak to him uten å krangle.
11.-Vi har ikke en  god kommunikasjon fordi han ikke vil snakke, alt plager han og spesielt mitt dårlige språk.
Hva kan jeg gjøre? Jeg er ikke glad lenger, jeg føler at jeg bor hos noen for ikke å forlate ham, og for frykten for at han skal ta barnet bort fra meg. Hvem skal jeg kontakte for å hjelpe meg? Hvordan virker varetekten av barnet?
Selv om vi har et hus og mat begrunner ikke at ham roper på meg, det er et annet aspekt av familie og psykologisk vold, som jeg ikke stå lenger.
I dag fortalte jeg ham: hvis du roper meg igjen, skal jeg ringer til politiet, fordi for alt han roper på meg.

Just give me an advice...........

en annen type av volden er mentalt og psykologisk

Anonymkode: 5b9d8...396

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144355311-advice/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere ikke har noe godt sammen, hvis alt er en kamp og alt er vondt, da skal du gå. Du skal beskytte deg selv og barnet. 

Er han norsk og du utenlandsk?

Du kan få hjelp til å forlate ham. Er du redd ham kan du få hjelp på krisesenter. Han kan ikke ta barnet ditt. Du kan flytte, søke skilsmisse, få deg jobb og leilighet og et godt liv. 

Psykisk vold er også vold!

Anonymkode: bc8bd...9fe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144355311-advice/#findComment-148853499
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvis du vil prøve å fikse på forholdet så prøv familievern kontoret. Ikke prøvd dem selv.

eller så kan du snakke med legen din alene, og få råd og hjelp derifra. 

- Krisesenter

- helsestasjonen

- det kan være noen i nærmeste kirke som kan være behjelpelige med prat og råd. Du trenger ikke være medlem av kirken. 

Vil råde det til å ha en gratis time med en advokat. Søk opp på Google. Ang rettigheter du har i landet. Nå vet ikke jeg om du har arbeidstillatelse etc....

-Amathea kan også hjelpe. 

Gå til noen og prat med dem isteden for å fortelle dette til din mann først om du ønsker å gå ifra han. 

Vil også råde deg til å ta kontakt med nav og spørre dem om hvilke muligheter du har om du går ifra han (om du ikke har jobb) 

vær sikker på ditt valg da alle disse aktørene tar kontakt med barnevernet. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: d3608...744

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144355311-advice/#findComment-148862368
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...