Gå til innhold

Sønnen min på 10 år insisterer på en frisyre som ikke kler ham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rart med det; som forelder møter man seg selv i døren støtt og stadig. Jeg har alltid ment at det er viktig at ungene skal få velge hår og klær selv (så lenge det er adekvat), men nå har jeg lyst å gripe inn..

Gutten vil ha en sånn frisyre som «alle» vil ha for tiden. Litt sånn som Marcus & Martinus. Langt på toppen, barbert under. Problemet er at sønnen min sitt hår ikke funker til denne frisyren. Det er veldig tykt, bølgete og fluffy, så det ender opp med å se veldig pjuskete og ustelt ut. Men han kler mye bedre å ha det kortere på toppen, noe han ikke vil..! Skal jeg insistere, eller la ham gå rundt som en busk? 

Anonymkode: d820c...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt  får han gjøre det.  Og du får lov til si det er dødskult. Ingenting mer. Sånn er det bare. 😊

Skrevet

Selvsagt skal han få den frisyren. Å få teste de samme tingene som kompisene er det som teller! Hvorvidt de kler det bryr de seg lite om...

Anonymkode: 59155...f7f

Skrevet

Gaaaah. Dere har jo rett. Men han er så nydelig med kortere hår. Sukk..

Anonymkode: d820c...4b7

Skrevet

La ham gjøre det, og si han er fin! De må rett og slett lære av egne feil, og vi som foreldre kommer aldri til å kunne si noe som helst for å styre de unna det de helst vil når det gjelder hår og klær ;) Vi kan veilede dem, men ikke spesielt mer enn det (mener nå jeg iallfall).

Jeg var rundt 12 år da Titanic kom ut, og insisterte på å farge håret rødt og ta permanent. Ble virkelig nydelig 😂 Hadde min mor sagt noe annet enn at jeg var fin hadde jeg blitt (urettmessig) sur på henne, det hadde ikke gjort noe annet enn det.

Anonymkode: 2b20b...a7c

Skrevet

Det er ham som som skal gå med det og ham som skal være fornøyd med seg selv. Om en stund skifter moten igjen. 

Anonymkode: 1964d...43a

Skrevet

Må tilføye at jeg selv vokste opp med klassisk bolleklipp. Det kledde meg ikke (hadde veldig rundt ansikt),  men dengang hadde alle jo den frisyren og jeg var fornøyd! 

Anonymkode: 1964d...43a

Skrevet

Det er bare hår. Ingenting er permanent så finnes ikke bedre del av kroppen å la de eksprementere med.

Anonymkode: 077a3...4f5

Skrevet

Jeg hadde satt ned foten - min sønn skal ikke se ut som en party-svenske!

Skrevet
1 minutt siden, MammantilNurket skrev:

Jeg tenker nazifrisyre.

Skrevet

Jeg tenker: såfremt det ikke er merkligere eller farligere ting han vil eksprimentere med, la han få lov. Syns han selv det ikke blir fint, er det bare å klippe det mer eller la det gro ut. Vi foreldre må gi og ta litt, svelge noen kameler slik at ungene erfarer litt selv.

Anonymkode: b4fee...3b1

Skrevet
9 minutter siden, prekæs skrev:

Jeg tenker nazifrisyre.

Nazi-party-svenske ... bokstavlig talt  😂

Skrevet

Jeg synes det er superharry med sånn barbert på sidene og langt på toppen, så min 9-åring får ikke lov til å ha den frisyren.

Anonymkode: 28941...ab3

Skrevet
52 minutter siden, MammantilNurket skrev:

😂😂

Anonymkode: 71a81...3d8

Skrevet

Er ikke det en del av å vokse opp,  prøve og feile.  Og ha grusomme bilder å se tilbake på 😂

Anonymkode: a41fc...0da

Skrevet

Sønnen min har det, på en bekostning og det er at han tar en dæsj voks i håret hver morgen!

Han har IKKE stritt hår, og ser ut som en Latvier fra 18-pil og bue når det legger seg ned som en bolleklipp.

Skrevet

Sønnen min på 12 har langt hår. Absolutt ikke mitt førstevalg. Uansett, så lenge han trives med det, er det hans valg 😉😊

Anonymkode: e85a4...dad

Skrevet

Synes denne frisyren ser så upraktisk. Ser jo at alle fotballgutta er mer opptatt av å stå å riste på hodet for å få håret unna fjeset enn å få med seg spillet. Det er da så voldsomt som de rister på hodet også. Ser ut som de har tics hele gjengen.

Anonymkode: cf77e...3be

Skrevet

Det er jo bare hår! 

Når jeg tenker på den puddelpermanenten og fonteneluggen jeg hadde på åttitallet, så kunne jeg nok i ettertid ønske at noen i det minste hadde nedlagt fotoforbud. 

Men å nekte en gutt å ha en grusom frisyre er på linje med å være rystet over gutter med langt hår på syttitallet. Så ta heller masse bilder som du kan vise til kona hans når han er førti. 

Skrevet

Ene klassebilde mitt: rødt/orange-ish hår, grusomt🙈

Ett annet: svart hår med blond ettervekst ned til ørene... 

Jeg har aldri aldri aldri gjort dette flere ganger🤣 

Det er bare hår.. Det vokser ut igjen.. 😉

Anonymkode: 05c79...0f4

Skrevet

Haha, jeg kjenner igjen den indre kampen om at det er bare hår og at man ser at det absolutt ikke er riktig valg. 

Jeg møtte også meg selv i døra da sønnen min fikk en venninne til å skinne seg 15 mai! 16 mai var det stor feiring av bestemors 70 års dag og på 17 gikk han i tog

Da holdt det hardt å si 'se der ja, det var jo noe nytt. Hva syns du selv?'

Han var ikke kjempefornøyd og har ikke gjort det siden, så den store saken var det ikke. Sett i ettertid. 

Anonymkode: 82c74...eed

Skrevet

Min datter på 13 med langt nydelig hår klippet seg til en gørrkjedelig kjærringbob.. men men.. Det vokser ut igjen.. 🤪

Anonymkode: 26a99...810

Skrevet

Datteren min på 14 har det tykkeste flotteste håret i manns minne! Samtlige frisører vegrer seg for å klippe det, og hun kan tynne ut 2 kilo hår og fortsatt ha mye igjen. Hun barberte halvparten av hodet, under. Var tøft en peridoe, ikke fullt så tøft nå som det vokser ut igjen.

sønnen min på 11 sparer til langt. Det er til skuldrene nå, pistrete og fælt. Nekter å klippe seg. 

Er det en ting jeg har lært så er det å velge kamelene jeg skal svelge!

Anonymkode: 56178...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...