Gå til innhold

Oppgitt over "dørselgere"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har reservert meg mot telefonselgere og opplever at de istedenfor går fra dør til dør. Det er vel pga antallet som har reservert seg?

Igår kom de fra Amnesty og idag fra Leger uten grenser. Igår "beit jeg på" men kan ikke si ja hver gang. Uka før ble jeg oppsøkt 3 x samme dag. Synes det er slitsomt når man sitter og spiser middag og så dukker disse folka opp. De går jo ikke når man sier at man er opptatt.

Er jeg alene om å bli oppgitt over mengden?

Anonymkode: ce4b4...a9b

Skrevet

Jeg har aldri hatt en dørselger på døra på 10 år. Det er fordelen med å bo innerst i en liten endevei, med inngang vekk fra veien :)

Anonymkode: c40fb...fab

Skrevet

Fiskebilen er de eneste som kommer hit. Da sier jeg nei takk og lukker døra. Om de blir stående da, er det deres problem😊

Anonymkode: ffd2a...22c

Skrevet

Lurer på om det går an å reservere seg mot dørsalg? Det burde absolutt vært mulig. Det er egentlig hakket verre enn telefonsalg, for det er lettere å "legge på røret" enn å smelle døra i fjeset på noen.

Skrevet

Er det ikke bare å sette et skilt ved innkjørselen «dørselger ikke velkommen»? 

Anonymkode: 6c5f2...5cc

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har reservert meg mot telefonselgere og opplever at de istedenfor går fra dør til dør. Det er vel pga antallet som har reservert seg?

Igår kom de fra Amnesty og idag fra Leger uten grenser. Igår "beit jeg på" men kan ikke si ja hver gang. Uka før ble jeg oppsøkt 3 x samme dag. Synes det er slitsomt når man sitter og spiser middag og så dukker disse folka opp. De går jo ikke når man sier at man er opptatt.

Er jeg alene om å bli oppgitt over mengden?

Har faktisk aldri opplevd det du forteller her men sett opp ett skilt ved døren som sier : dørselgere ikke ønsket. De fleste har faktisk folkeskikk nok til å la vær å banke/ringe på da. Hadde jeg sagt jeg var opptatt å de ikke hørte etter ville jeg faktisk bare lukket døren å gått inn. Uoppdragne folk har jeg ingen tolmodighet med.

Skrevet
9 timer siden, Toneelise skrev:

Har faktisk aldri opplevd det du forteller her men sett opp ett skilt ved døren som sier : dørselgere ikke ønsket. De fleste har faktisk folkeskikk nok til å la vær å banke/ringe på da. Hadde jeg sagt jeg var opptatt å de ikke hørte etter ville jeg faktisk bare lukket døren å gått inn. Uoppdragne folk har jeg ingen tolmodighet med.

Egentlig så har jeg skilt. Dette "ser" de tydeligvis ikke. Jeg har landet på at jeg skal få meg et callingsystem med kamera slik at jeg ser hvem som ringer på og kan prate tilbake. Det koster visst ikke særlig, må bare ha tilgang til nett. HI

Skrevet
11 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Lurer på om det går an å reservere seg mot dørsalg? Det burde absolutt vært mulig. Det er egentlig hakket verre enn telefonsalg, for det er lettere å "legge på røret" enn å smelle døra i fjeset på noen.

Jeg synes at så lenge man har reservert seg mot telefonsalg så burde de heller ikke stilt opp på døra. Idag skal jeg sende klage til leger uten grenser, men også til Amnesty som jeg "bet på". Kommer til å stanse avtalegiroen før den har startet. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig så har jeg skilt. Dette "ser" de tydeligvis ikke. Jeg har landet på at jeg skal få meg et callingsystem med kamera slik at jeg ser hvem som ringer på og kan prate tilbake. Det koster visst ikke særlig, må bare ha tilgang til nett. HI

Få deg dørklokke som bjeffer

Skrevet

Jøss, er det i bystrøk de går på dørene sånn?

Siste året har jeg kanskje hatt fire stykker på døra, da inkludert et firma som solgte alarm, en "student" fra Afrika som solgte bilder og TV-aksjonen.....

Veldig sjelden det er noen på døra her.

Anonymkode: bfd9b...821

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Få deg dørklokke som bjeffer

Elektrisk støt er det jeg ønsker meg :biggrin:

Skrevet

En av fordelene med å bo i blokk, med dørcalling med video 😊 - ser jeg halsbåndet med logo for ett eller annet... jeg er ikke hjemme, og det er ikke noe de får gjort med saken, he he.

Skjer ikke så ofte heldigvis. Var mer plagsomt i rekkehus med direkte tilgang til døren vår.

Anonymkode: c4d00...dc4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Elektrisk støt er det jeg ønsker meg :biggrin:

Du blir nok slettet fort fra lister da 🤣

Men mener dere at dørselgere vet hvem som bor hvor når de kommer, og hvem som har reservert seg mot telefonsalg? Kanskje derfor jeg aldri har dørselgere, siden jeg har et telefonnumer som er reservert mot nummeropplysning

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du blir nok slettet fort fra lister da 🤣

Men mener dere at dørselgere vet hvem som bor hvor når de kommer, og hvem som har reservert seg mot telefonsalg? Kanskje derfor jeg aldri har dørselgere, siden jeg har et telefonnumer som er reservert mot nummeropplysning

Nei, det jeg mener er at jeg har reservert meg mot telefonsalg men istedenfor virker det som om jeg får dem på døra, noe jeg synes er enda mer plagsomt. Det burde ha fantes et register som gjaldt for begge deler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...