Gå til innhold

Dere som jobber i Bhg, blir dere irritert ....

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du noengang satt dine bein i en barnehage? Hvis du har det, så burde du skjønne hvor stor forskjell det er for en ettåring når det kommer til støy, tempo, sanseinntrykk og ikke minst så er det mange flere barn og voksne å forholde seg til i en barnehage, enn det er hjemme. Selvfølgelig spiller det en rolle hvor aktiviseringen skjer.

Anonymkode: edff3...a88

Har du vitenskaplig bevis for dette?

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke vitenskapelig bevis for å vite det, det er sunn fornuft

Anonymkode: edff3...a88

Så alle som er uenige med deg eier ikke fornuft altså. Fin hersketeknikk det. Screw science.

Jeg synes det er helt absurd at dette er en diskusjon i Norge. I Norge folkens! Hvor mange andre land har barn som er hjemme så lenge, har så god voksendekning i bhg og rett og slett såpass bra bhg og korte arbeidsdager? Folk vokser opp og har det veldig fint i andre land også, og jeg tror ingen, ingen barn i Norge tar skade av å være i bhg hver dag. Ikke i en normal, god bhg. Da er det i så fall barnehagens miljø det er noe galt med, og da blir diskusjonen en helt annen med en gang. 

Jeg er for øvrig også veldig glad for at vi selv kan velge når barna skal våre skal være i bhg og ikke. Jeg har bodd i et land der barna kun fikk være i bhg 15 timer i uka hvis foreldrene ikke jobbet. Bhg selv valgte hvordan de ville legge opp disse tidene, og i enkelte bhg måtte barna da hjem når lunsjen ble servert. Varm lunsj, med variert mat hver eneste dag. Rimelig stusselig å dra hjem da. Jeg selv måtte sende en søknad til kommunen med spm om barna mine kunne få ekstra tid i bhg, fordi jeg gikk til psykolog. Kommunen måtte altså godkjenne behovet mitt, og kunne avslå. Svigerinnen min med kreft fikk avslag på utvidet tid og måtte plassere barnet foran film veldig mange av de resterende timene i uka, ut over de 15 timene altså. Dette var i Sverige, altså veldig nærme. Vi aner ikke hvor godt vi har det, alle sammen! Alle barna våre også. Hvis forelderen synes det er tungt å ha barnet hjemme en periode i livet av ulike årsaker, hvorfor skal vi betvile det? Barnet har det uansett som hovedregel bra i bhg. Bedre enn å måtte sitte inne time etter time med en fraværende forelder, som kan være ett alternativ. 

Anonymkode: 6d11c...3b6

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom dere tror det er de ansatte dere straffer med å sende 1 åringen 9 timer i barnehagen når dere har fri så tar dere helt feil ! Vi går vakter. Vi har pause. 1 åringen deres har ikke det ! Det er barna dere er slemme mot når dere frivellig ikke ønsker å tilbringe tid med dem. Det er barna som lider av å føle seg uønsket i foreldrens liv.  Enig i det mange av dere sier, at disse barna nok har det bedre i barnehagen ! 

Anonymkode: 0cc21...1dc

Jeg tror ikke ett eneste barn vokser opp og føler seg uønsket fordi de var åtte timer i bhg daglig. Ingen! 

Anonymkode: 6d11c...3b6

Jeg kjenner ei som har vokst opp på barnehjem. Hun kan huske at hun "bodde" i en seng de to første årene av sitt liv.

Dersom barnet får kjærlighet hjemme og i barnehagen, så vil det klare seg godt. I bhg har de faste rammer og barn har godt av å være der, som regel i hvert fall. At pappa er i permisjon og skal hjem og ta seg av lillesøster eller lillebror, slik storebror eller storesøster fikk anledning til, er helt ok! Bhg ansatte er dessverre snevre i sin forståelse av annet enn svart/hvitt! Heldigvis går mine barn nå i en barnehage som har oppegående ansatte, i forhold til den de før gikk i. Dersom bhg er dårlig, bør den stenges. Det er ikke slik at foreldrene skal ha en 75 % løsning bare fordi noen få ansatte hvisker og tisker om 100 % løsningen. Jeg synes at dere bør ta dere sammen og heller fronte disse foreldrene som dere synes er dårlige, enten direkte og dersom det ikke fungerer, så er dere pliktet til å melde fra til barnevernet! Dersom det ikke er gjort, må dere heller bare holde tåta, for ordens skyld.

Anonymkode: 13f8e...d32

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...