Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Legen skrev ut cerazette til meg. Disse må ikke taes til samme tidspunkt. På apoteket fikk jeg Desogestrel i stedet. Disse inneholder samme som cerazette. Men står på pakken at de må taes til samme tidspunkt... må de det?? Det er vel ikke minipille?? Anonymkode: 55b04...74c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Cerazette er jo også en minipille. Eller eneste "p-pillen" med bare et hormon i, og de bør tas til samme tid hver dag.... Dette står i pakningsvedlegget til Cerazette: Ta tabletten til omtrent samme tid hver dag Cerazette brukes for å hindre graviditet. Cerazette inneholder en liten mengde av en type kvinnelig kjønnshormon, progestogenet desogestrel. Derfor kalles Cerazette en gestagenpille. I motsetning til kombinasjonsp-pillen inneholder ikke gestagenpillen et østrogen i tillegg til progestogenet. De fleste gestagenpillene virker hovedsakelig ved å hindre sædcellene fra å trenge inn i livmoren. De forhindrer ikke alltid at et egg modner, noe som er den viktigste effekten av kombinasjonsp-pillen. Cerazette skiller seg fra de fleste gestagenpiller ved at den har en dose som i de fleste tilfellene er høy nok til å hindre at eggcellen modner. Som et resultat av dette sørger Cerazette for høy prevensjonseffekt. Akkurat det samme står det om Desogestrel: Ta tabletten til omtrent samme tid hver dag Desogestrel Orifarm brukes for å hindre graviditet. Desogestrel Orifarm inneholder en liten mengde av en type kvinnelig kjønnshormon, progestogenet desogestrel. Derfor kalles Desogestrel Orifarm en gestagenpille eller en minipille. I motsetning til kombinasjonsp-pillen inneholder ikke minipillen et østrogen i tillegg til progestogenet. Desogestrel Orifarm skiller seg fra de andre minipillene ved at det har en dose som i de fleste tilfellene er høy nok til å hindre at eggcellen modner. Som et resultat av dette sørger Desogestrel Orifarm for høy prevensjonseffekt Anonymkode: 6fa5e...0a0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Forskjellen på denne minipillen og conludag, er at conludag MÅ tas på samme tid hver dag, cerazette har noen timers slingringsmonn. Men viss du ikke ammer, ville jeg bedt legen om p piller heller..... Anonymkode: 260bc...349
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forskjellen på denne minipillen og conludag, er at conludag MÅ tas på samme tid hver dag, cerazette har noen timers slingringsmonn. Men viss du ikke ammer, ville jeg bedt legen om p piller heller..... Anonymkode: 260bc...349 Cerazette er en genial pille. Man tar den til ca samme tid hver dag og er man heldig mister man mensen. Det har ikke skjedd med noen av p pillene jeg har brukt. Hadde litt blødninger det første halve året. Og så ikke siden. Anonymkode: 67fa3...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå