Gå til innhold

Frustrert på kristne venner :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del kristene venner, og muslimer, hinduer, jøder, buddhister osv. Men de kristene vennene mine vil stadig at jeg skal komme til deres religion. Dette begynner å bli en frustrasjon, fordi det er såpass mange som går så aggressivt frem. De blir sinte, høyrøstet og sier jeg er på vei til helvete og må omvende meg. Når jeg sier jeg respekterer at de tror på Jesus, og at jeg er helt sikkert på at det er riktig for dem, men at jeg er ganske bunnsolid i min religion, sikhismen, så blir de sure, senest i går var det en som ble så sint at han blokket meg. Hvorfor er så mange kristene så aggressive. Jeg møter ikke disse tingene blant andre venner fra andre religioner :( bare en frustrert utblåsning.. (beklager ingen avsnitt, går ikke på telefonen min) 

Anonymkode: cd5ea...2b5

Skrevet

Har du sabel og stålkam og langt hår? 

Anonymkode: 160ea...e78

Skrevet

Jeg har langt hår, stålkam og kara (armbånd) men ikke Kirpan (dolk). Det er litt forskjell på sikher som har tatt amrit(dåp) og ikke. Så dolk er ikke påbudt. Hi

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen. Jeg hadde ei venninne som er kristen. Det ble rett og slett for mye for meg. Syns hun ble veldig nedlatende tilslutt. Hun prøvde hele tiden  og omvende meg. Så ned på meg. Kom med kommentarer om feks at jeg ikke gikk med skjørt på søndager osv.Det var helt forkastelig og dårlig av meg. For meg er ikke dette en god kristen. Vi snakker dessverre ikke sammen lenger 😔 

Anonymkode: aa4b6...1a0

Skrevet

Trist at det er sånn :( denne kompisen som blokkerte meg på Facebook er en gammel venn. At man blir så hårsår at man blokkerer folk fordi vedkommende ikke vil gå bort fra sin egen tro og over til kristendommen er bare trist. Og fortelle at man er dømt til evig pine også. Spesielt når man bare møter vedkommende med respekt og sier at så bra Jesus fungerer for deg, fortsett med det. Men jeg personlig tror på noe annet. Og jeg skjønner ikke helt at de holder på sånn når de skal prøve å få folk til å konvertere. Det er vel få som vil konvertere når man blir møtt sånn? Hi

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist at det er sånn :( denne kompisen som blokkerte meg på Facebook er en gammel venn. At man blir så hårsår at man blokkerer folk fordi vedkommende ikke vil gå bort fra sin egen tro og over til kristendommen er bare trist. Og fortelle at man er dømt til evig pine også. Spesielt når man bare møter vedkommende med respekt og sier at så bra Jesus fungerer for deg, fortsett med det. Men jeg personlig tror på noe annet. Og jeg skjønner ikke helt at de holder på sånn når de skal prøve å få folk til å konvertere. Det er vel få som vil konvertere når man blir møtt sånn? Hi

De må jo være ekstremt religiøse, eller tilhøre et spesielt trossamfunn? Jeg bor midt i bibelbeltet, er ateist og har aldri opplevd noe sånt

Anonymkode: 414d6...284

Skrevet

Kompisen min er pinsevenn. Ble frelst for noen få år tilbake og ja, ganske fanatisk. Jeg har venner i ulike deler av landet, i ulike kristene retninger og flere er sånn. De blir helt ute av seg når de prøver å få meg kristen og de får det svaret. Da begynner de med at jeg må søke Jesus og få åpenbart hvem han er. Hi

Skrevet

Hva slags kristne venner har dere? Jeg har venner, kolleger og bekjente innenfor ulike kristne trossamfunn, fra protestanter i den norske kirke, frikirken, pinsevenner, læstadianere,Frelsesarmeen, katolikker, baptist, metodist, adventist, mormoner og Jehovas vitne. Noen mer konservative enn andre, men aldri har de forsøkt å omvende meg eller snakke meg til fornuft. De aksepterer at jeg er ateist. 

Jeg har hatt Jehovas vitne og folk fra jkksdh (mormoner) noen ganger på døra, men også de har respektert at jeg ikke er interessert. 

Anonymkode: ed934...5cc

Skrevet

Sier som den over. Omgås mange kristne, men den slags oppførsel har jeg aldri opplevd..

Anonymkode: 86097...5f9

Skrevet

Så fordi DU har personlig erfaring med det, så er plutselig «så mange kristne så aggressive»?

Jeg trodde vi var enige om å ikke dømme en hel gruppe på grunnlag av det enkeltpersoner gjør, men det gjelder kanskje bare andre grupper religiøse?

Anonymkode: c339e...602

Skrevet

Så slitsomt det må være når hele verden dreier seg om religion.

Selv er jeg verken det ene eller det andre, mulig jeg er ateist, da, men jeg omtaler ikke meg selv med noen tittel for det. Jeg er meg, og det holder. Jeg kan ikke forstå hvorfor religion skal ta så mye tid og plass i et menneskes liv. Hva med heller å fokusere på hverdagen her og nå, å være et godt menneske, hjelpe der man kan, og respektere de rundt deg? Som religiøs går det så enormt mye tid i å studere gamle, dårlig oversatte tekster, svada og rør. Vi vet ikke om det som står i bibelen eller koranen er sant, og mest sannsynlig er det ikke engang det. 

Jeg forstår det bare ikke. 

Anonymkode: 69f2d...a4d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags kristne venner har dere? Jeg har venner, kolleger og bekjente innenfor ulike kristne trossamfunn, fra protestanter i den norske kirke, frikirken, pinsevenner, læstadianere,Frelsesarmeen, katolikker, baptist, metodist, adventist, mormoner og Jehovas vitne. Noen mer konservative enn andre, men aldri har de forsøkt å omvende meg eller snakke meg til fornuft. De aksepterer at jeg er ateist. 

Jeg har hatt Jehovas vitne og folk fra jkksdh (mormoner) noen ganger på døra, men også de har respektert at jeg ikke er interessert. 

Anonymkode: ed934...5cc

Dette er min erfaring også.

Skrevet

Jøss, jeg bor også midt i bibelbeltet og kjenner ganske mange kristne mennesker. Mennesker som er aktive i menighetene sine, både sørlandskirken, frikirken og den vanlige kirken, men jeg har virkelig aldri møtt noen som har prøvd å omvende meg.

En person som er litt aggresiv i troen sin gikk fra rusmisbruk til å bli frelst, sånne mennesker tror jeg kan gå litt vel mye opp i troen. Men han har aldri prøvd å omvende noen egentlig, det går mer på at han er imot at barna skal feire halloween, lese bøker uten religiøst innhold osv. Dette er en forelder i klassen til datteren min og han pleier lage litt spetakkel på alle foreldremøtene...

Anonymkode: 0f5b0...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...