Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Hei, Min mann har nettopp vært på jobbtur i Tyskland. Jeg vet av andre at noen av hans kollegaer har vært på strippebar. Dette har han ikke fortalt noe om til tross vi har en avtale på at om sånne ting skjer, skal vi to være fortrolige med hverandre og fortelle. Jeg er urolig og en magefølelse som sier han har vært med. Dette ønsker jeg å finne ut av, men vet han kommer til å benekte uansett- og i tillegg vil det ble dårlig stemning mellom oss -og derfor ønsker jeg å unngå å spørre 😟 En måte jeg tenker jeg kan finne ut av det, er å gå inn på hans nettbank. Men har ikke passord..... Så hvordan oppspore det, tro? Jeg vet jeg heller ikke der kan spørre. Han kan gjerne se min konto, men jeg får ikke se hans. Dette er også litt suspekt, føler jeg, og derfor må jeg dessverre gjøre ting i skjul 😒 Jeg har aldri nektet mannen min noe, eneste kriteriet er at han skal være ærlig og åpen med meg. Han har være mye ute på tur, men denne gangen er det noe som gjør at det knyter seg i magen- og jeg ønsker å finne ut av det slik at jeg slipper å være bekymret. Vi er forresten godt gift, barn og hus og alt som hører med. Er 40 år begge to, så vi er godt voksne. Tenker egentlig det er tullete å ha sånne tanker, men de dukker allikevel opp.... Anonymkode: b1d93...69e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Du er ikke tullete og ugreit at han blir sint etc. Men hvorfor blir du i dette usunne forholdet? Han har kontroll på deg (innsyn i din nettbank) men du får ikke til hans? Du får ikke tilgang eller innsyn uten hans aksept.. Anonymkode: 77653...fc7
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 Det er fullstendig ugreit å gå gjennom en anben persons kontoutskrifter! Jeg går ikke på stripoeklubb, men hadde aldri gitt mannen innsyn i nettbanken min uansett. Rett og slett fordi jeg ikke kan leve med slik mangel på tillit. Om du lurer på om han går på stripoeklubb, spør du. Stoler du ikke på svaret må du vurdere hvorfor du ikke stoler på han, og hva du skal gjøre med det. Anonymkode: 5dbc9...866
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Jeg ville spurt om det var noen på turen som var på strippeklubb, sier han nei vet du det er noe. Svarer han ja, spør du om han var der. Svarer han nei, ber du om tilgang til nettbank. Mener man har rett til å ha innsyn i økonomi til ektefelle. Nekter han og kommer med "stoler du ikke på meg tullet", må du bare stå på ditt. Hvordan vet du at han er åpen og ærlig? Du har jo faktisk ikke anledning til å sjekke det ut. Anonymkode: 4ae00...141
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 Du kan ikke gå inn på verken konto, mobil eller noe annet uten lov. Dere må snakke sammen! vi har felles nettbank og hverandres passord til mobil, mail mm fordi det er praktisk. Men jeg går likevel aldri inn på noe uten at det er avtalt. Vi snakker om alt. Anonymkode: b528a...d56
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #6 Skrevet 27. september 2018 Som gift har man faktisk lovfestet rett til innsyn i ektefellens økonomi. Du kan til og med ringe arbeidsgiver og be om opplysninger om lønn og eventuelle trekk i den. Opplysningsplikten går foran taushetsplikten. Så at han nekter deg innsyn kan han jo bare glemme. Men spør deg selv: du har allerede den kjipe magefølelsen, vil det hjelpe og eventuelt få det bekreftet? Bare det at han nekter deg innsyn i hans økonomi, når han har full tilgang til din, skurrer veldig for meg. Her er det nok mer urent mel i posen enn bare den mulige strippeklubben. Anonymkode: 85d1b...26c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #7 Skrevet 27. september 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som gift har man faktisk lovfestet rett til innsyn i ektefellens økonomi. Du kan til og med ringe arbeidsgiver og be om opplysninger om lønn og eventuelle trekk i den. Opplysningsplikten går foran taushetsplikten. Så at han nekter deg innsyn kan han jo bare glemme. Men spør deg selv: du har allerede den kjipe magefølelsen, vil det hjelpe og eventuelt få det bekreftet? Bare det at han nekter deg innsyn i hans økonomi, når han har full tilgang til din, skurrer veldig for meg. Her er det nok mer urent mel i posen enn bare den mulige strippeklubben. Anonymkode: 85d1b...26c Dette!👆 Anonymkode: 922f9...d82
