Gå til innhold

Uvitende, men ønsker barn

Anbefalte innlegg

Hei :) 

jeg og samboeren har snakket om å prøve å lage baby, vi begge har lyst, men det kommer opp mange tanker i hodet som gjør meg usikker. Blant annet er jeg 170cm høy og veier 92kg, ønsker å gå ned noe i vekt og har nettopp startet med trening. Burde vi vente med å prøve og bli gravid til etter jeg har gått ned noen kilo, eller kan vi prøve nå samtidig som jeg prøver å avta litt fett? 

En annen ting jeg tenker på er at jeg for øyeblikket er inn i et årsvikariat i jobb. Blir jeg gravid nå er det ca 8 mnd til vikariatet går ut og sjefen vil helt klart se at jeg er gravid før han eventuelt gir meg fast jobb videre (noe han har gitt utrykk for at han kommer til å gjør om det er noe ledig til meg). Tror dere sjefen ikke vil gi meg jobb videre (som da betyr at det begynner med permisjon) om jeg blir gravid nå, eller er det veldig domt av oss og prøve nå? Jobber forresten på barneskole. 

24 år, ferdig utdannet i vår, vært sammen med samboeren i 7 år og vårt neste steg er barn..

Anonymkode: 1e409...4dd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144355235-uvitende-men-%C3%B8nsker-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gå ned i vekt samtidig som du prøver å bli gravid, men du må passe på at du får i deg riktige vitaminer, og riktig mengde. En graviditet har ikke skade av at du trener/beveger deg mer uansett, eller ikke at du tenker mer på hva du spiser, og hvordan du spiser.

Om sjefen vil gi deg jobb videre kan selvfølgelig ikke jeg svare på, man kan i utgangspunktet ikke diskriminere en gravid, men jeg vet at det blir gjort, gjerne kamuflert som noe annet.

Om dere begynner å prøve nå, så kan det jo gå lang tid før dere blir gravide, men kan også gå fort. Om du går på prevensjon nå, så kan det jo ta litt tid før man blir gravid etter eks p-pilleslutt. Men om du er ferdig utdannet lærer, så er det jo alltid bruk for lærere, så jeg tror jo ikke du vil stå uten jobb. Og om du har en ok sjef, så vil han/hun synes en graviditet er positivt, og du kommer jo tilbake igjen.

Lykke til uansett hva dere finner ut. :)

Anonymkode: d03f6...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...