Gå til innhold

Dere som jobber i Bhg, blir dere irritert ....

Anbefalte innlegg

På de som bruker barnehageplassen veldig mye når de egentlig ikke har behov ? F. Eks at mor som jobber lite alltid sender 7.30 -16.30 hver dag. Eller fedre som er i perm leverer permungen mange timer i barnehagen istede for å være med barnet ?  Snakkes det om disse foreldre ? Irriterer det dere ? Eller tenker dere at de gjør jo som de vil ? Bare lurer 

Anonymkode: 0cc21...1dc

Fortsetter under...

Ja og nei. Ofte vet man jo årsaken til at det er sånn, og det er greit. Om det derimot er sånn at vi ser at barnet er trist og leit, fordi det f. eks har fått et søsken og vet at mamma er hjemme med babyen mens de er i barnehagen fra morgen til kveld, så snakker vi om det. Da snakker vi gjerne også med foreldrene om det. Ellers blir det av og til litt hvisking i krokene når noen, som vi vet har fri, leverer halvsjuke, slappe unger som helt klart hadde hatt godt av å være hjemme, med begrunnelsen at de kjeder seg. 

Anonymkode: 73bec...779

Mine barn er i barnehagen mye for tiden. Jeg har ekstrem angst som har gjort at jeg verken kan levere eller hente. Heldigvis har barnehagen forståelse for dette. Det har aldri skjedd før i de 5 årene jeg har hatt barn i barnehagen. Om de velger å snakke om det får være deres sak, jeg blåser rett og slett i det.

Anonymkode: 976c8...4ff

Blir dere ikke ekstra sliten av det ? Kjenner jeg blir trist og lei meg på barnet sitt vegne når jeg ser at det er om å gjøre å få barnet unna så fort som mulig og hente det så sent som mulig. Spesielt når de er småsyke i tillegg og dagene våre blir ekstra krevende på grunn av utilpasse barn !

Kunne hatt så mye mer energi og tid til hvert barn om de som kunne hadde kuttet en time om morgenen og en time på ettermiddagen når man ikke har behov kjenner jeg. I stede har vi fullt kjør hele dagen med 15 barn nesten i hele åpningstiden. Vi har jo ikke noe med det, så må jo bare tenke at det er foreldrene som taper på å miste dyrbar tid med den lille 

Annonse

Jeg har et tilleggsspørsmål. Hvordan vet de i barnehagen hvor mye barnehageplass den enkelte familie har behov for? Hvordan vet dere om feks foreldrene slutter kl ett og ille henter før kl fire?

Anonymkode: 656f0...af0

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja og nei. Ofte vet man jo årsaken til at det er sånn, og det er greit. Om det derimot er sånn at vi ser at barnet er trist og leit, fordi det f. eks har fått et søsken og vet at mamma er hjemme med babyen mens de er i barnehagen fra morgen til kveld, så snakker vi om det. Da snakker vi gjerne også med foreldrene om det. Ellers blir det av og til litt hvisking i krokene når noen, som vi vet har fri, leverer halvsjuke, slappe unger som helt klart hadde hatt godt av å være hjemme, med begrunnelsen at de kjeder seg. 

Anonymkode: 73bec...779

Så uproffe dere er. Hvisking i krokene? Virkelig?

Burde være høyere utdanningsnivå hos personalet i barnehage. Det hviskes lite i gangene på skoler.  Og tror dere sykepleiere himler med øyne når folk har tatt åpenbart dårlige valg i livet og havnet på avdeling?

Anonymkode: 31ffe...abe

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Burde være høyere utdanningsnivå hos personalet i barnehage. Det hviskes lite i gangene på skoler.  Og tror dere sykepleiere himler med øyne når folk har tatt åpenbart dårlige valg i livet og havnet på avdeling?

Barnehageansatte skal først og fremst ivareta barnet, ikke være en servil og nøytral servicetilbyder til foreldre. Barna er uskyldige mennesker en kjenner godt. Så selvsagt har de en mening om foreldre tydelig tar valg som påvirker barna negativt, og selvsagt lufter en det også for kolleger.

Anonymkode: c310f...066

Just now, Anonym bruker said:

Og tror dere ikke sykepleiere hvisker i gangene .... om det kommer inn en storrøyker med problemer på grunn av det så blir man jo så klart oppgitt av det og vil lufte seg til andre ! 

Da er de like uproffe. Og som mangeårig ansatt på sykehus vil jeg si det er uvanlig. Jobben vår er å ta vare på våre pasienter. Ikke ulikt slik barnehagepersonalet skal ta vare på barn..

Jeg er student og studerer på nett. Mitt barn er stort i bhg hver dag. Men jeg leverte sent før. Gjerne i 10/10.30 tida.. det likte ikke bhg fordi de mente barnet da kom for sent og ikke kom inn i leken... 

nå leverer jeg rundt 9 og henter 16 ish, noen ganger før. Og noen dager får barnet fri. 

Mer ikke alltid lett å være forelder heller. 

Anonymkode: 05af1...2fc

Annonse

Vi er jo bekymra for barna !!! Er jo ikke for å være slem! Har en venn som sier 11 månedersgutten hennes kjeder seg hjemme. Så han sendes av gårde så fort som mulig om morgenen. Det syns jeg er vondt å høre på :(  Hun skal jo ikke på jobb en gang. Kommer aldri til å forstå det der jeg . Flere har jo vondt i hjerte hele dagen på grunn av at de sitter på jobb, så gjør noen dette frivellig :( 

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Barnehageansatte skal først og fremst ivareta barnet, ikke være en servil og nøytral servicetilbyder til foreldre. Barna er uskyldige mennesker en kjenner godt. Så selvsagt har de en mening om foreldre tydelig tar valg som påvirker barna negativt, og selvsagt lufter en det også for kolleger.

Slik som helsesøstre også sladrer om mødre som ikke klarer å møte babyens behov? Og barnepsykologer som sukker over foreldre som de gir veiledning til?

Eh nei. Dere er uprofesjonelle! 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er student og studerer på nett. Mitt barn er stort i bhg hver dag. Men jeg leverte sent før. Gjerne i 10/10.30 tida.. det likte ikke bhg fordi de mente barnet da kom for sent og ikke kom inn i leken... 

nå leverer jeg rundt 9 og henter 16 ish, noen ganger før. Og noen dager får barnet fri. 

Mer ikke alltid lett å være forelder heller. 

Anonymkode: 05af1...2fc

Vil du ikke at de skal si i fra om leveringstidspunktet påvirker barnets lek negativt ? Eller mener du at det bare er noe de finner på? 

Det betyr på ingen mye at de har baksnakket deg eller mener du er en dårlig mor. De så utfordringen og gav deg beskjed. Det er foeøvrig en veldig vanlig problemstilling for barn som leveres sent, men foreldre kan jo ikke vite det om de ikke har erfaring frå barnehage selv.

Denne diskusjonen kan man ikke vinne. Jeg hadde full jobb, to tette, passet på å ha førstemann mye hjemme når nr to kom. Begynte å jobbe, sto opp kl 5 for å kunne hente de tidlig i barnehagen. Mannen leverte de da senere og jobbet senere... Barna var borte ca 6-7 t i barnehagen «bare». Så kom nr tre etter noen år og jeg ble syk, det første folk kritiserte meg for var å sette ungene først, sove for lite, stå opp for tidlig etc... De aller fleste gjør hva de kan for barna sine velger jeg å tro :) Om ikke finnes det instanser som kan hjelpe! 

Anonymkode: 82f8a...fb2

Nei...irriterer meg mer over manglende klær og sko, manglende merking, barn som kommer med godteri eller kjeks i munnen/hånda når de kommer inn til frokost til tross for stadige beskjeder om at det ikke er lov, foreldre som krever at barnet skal være inne fordi det blir sykt av å være ute, de som leverer midt i samling og står og roper til barnet sitt når det går til samling, foreldre som henter etter stengetid, foreldre som ikke overholder 48t regel ved oppkast/diaré og til slutt; de som sier barnet skal komme i ferier, men som ikke dukker opp.

Barn med lange dager i barnehagen, kan jeg synes synd på, men irriterer meg ikke over det.

Anonymkode: 1494e...be6

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik som helsesøstre også sladrer om mødre som ikke klarer å møte babyens behov? Og barnepsykologer som sukker over foreldre som de gir veiledning til?

Eh nei. Dere er uprofesjonelle! 

Disse yrkesgruppene har en helt annen posisjon, tyngde og måte å forholde seg til familiene på.

Barnehageansatte havner ofte i en skvis, fordi de er avhengige av en best mulig relasjon til foreldrene for å kunne ivareta barnet best mulig i hverdagen. Det er ikke få ganger jeg har opplevd at foreldre har nektet å høre på barnehagens pedagoger, men snur tvert så fort helsesøster som har mindre kompetanse på områder og ikke kjenner barnet, påpeker det samme.

Det betyr ikke at en slarver, men at en rådfører seg med kolleger for å gå frem på best mulig måte. Alle har taushetsplikt, det er ikke uprofesjonelt å diskutere en bekymring.

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis folk tar dårlige valg som gjør at barnet havner på sykehus da?

Anonymkode: edff3...a88

1 minute ago, Anonym bruker said:

Disse yrkesgruppene har en helt annen posisjon, tyngde og måte å forholde seg til familiene på.

Barnehageansatte havner ofte i en skvis, fordi de er avhengige av en best mulig relasjon til foreldrene for å kunne ivareta barnet best mulig i hverdagen. Det er ikke få ganger jeg har opplevd at foreldre har nektet å høre på barnehagens pedagoger, men snur tvert så fort helsesøster som har mindre kompetanse på områder og ikke kjenner barnet, påpeker det samme.

Det betyr ikke at en slarver, men at en rådfører seg med kolleger for å gå frem på best mulig måte. Alle har taushetsplikt, det er ikke uprofesjonelt å diskutere en bekymring.

Altså, når personen jeg siterer skriver at de hvisker i kroker så er ikke det rådføring eller ment som veiledning til foreldre.

Jeg mener fortsatt at bare bittelitt utdanning med tematikk som rolleforståelse og utøvelse, etikk og taushetsplikt hadde hevet standaren på barnehager.

Det å skrive på et forum med arbeidstittel og klage over foreldre er jo med på å undergrave deres eget yrke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...