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #8 Skrevet 27. september 2018 Stoler du ikke på mannen din så er strippeklubb ditt minste problem. Hans nettbank er privat, som hans mobil, epost og annen post. Anonymkode: 3ea1d...7d3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #9 Skrevet 27. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Som gift har man faktisk lovfestet rett til innsyn i ektefellens økonomi. Du kan til og med ringe arbeidsgiver og be om opplysninger om lønn og eventuelle trekk i den. Opplysningsplikten går foran taushetsplikten. Så at han nekter deg innsyn kan han jo bare glemme. Men spør deg selv: du har allerede den kjipe magefølelsen, vil det hjelpe og eventuelt få det bekreftet? Bare det at han nekter deg innsyn i hans økonomi, når han har full tilgang til din, skurrer veldig for meg. Her er det nok mer urent mel i posen enn bare den mulige strippeklubben. Anonymkode: 85d1b...26c Dette er feil, du kan lese deg opp her: https://advokat.no/innsyn-ektefelles-okonomi/ Anonymkode: 96829...733
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #10 Skrevet 27. september 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er feil, du kan lese deg opp her: https://advokat.no/innsyn-ektefelles-okonomi/ Anonymkode: 96829...733 Du legger ved noe som bekrefter det hun over skrev. Hun kan be banken hans om kontoutskrift om han ikke gir det selv. Anonymkode: d379f...485
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #11 Skrevet 27. september 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er feil, du kan lese deg opp her: https://advokat.no/innsyn-ektefelles-okonomi/ Anonymkode: 96829...733 Men alt i denne artikkelen bekrefter jo hva 26c sier, hvor mener du hun feilinformerer? Anonymkode: a1498...cba
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #12 Skrevet 27. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Som gift har man faktisk lovfestet rett til innsyn i ektefellens økonomi. Du kan til og med ringe arbeidsgiver og be om opplysninger om lønn og eventuelle trekk i den. Opplysningsplikten går foran taushetsplikten. Så at han nekter deg innsyn kan han jo bare glemme. Men spør deg selv: du har allerede den kjipe magefølelsen, vil det hjelpe og eventuelt få det bekreftet? Bare det at han nekter deg innsyn i hans økonomi, når han har full tilgang til din, skurrer veldig for meg. Her er det nok mer urent mel i posen enn bare den mulige strippeklubben. Anonymkode: 85d1b...26c Feil! Som gift har man rett på å vite saldo i banken men ikke transaksjoner. Dette må han selv gi om han vil. Anonymkode: b6659...c31
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #13 Skrevet 27. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men alt i denne artikkelen bekrefter jo hva 26c sier, hvor mener du hun feilinformerer? Anonymkode: a1498...cba Saldo, låneforpliktekser, aksjer etc. Men ikke alle transaksjoner. Anonymkode: 3ea1d...7d3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #14 Skrevet 27. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men alt i denne artikkelen bekrefter jo hva 26c sier, hvor mener du hun feilinformerer? Anonymkode: a1498...cba Hvilke opplysninger? Det er flere opplysninger ektefellen har rett til innsyn i. For det første har ektefellen rett til opplysninger om eller kopi av «den felles eller den andre ektefelles selvangivelse eller ligning», jf. ekteskapsloven § 39 annet punktum. Disse opplysningene vil normalt være tilstrekkelig får å få et korrekt bilde av ektefellens økonomiske situasjon. Det står da ingenting om at man har rett til å gå inn på nettbank! Men jeg må jo si at å bruke dette lovverket for å finne ut om mannen har vært på en strippeklubb er vel å ta hardt i. Det er vel ment for å sikre at man ikke tar opp masse gjeld bak ryggen på sin ektefelle, ikke en slik "filleting". Jeg tror ikke at du hadde kommet langt med en advokat i dette tilfellet.. Anonymkode: 96829...733
