Gå til innhold

Barnesikring av peis/ovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var ditt barn når du fjernet sikringen foran peis/ovn? 

Er 2,5 år for tidlig? 

Anonymkode: 2c3bb...55e

Fortsetter under...

Skrevet

Har fire barn og har aldri hatt det...

Satte noe så barnet ikke løp nærme ovnen når de var små, kjedelig om de faller e.l. og tar seg for på ovnen, men det holdt jo å sette kassen med ved e.l. rett foran ovnen.

Kommer litt an på hvordan ovnen står kanskje, men jeg tenker at et barn på 2,5 år bør klare å være i samme rom som en ovn uten å ta på den.

Anonymkode: 70bf1...785

Skrevet

Har aldri hatt barnesikring. Har ikke vært noe problem å få barnet til å forstå at den var farlig.

Anonymkode: c2d23...235

Skrevet

Jeg blir RASENDE når jeg hører om folk som ikke sikrer ovnene sine! 

De lærer barna at den er farlig??? Bullshit!

Samme hvor 'flinke' og hvor klar de er over at den er farlig, kan uhell skje. Små barn løper og små barn faller. Det er fakta. Ingen perfekt mor i verden klarer å forhindre det. 

Og det holder å falle bort i ovnen en gang for å bli merket for livet.

Min niese snublet i hunden sin tyggeleke og tok seg for med begge hender - på en rødglødende ovn. 

Resultat - utallige operasjoner i håndflatene opp gjennom årene. For brent hud er ikke elastisk og vokser ikke med resten av hånden! 

Dere som er så flinke til å forklare barna deres at ovnen er varm og farlig - dere er altså villige til å risikere slike skader? For hva? For å vise hvor flinke foreldre dere er som får så lydige barn??

Så mitt svar til deg hi er at jeg hadde hatt sikringen på denne vinteren også. Det koster ingenting og er potensielt livreddende. 

Anonymkode: 062f8...e3b

Skrevet

Rundt 7 år tror jeg. 

Selv om de forstår at den er farlig kan det godt skje uten under lek. Dessuten var det et perfekt sted for rask klestørk 😉.

Anonymkode: d5168...d53

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samme hvor 'flinke' og hvor klar de er over at den er farlig, kan uhell skje. Små barn løper og små barn faller. Det er fakta. Ingen perfekt mor i verden klarer å forhindre det. 

Min niese snublet i hunden sin tyggeleke og tok seg for med begge hender - på en rødglødende ovn. 

Resultat - utallige operasjoner i håndflatene opp gjennom årene. For brent hud er ikke elastisk og vokser ikke med resten av hånden! 

Dere som er så flinke til å forklare barna deres at ovnen er varm og farlig - dere er altså villige til å risikere slike skader? For hva? For å vise hvor flinke foreldre dere er som får så lydige barn??

Så mitt svar til deg hi er at jeg hadde hatt sikringen på denne vinteren også. Det koster ingenting og er potensielt livreddende. 

Dette. En i barselgruppen min var håndkirurg og fortalte hjerteskjærende historier om barn som hadde tatt seg for på ovn. Moderne ovner med store glassflater er rentbrennende og blir helt ekstremt varme. Det er ikke slik som de gamle ovnene vi har på hytta, man brenner seg på en helt annen måte.

Hvis du allerede har sikring ville jeg i alle fall IKKE tatt den ned enda.

Anonymkode: d6ea9...218

Annonse

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette. En i barselgruppen min var håndkirurg og fortalte hjerteskjærende historier om barn som hadde tatt seg for på ovn. Moderne ovner med store glassflater er rentbrennende og blir helt ekstremt varme. Det er ikke slik som de gamle ovnene vi har på hytta, man brenner seg på en helt annen måte.

Hvis du allerede har sikring ville jeg i alle fall IKKE tatt den ned enda.

Anonymkode: d6ea9...218

Akkurat.

Etter min mening er manglende ovnsikring likestilt med manglende sikring i bil. 

Hodeløse og mindre smarte foreldre. 

Skrevet

Aldri hatt det, har aldri hatt noen ulykker. har 6 barn fra 7-20.

Anonymkode: 82fe8...1cb

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri sikret barna mine i bilen. Har gått fint det. Ingen har blitt skadet! Har 6 barn. 

Anonymkode: 50569...645

Skrevet

Har aldri hatt det. Ovnen stod slik til at det var vanskelig å skulle ha uhell mot den også.

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis har lykken vært større enn vettet hos dere da. 

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Det er så utrolig idiotisk å utsette barn for slikt når det er enkelt å sikre. Det går som oftes bra å kjøre bil også, sånn sett er barnesete egentlig ikke nødvendig. Det er når uhellet er ute at man skjønner viktigheten. 

HI, vi har et gjerde foran, barngrind du får kjøpt gjerdeelementer til. Minste er nå tre år, den blir ikke borte med det første. Vi har hjørnepeis så gjerdet er ikke i veien. 

Anonymkode: 84b3a...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...