Gå til innhold

Kan jeg bruke store havregryn i oppskrifter med havregryn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må det være lettkokte? F.eks i proteinrundstykker

Hva er egentlig forskjellen på de to typene?

Anonymkode: a88dc...c46

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg baker mye og bruker havremel istedenfor havregryn, det selger de på alle matbutikker. Du kan også kjøre havregryn i stavmikseren eller blender for å få mel. Synes baksten blir mindre smuldret med havremel.

Anonymkode: 2372b...d0e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg baker mye og bruker havremel istedenfor havregryn, det selger de på alle matbutikker. Du kan også kjøre havregryn i stavmikseren eller blender for å få mel. Synes baksten blir mindre smuldret med havremel.

Anonymkode: 2372b...d0e

Hmm, kanskje jeg kan bruke det heller ja. Det har jeg i skapet, men har aldri brukt det. Men kan jeg bruke samme mål sånn ca,  1dl havregryn = 1 dl havremel? Takk for tips :)

Hi

Skrevet

Er vel ikke verre enn at du prøver og ser hvordan de blir? Det er ingen fasit på hvordan man baker, du kan lage dem slik du selv foretrekker. 

Skrevet
4 timer siden, Pobie skrev:

Er vel ikke verre enn at du prøver og ser hvordan de blir? Det er ingen fasit på hvordan man baker, du kan lage dem slik du selv foretrekker. 

Det er det helt sikkert, men jeg er ikke bakevant i det hele tatt, kan man pent si 😂

Hi

Skrevet

Jeg bruker alltid havregryn i brød, enten store eller lettkokte. Jeg pleier å la dem trekke til seg væsken først før jeg fortsetter.  Slik får du saftig og holdbar bakst. Spiller ingen rolle hvilken type.

Annonse

Skrevet
5 minutter siden, amandine skrev:

Jeg bruker alltid havregryn i brød, enten store eller lettkokte. Jeg pleier å la dem trekke til seg væsken først før jeg fortsetter.  Slik får du saftig og holdbar bakst. Spiller ingen rolle hvilken type.

Takk for tips :)

Hi

Skrevet (endret)
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips :)

Hi

Veldig godt i bolledeig også, start med litt havregryn og litt kokende vann og lag " bollehev " google det så finner du gode oppskrifter.  Jeg knoter sånn med å linke fra tlf

Endret av amandine
Skrevet
Akkurat nå, amandine skrev:

lag " bollehev "

Hemm, ? :flau:

Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hemm, ? :flau:

Hi

He he he se det jeg redigerte 🤣

Skrevet
5 minutter siden, amandine skrev:

He he he se det jeg redigerte 🤣

Hmm, ble ikke så mye klokere i grunn 🤣

Hi

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm, ble ikke så mye klokere i grunn 🤣

Hi

Google bollehev og finn oppskriften fra godt brød blant annet

Skrevet

Jeg bruker alltid store havregryn samme hva det står i oppskriften. Synes de store smaker bedre.

Anonymkode: 0e0f4...aa8

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...