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #15 Skrevet 27. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke opplysninger? Det er flere opplysninger ektefellen har rett til innsyn i. For det første har ektefellen rett til opplysninger om eller kopi av «den felles eller den andre ektefelles selvangivelse eller ligning», jf. ekteskapsloven § 39 annet punktum. Disse opplysningene vil normalt være tilstrekkelig får å få et korrekt bilde av ektefellens økonomiske situasjon. Det står da ingenting om at man har rett til å gå inn på nettbank! Men jeg må jo si at å bruke dette lovverket for å finne ut om mannen har vært på en strippeklubb er vel å ta hardt i. Det er vel ment for å sikre at man ikke tar opp masse gjeld bak ryggen på sin ektefelle, ikke en slik "filleting". Jeg tror ikke at du hadde kommet langt med en advokat i dette tilfellet.. Anonymkode: 96829...733 Ja, til første del av dette. Til neste avsnitt: Hun får aldri opplysninger angående transaksjoner via advokat. Regelverket er lagd for å beskytte den aktuelles rett til personvern. Anonymkode: b6659...c31
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 27. september 2018 #16 Skrevet 27. september 2018 Er det så galt om han har vært på strippeklubb da?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #17 Skrevet 27. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke tullete og ugreit at han blir sint etc. Men hvorfor blir du i dette usunne forholdet? Han har kontroll på deg (innsyn i din nettbank) men du får ikke til hans? Du får ikke tilgang eller innsyn uten hans aksept.. Anonymkode: 77653...fc7 Terskelen for å lure på hvorfor man i det heletatt er i et forhold eller terskelen for anbefale at folk forlater det her på forumet er det laveste jeg noen gang har opplevd. Bare flytt, selg huset, del barna, kjøpt et annet sted. Det koster kanskje noen millioner i utgifter til advokat, megler, dokumentavgift på ny bolig, begge må kjøpe bil istedenfor å dele den de hadde. To kjøleskap istedenfor ett. Listen er griselang og dyr, det er negativt for barna og det kan tenkes at man elsker et annet menneske til tross for at det er en liten dump i livet på et tidspunkt. I gode og i onde dager sa man ja til, men her på forumet bør man helst forlate fordi det er kjent at kollegaene var på en klubb. Det er komplett umulig å selv være gift og sette lista her. Helt psycko. Anonymkode: 72add...f1e
Hjertefru Skrevet 27. september 2018 #18 Skrevet 27. september 2018 17 minutter siden, Kari Mari skrev: Er det så galt om han har vært på strippeklubb da? Enig. Hva er problemet?
Hjertefru Skrevet 27. september 2018 #19 Skrevet 27. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Terskelen for å lure på hvorfor man i det heletatt er i et forhold eller terskelen for anbefale at folk forlater det her på forumet er det laveste jeg noen gang har opplevd. Bare flytt, selg huset, del barna, kjøpt et annet sted. Det koster kanskje noen millioner i utgifter til advokat, megler, dokumentavgift på ny bolig, begge må kjøpe bil istedenfor å dele den de hadde. To kjøleskap istedenfor ett. Listen er griselang og dyr, det er negativt for barna og det kan tenkes at man elsker et annet menneske til tross for at det er en liten dump i livet på et tidspunkt. I gode og i onde dager sa man ja til, men her på forumet bør man helst forlate fordi det er kjent at kollegaene var på en klubb. Det er komplett umulig å selv være gift og sette lista her. Helt psycko. Anonymkode: 72add...f1e Enig her også.
the amazing spidermamma Skrevet 27. september 2018 #20 Skrevet 27. september 2018 50 minutter siden, Kari Mari skrev: Er det så galt om han har vært på strippeklubb da? Det som er ugreit, enten man er for eller imot strippeklubber, er jo at de tydeligvis har en avtale om at de skal være åpne om sånt, og så er det ikke tilliten helt på plass likevel. Det er litt spesielt at Hi må godta fullt innsyn i alt, men at han skjuler alt. Om Hi har grunnlag for mistanken sin vet vi jo ikke. Vi vet ikke om mannen til Hi er en fyr som holder masse dritt skjult for kona si eller om hi er en mistenksom og sjalu kontrollfreak som klikker helt dersom han så mye som snakker med ukjente kvinner.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 27. september 2018 #21 Skrevet 27. september 2018 1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev: Det som er ugreit, enten man er for eller imot strippeklubber, er jo at de tydeligvis har en avtale om at de skal være åpne om sånt, og så er det ikke tilliten helt på plass likevel. Det er litt spesielt at Hi må godta fullt innsyn i alt, men at han skjuler alt. Om Hi har grunnlag for mistanken sin vet vi jo ikke. Vi vet ikke om mannen til Hi er en fyr som holder masse dritt skjult for kona si eller om hi er en mistenksom og sjalu kontrollfreak som klikker helt dersom han så mye som snakker med ukjente kvinner. Nei det skjønner jeg. Men det kan jo hende at det blir mye styr dersom han faktisk er ærlig. Uansett om de har en avtale om at de skal være det. Et vennepar av meg og mannen hadde også en slik avtale, men hver gang mannen der var ærlig, så ble det et rent helvete. Derfor unnlot han å fortelle ting. Bare for å beholde husfreden.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #22 Skrevet 27. september 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei, Min mann har nettopp vært på jobbtur i Tyskland. Jeg vet av andre at noen av hans kollegaer har vært på strippebar. Dette har han ikke fortalt noe om til tross vi har en avtale på at om sånne ting skjer, skal vi to være fortrolige med hverandre og fortelle. Jeg er urolig og en magefølelse som sier han har vært med. Dette ønsker jeg å finne ut av, men vet han kommer til å benekte uansett- og i tillegg vil det ble dårlig stemning mellom oss -og derfor ønsker jeg å unngå å spørre 😟 En måte jeg tenker jeg kan finne ut av det, er å gå inn på hans nettbank. Men har ikke passord..... Så hvordan oppspore det, tro? Jeg vet jeg heller ikke der kan spørre. Han kan gjerne se min konto, men jeg får ikke se hans. Dette er også litt suspekt, føler jeg, og derfor må jeg dessverre gjøre ting i skjul 😒 Jeg har aldri nektet mannen min noe, eneste kriteriet er at han skal være ærlig og åpen med meg. Han har være mye ute på tur, men denne gangen er det noe som gjør at det knyter seg i magen- og jeg ønsker å finne ut av det slik at jeg slipper å være bekymret. Vi er forresten godt gift, barn og hus og alt som hører med. Er 40 år begge to, så vi er godt voksne. Tenker egentlig det er tullete å ha sånne tanker, men de dukker allikevel opp.... Anonymkode: b1d93...69e Du vet at han sannsynligvis kan se når han var i nettbanken sist? Og hvis han da følger litt med, så ser han fort at siste gangen det var noen inne, så var det ikke han Anonymkode: 77263...4c0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #23 Skrevet 27. september 2018 er man gift stoler man på hverandre Anonymkode: 83c36...235
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #24 Skrevet 28. september 2018 Helt normalt å gå på strippeklubb. Anonymkode: f378a...831
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #25 Skrevet 28. september 2018 HI her: Jeg har lagt det fra meg. Kommer ikke til å sjekke noe. Takk for svar! Anonymkode: b1d93...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå