Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Jeg har kjøpt en liten leilighet med et lite bad. Dvs lite skapplass og lite tørke muligheter. Derfor vurderer jeg å kjøpe en kombinert vask og tørk maskin i ett. Er det smart eller er det dumt? Hva er erfaringene? Anonymkode: bdd27...03b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Har ikke hatt selv, men lånt en leilighet med en i en helg. Og har enda til gode om å høre om noen andre som er fornøyd. Du kan aldri tørke mens neste vask kjøres, og tørke-delen er elendig. Anonymkode: e014b...934
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 Vi har på hytta og det fungerer kjempefint! Deilig å komme hjem fra fjelltur og sengetøyet er klart til å legges i skapet. Har en nyere modell, svigermor hadde også en slik og den var helt elendig. Anonymkode: 1f562...583
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke hatt selv, men lånt en leilighet med en i en helg. Og har enda til gode om å høre om noen andre som er fornøyd. Du kan aldri tørke mens neste vask kjøres, og tørke-delen er elendig. Anonymkode: e014b...934 Det er det jeg har hørt mest, men så tenker jeg at teknologien blir jo bedre og bedre. Skjønner at man må planlegge mer. 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har på hytta og det fungerer kjempefint! Deilig å komme hjem fra fjelltur og sengetøyet er klart til å legges i skapet. Har en nyere modell, svigermor hadde også en slik og den var helt elendig. Anonymkode: 1f562...583 Jeg å tenker at teknologien blir jo bedre. Har veldig lyst å prøve. Enten funker det for meg eller ikke. Det eneste er at jeg ikke kjører maskiner med mindre jeg er hjemme, og dette tar jo tid... Anonymkode: bdd27...03b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #5 Skrevet 23. september 2018 Vi kjøpte en kombi maskin for snart 4 mnd siden og jeg angrer sykt. Vaskemaskinen i seg selv er helt grei, men den tørker dårlig. Personlig henger jeg opp klesvasken som oftest, men savner å kunne tørke håndklær og lignende og få et ok resultat. I tillegg har ikke våres filter men skal tømmes av seg selv, noe som ofte resulterer i «støvete» klær. Anonymkode: fb55c...20d
frk Nilsen Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 Har kombinert og er godt fornøyd. Jeg foretrekker uansett å henge opp tøyet, men sengetøy og håndklær tørker i jeg i maskinen. Tenk litt over hvilket bruk du trenger. For de beste modellene så må du ut med litt ekstra. Vår har 8kg vask og 5kg tørk.
tante grusom master of law Skrevet 24. september 2018 #7 Skrevet 24. september 2018 Vi har en aeg til 13 tusen og den fungerer utmerket. Vasker klærna helt rene og tørker alt knusktørt.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 Har en sånn på jobb, en forholdsvis ny maskin. Den har ikke lofilter, noe som resulterer i at klærne blir loete. Den bruker utrolig lang tid på tørking, En normalvask med håndklær + tørk bruker ca 7 timer. På denne tiden hadde jeg vasket 3 maskiner og tørket 2 med separate maskiner. Kanskje mer hvis noe kunne vaskes på kortprogram. Kortprogram finner jeg heller ikke på denne maskinen, men det kan jo finnes flere ulike typer. Anonymkode: d0067...8e9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #9 Skrevet 24. september 2018 2 timer siden, frk Nilsen skrev: Har kombinert og er godt fornøyd. Jeg foretrekker uansett å henge opp tøyet, men sengetøy og håndklær tørker i jeg i maskinen. Tenk litt over hvilket bruk du trenger. For de beste modellene så må du ut med litt ekstra. Vår har 8kg vask og 5kg tørk. Det er akkurat slik bruk jeg å blir å ha. Hvilket merke har du? Skjønner at det er store individuelle forskjeller i maskinene. Anonymkode: bdd27...03b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #10 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, tante grusom master of law skrev: Vi har en aeg til 13 tusen og den fungerer utmerket. Vasker klærna helt rene og tørker alt knusktørt. Kunne du ha sjekket hvilken type du har? Blir det mye støv/lo i klærne? Anonymkode: bdd27...03b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #11 Skrevet 24. september 2018 Jeg har og er fornøyd, men det kan ikke sammenlignes med vaskemaskin og tørketrommel. Det er meg og to tennåringer i hus, heldigvis har de begynt å bli flinkere til å ikke slenge tøy på vask hele tiden og ikke blir de skittene som de gjorde når de var mindre. Vi tørketrommler kun honkler og sengetøy, om ikke må den gå konstant for det tar tid. Også er det en tennåring som mener tørketrommel ødlegger tøyet, til min store irritasjon. Jeg har en forholdsvis dyr en, fikk den billig men dyr i utgangspungtet. Jeg er storfornøyd på alle områder utrnom at det støver mye på badet, mye lo kommer så jeg må tørke lo ofte. (Hvite honkler istede for sorte hadde sikkert vært veldig lurt) Ungene vasker og klarer den fint. Jeg vil anbefale, men ikke tenk at du da har en tørketrommel for den vil du sjeldent få brukt om dere er mange i hus og mye klesvask. Helt genial for honkler, sengetøy og i krise for tøy, men det blir ikke knusktørt som i vanlig tørketrommel og du klarer sjeldent å være ajour om du skal tørke alt du vasker. Tøyet blir nesten helt tørt, men har lært jeg lå henge det rundt på badet i ti minutter før jeg bretter, om ikke føles det fuktig. Ungene lo de første gangene, men skjønte det fort når de skulle brette selv. Det er tørt, men mangler det lille siste før det kan legges i skapet. Så de slengerr alt ut på baderomsgulvet, går ut med søpla for så å brette tøy. Anonymkode: 2b3cb...797
tante grusom master of law Skrevet 24. september 2018 #12 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kunne du ha sjekket hvilken type du har? Blir det mye støv/lo i klærne? Anonymkode: bdd27...03b Tror den heter protex eller noe. