Gå til innhold

Hva har dere til fiskekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av oss har noengang spist fiskekaker, så vi har virkelig ikke peiling :) Hva har du til fiskekaker? Bruker man saus?  Har det i brød? Poteter, ris, grønnsaker?

Er det noen fiskekaker du kan anbefale? Er det noen jeg bør styre unna?

Anonymkode: b02b7...297

Fortsetter under...

Skrevet

Ris, wokgrønnsaker og sweet chili saus.

Evt i pitabrød med salat.

Anonymkode: c0eed...e86

Skrevet

Stekte fiskekaker med potet, stekt løk og raspet gulrot. 

Fiskekaker i brunsaus med div tilbehør. 

Fiskekaker i pitabrød med div salat. 

Anonymkode: a9966...26a

Skrevet

Det varierer, men oftes er det fiskekaker, potet/pasta, raspa gulrøtter, raspa agurk, hvit saus med purre eller rømmesaus med purre. 

Vet noen bruker carrysaus eller brunsaus. For meg er det bare purresaus av ulike slag som gjelder også liker jeg pasta bedre enn potet. Igår laget jeg hvitsaus med hvitløk og purre, blandet inn bittesmå biter av brokkoli, erter, raspet gulerot og blandet inn i pastaen. Hadde det til fiskepinner, det hadde passet til fiskepinner også. 

Lager du tykk hvit saus med gressløk og blander det med potetterninger har du også ett greit tilbehør til fiskekaker. Dette kan gjøres med andre type sauser også, eller tilsette litt lrydder for mer smak. 

Anonymkode: ece42...e67

Skrevet

Jeg lager gjerne hvit saus og kokt gulrot og erter. Kokt potet. 

Eller sliderbrød og salat

Skrevet

Fiskekaker med kokt potet, raspa gulrot og eple, flatbrød og smelta smør (gjerne med kokt egg i).

Anonymkode: 106bc...9af

Annonse

Skrevet

Hvis jeg steker de er det godt med poteter og raspa gulrot og så bruker jeg stekesjyen, altså smøret jeg steker i. 

Men av og til lager jeg brun saus og har da fiskekakene rett oppi som de er uten steking. Samme tilbehør, altså poteter og gulrot. 

Skrevet

Jeg spiser kun hjemmelagde fiskekaker rett fra panna med en gang de er laget, uten noe tilbehør.

Hjemme hos mamma har vi hatt fiskekaker med potet, grønnsaker, makaronistuing og brun saus

Mannen spiser stekte fiskekaker på brød.

Anonymkode: 1ed0b...c78

Skrevet

Med poteter, remulade, raspet gulrot/ kokte grønnsaker som gulrot, erter, brokkoli.

Anonymkode: 98d2a...4a0

Skrevet

Enten i brun saus med poteter og brokkoliblanding, eller stekt med potetmos, raspet gulrot og dressing laget av halvt om halvt med rømme og majones + litt sweet chilisaus.

Anonymkode: ad086...788

Skrevet

I barnehagen pleier vi å ha de i hamburgerbrød, med salat, tomat, og diverse tilbehør 🙂

Anonymkode: 202ad...4f0

Skrevet

Brun saus, poteter, makaroni eller delt spaghetti og grønnsaker :) 

Anonymkode: effd3...774

Skrevet

Hjertefiskekaker er de beste 

Anonymkode: effd3...774

Annonse

Skrevet

Tusen takk for alle tips :)

Anonymkode: b02b7...297

Skrevet

Karriremulade, tomatrisotto og smørstekt asparges 

Anonymkode: e8b03...8ab

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Karriremulade, tomatrisotto og smørstekt asparges 

Anonymkode: e8b03...8ab

Det skal jeg jommen meg prøve! Hørtes fantastisk ut!

Skrevet

Jøss. Her var det mye rart! Trodde vi var vanlig, man ser at det ikke er noen fasit. Hos oss er det som følger: 

Små fiskekaker spiser vi med bryn saus, kokt potet og kokt brokkoli/blomkål

Fiskeburger spiser vi enten med hjemmelaget potetmos og kokte grønnsaker eller med potetbåter i ovnen, tomat, agurk, salat, avocado ol i burgerbrød

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...