Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 Fikk dere noe svar i etterkant? Jeg var på mammografi for endel uker siden. Jeg ble henvist av fastlegen, pga et anfall. Anfallet KAN skyldes kreft, derfor ville han jeg skulle på mammografi. Jeg har ikke hørt noe mer. Regner da med de ikke fant noe på bildene? Eller burde jeg ha fått en tilbakemelding uansett? Anonymkode: ac534...8ff
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #2 Skrevet 7. oktober 2018 Det tar flere uker å få svar. Jeg fikk svar etter 5 uker, ingen funn men jeg fikk svar. Lykke til. Anonymkode: 91118...936
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #3 Skrevet 7. oktober 2018 Ok! Da hører jeg nok noe snart. Takk for svar!! Anonymkode: ac534...8ff
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #4 Skrevet 7. oktober 2018 Du hadde hørt noe for lengst hvis de hadde funnet noe på bildene. Jeg har tatt mange mammografier (pga mor døde ung av brystkreft). To ganger har de funnet noe på bildene som de ville se nærmere på. Tok maks 10 dager før det kom ny time i posten, da m innkalling til ultralyd. Alt bra heldigvis. Sjekk m fastlegen om svaret kan være sendt dit. Anonymkode: 3b12b...9ec
Yellow Brick Road Skrevet 7. oktober 2018 #5 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg har alltid fått svar i posten, men husker ikke hvor lang tid det har tatt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #6 Skrevet 7. oktober 2018 Hvor bor dere som må vente så lenge på svar? Her får man vite samme dagen, innen en time, om det er noe de vil se nærmere på. Jeg tar mammografi annethvert år grunnet veldig «knudrete» bryst (vanskelig å kjenne selv om det skulle være noe), og da sitter jeg og venter på venterommet i 20 min, og så får jeg enten beskjed om at alt er fint og jeg kan reise hjem, eller så får jeg beskjed om at de vil ta ultralyd, har skjedd tre ganger. To av gangene har de tatt biopsi også, da tar det jo litt lenger tid med svar, men har fått brev innen en uke. Samme opplegget for de rundt meg som har tatt mammografi på sykehuset her. Anonymkode: 7eedd...712
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg fikk svar med en gang, tok røntgen først også ultralyd rett etter og hun sa med en gang at kulen bare var forstørret brystkjertel. Ingen fare men jeg skulle ta kontakt med lege om det ble plagsomt. Så de gjør muligens forskjellig. Om det var annet hun mistenkte hadde jeg ikke fått svar, men tok de ultralyd på deg også? Her dro hun apparatet over bryster og armhuler, sjekket nøye. Er det en del uker siden du var der så vil jeg absolutt tro at alt så fint ut. Er du bekymret, tar du kontakt med legekontoret ditt for å få bekreftelse på at alt er ok. Jeg får ikke svar etter fjerning av føflekk eller celleprøver hos gynekolog når alt er ok. Anonymkode: a8bf4...6bc
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #8 Skrevet 8. oktober 2018 Fikk svar med en gang, men nå var jeg der pga smerter og leegn syns puppene føltes rare ut. Mamografi, litt venting når en lege underrsøkte bildene. De viste ikke noe, så de tok ultralyd også. Det viste heller ikke noe. Så fikk beskjed om å feite meg opp bare (det viste jeg jo, rast ned 30kg på en mnd, og burde ikke mista mer enn ti) Tror ikke mamma får noe svar når hun tar, hun tar ett annet sted enn meg. Tror hun en gang har fått ny time pga dårlige bilder. Anonymkode: 23be5...0cf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #9 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg fikk svar etter få dager, men det var hastesak pga mistanke om kreft. Anonymkode: 80bdc...20d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #10 Skrevet 8. oktober 2018 Tror det er veldig forskjellig for de som er i et pakkeforløp fordi de mistenker kreft og de som tar mammografi for sikkerhets skyld eller bare av rutine. Er du i et pakkeforløp skal du ha svar med en gang... Anonymkode: c9782...74d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #11 Skrevet 8. oktober 2018 Takker for svar alle sammen! Er fem uker siden jeg tok bildene. Tenker at de var fine, da jeg ikke har fått svar. Kontaktet fastlegen igjen via helsenorge.no. Der skrev jeg ned alt jeg lurte på, og fikk time i neste uke. Satser på å få noen svar da. Anonymkode: ac534...8ff
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #12 Skrevet 8. oktober 2018 de siste to gangene jeg har tatt mammografi (tar årlig) så har jeg fått beskjed med en gang.. får beskjed om å sitte og vente og så kommer de med resultatet i løpet av kort tid (Ahus stort sett) Anonymkode: 439a9...62d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 På 8.10.2018 den 7.21, Anonym bruker skrev: Jeg fikk svar med en gang, tok røntgen først også ultralyd rett etter og hun sa med en gang at kulen bare var forstørret brystkjertel. Ingen fare men jeg skulle ta kontakt med lege om det ble plagsomt. Så de gjør muligens forskjellig. Om det var annet hun mistenkte hadde jeg ikke fått svar, men tok de ultralyd på deg også? Her dro hun apparatet over bryster og armhuler, sjekket nøye. Er det en del uker siden du var der så vil jeg absolutt tro at alt så fint ut. Er du bekymret, tar du kontakt med legekontoret ditt for å få bekreftelse på at alt er ok. Jeg får ikke svar etter fjerning av føflekk eller celleprøver hos gynekolog når alt er ok. Anonymkode: a8bf4...6bc Hvordan føltes denne kjertelen, var det som en stor kul? Og var den vond? Sitter selv med kul i brystet og venter på mammografi.. vet ikke hvordan jeg skal holde ut ventetiden 😫 Anonymkode: b4ddc...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå