Gå til innhold

Skoleball tiendeklasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres barn vært på det? Vil dere fortelle litt om kostnader, kjole, opplegg?

Anonymkode: d61ae...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

. Mitt barn var på ball i fjor. Gikk ca 8000kr til kjole, hår og skyss.. Helt latterlig dyrt.. 

De hadde mat, band, Dans og hadde en kjempe kveld 

Anonymkode: cc9b0...11c

Skrevet

Betalte 200 for inngang. Ellers kostet det ingenting. Kjole arvet fra oldemor og traktortransport.

Anonymkode: 6a363...c07

Skrevet

Her koster det 200 i inngang som da dekker middag, dekorasjoner osv også har de litt lommepenger med til kiosk og lodd. 

Har ikke kostet noe mer egentlig, de har brukt penklær de har fra før. 

Anonymkode: 8ab78...ff0

Skrevet

Her er det ball for hele ungdomskolen, 10kl feires bare litt mer. Hatt en som har vært på to ball og tror hun endte opp med å gå med samme kjole begge ganger, hun pimpet den bare opp litt i fjor. Hun kunne få ny kjole, men hun fant ingen hun ville ha eller som passet. Jeg var medhjelper i fjor og må vel si de fleste hadde vanlig penkjoler, det var bare noen som hadde skikkelig dyre ballklær. Det merktes det var en gruppe, en "poppisgruppe". Veldig glad mine unger ikke er helt der. I år har jrg to som skal på ball og tror yngste ender opp med kjolen hun hadde på 7klasse ballet. En veldig fin kjole, men for hun litt for mye ball slik at hun aldri bruker den ellers. Hun ønsket seg den i julegave av mormor.

150kr koster det i inngang her. Det kan vi få dekket, skolen har en pott slik at de som ikke har råd kan få det dekt slik at de kan være med. Må bare snakke med sosiallæreren på skolen. I år må vi nok kjøpe ny kjole til eldste, jeg strekker meg til 1000-2000kr tenkerr jeg, om hun skal ha dyrere må hun kjøpe selv. Den forrige kjolen hennes kostet 200kr tror jeg, hun er ganske gjerrig og vil sjeldent betale mye for ting slik at hun saumfarer butikker hele tiden og hogger til når hun finner det hun vil ha billig. Tror hun har begynt å lete selv om ballet først er i januar. 

Anonymkode: 0c794...f7b

Skrevet

Brukte 700 kroner til kjole, 200 i inngang. Det ble servert mat og én brus til hver.

Anonymkode: 92ae0...dca

Skrevet

Her er det også juleball for hele ungdomsskolen. Tror billetten ligger på 120-150kr. Den dekker da pizza og "showet". Det er åpen kiosk i tillegg.

Gutten hadde finskjorte, slips og finbukse i 8., og konfdress de neste årene. Jenta fant, etter mye leting, en enkel kjole i 8. Kostet under 200kr. Året etter sydde hun om en kjole fra barndommen. Den ble utrolig fin!!

Er spenst på hva det blir i år. Hun vurderer bunad, men får se😉

Anonymkode: 4a6c1...5b9

Skrevet

Her er det ball for hele ungdomsskolen. Gutten vår gikk i 8. i fjor og måtte ha ny dress. Kjøpte dress + skjorte på Dressmann (husker ikke nøyaktig pris, men ca 2000,- tipper jeg). Dette var selvsagt noe han brukte flere ganger (konfirmasjoner, dåp og 17. mai). Gratis inngang, kiosk hvor det ble solgt pizza, brus, chips og lignende. Jeg var ikke til stede selv, men så bilder, og jentene gikk i alt fra ballkjoler til ganske enkle kjoler. Virker som om 10. klassingene pyntet seg mest.

Anonymkode: 67f9e...80e

Skrevet

Det blir jo ikke dyrere enn du gjør det til selv? Jeg ville aldri brukt over 1000kr på en kjole, når det finnes så mye fint rimeligere. Så ordner de vel hår og sminke selv? Så kjører og henter foreldrene :) De er da vanlig ungdom, vel?

Anonymkode: 0572e...d77

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo ikke dyrere enn du gjør det til selv? Jeg ville aldri brukt over 1000kr på en kjole, når det finnes så mye fint rimeligere. Så ordner de vel hår og sminke selv? Så kjører og henter foreldrene :) De er da vanlig ungdom, vel?

Ikke om du bor i Bærum. Der har skolene måtte sette ned skolen og forbud mot å komme til ballet i limosin eller helikopter. Syns det er helt vanvittig at skolen måtte sette en sånn regel, selv om det er flott at de gjorde det til slutt. Men hva slags foreldre er det på den skolen som tillater ungdomsskoleeleven deres å leie helikopter for å dra på ball? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke om du bor i Bærum. Der har skolene måtte sette ned skolen og forbud mot å komme til ballet i limosin eller helikopter. Syns det er helt vanvittig at skolen måtte sette en sånn regel, selv om det er flott at de gjorde det til slutt. Men hva slags foreldre er det på den skolen som tillater ungdomsskoleeleven deres å leie helikopter for å dra på ball? 

Ja, hva slags foreldre er det? Jeg hadde gjort ganske mye for å holde barnet mitt unna et så sykt miljø! 

Skrevet

Hele skolen har juleball og 10 klasse har stilfull avslutning til sommeren med dress og pene kjoler. 

Det er gratis for alle, og antrekket har kostet fra 200-1000 kr. Vi bringer og henter, selvsagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...