Gå til innhold

Peder Ås, holder fortsatt koken, vel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Peder Ås er sønn av Hans Ås. Peder Ås bor i Lillevik, et lite sted langs Sørlandskysten,og hans omgangskrets består av blant andre Lars Holm, Hans Tastad, Ole Vold og Marte Kirkerud. Peder Ås portretteres ofte som en ganske alminnelig mann, om enn som en som ofte havner på kant med loven, gjerne i form av alkohol- eller narkotikamisbruk (f.eks. fyllekjøring), hærverk, eller som en som enten har solgt dårlige varer/eiendom eller som kjøper av dette. Han kan gjerne være gift med Marte Kirkerud, selv om hun ofte også opptrer som offentlig saksbehandler, mens Lars Holm gjerne er hans kamerat eller partner i diverse foretak. Holm kan også være en Peder Ås gjør forretninger med. Hans Tastad er nesten uten unntak en Peder Ås gjør forretninger med, f.eks. som utleier eller leverandør. Hans Tastad kan også være advokat, da typisk en som gir dårlige råd, setter opp ugyldige testamenter eller bistår ved ulovlige transaksjoner. I mellom er også Peder Ås advokat, da vanligvis en dyktigere en enn Hans Tastad.

Anonymkode: 20b83...e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner han Ola og Kari Nordmann? 

Anonymkode: aba6c...3da

Skrevet

Haha,ja Peder Ås er en gjenganger ennå skjønner jeg. Han var veldig populær sammen med Lars Holm på slutten av 2000-tallet😂

Anonymkode: 18f92...c07

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha,ja Peder Ås er en gjenganger ennå skjønner jeg. Han var veldig populær sammen med Lars Holm på slutten av 2000-tallet😂

Anonymkode: 18f92...c07

Og på slutten av åttitallet. 

Anonymkode: aba6c...3da

Skrevet

Og så er han vel kasserar for basketklubben Korga, og ivrig brukar av SIFOs standardbudsjett når han lagar budsjett for familien sin. Meinar han har eitt barn på skule og eitt i barnehage.

Anonymkode: 79a10...dc0

Skrevet

Mine bekjentskaper med Peder Ås og Lars Holm startet i 2010 så de er stadig i drift!

Anonymkode: d2831...1d3

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Mine bekjentskaper med Peder Ås og Lars Holm startet i 2010 så de er stadig i drift!

Anonymkode: d2831...1d3

Peder Ås har vært med siden 1894 har jeg hørt.

Anonymkode: 20b83...e4c

Skrevet

Peder Ås og Marte Kirkerud var hovedpersonene i jus i 2017 også.

Anonymkode: 97618...20c

Skrevet

Still going strong. Utrolig hva slags situasjoner den karen kommer opp i.

Anonymkode: 6ff99...68f

Skrevet

Ikke noe nytt der nei :)

Anonymkode: 585aa...8b2

Skrevet

Ehh. Hva er dette?

Anonymkode: 27cf1...299

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh. Hva er dette?

Anonymkode: 27cf1...299

Peder Ås er navnet som oftest blir brukt i eksempler. Jeg ble først kjent med han på videregående, i økonomi og IKT. Vi måtte sette opp budsjett for hsn i excel. Han var også i media og kommunikasjonsfaget. Er også flittig brukt i sosiologi og jus etter hva jeg veit.

Anonymkode: 79a10...dc0

Skrevet

Åhh. Det burde vært skrevet en kroniker om Peder Ås og hans likemenn og kvinner. De forfulgte meg i alle studieår. Skikkelig uheldige innimellom, og jobben vår var å finne løsning for de. Savnet de nesten, nå som de blir nevnt. Jeg startet studier i slutten av 90 tallet  og holdt på mange år.

Anonymkode: 38c34...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...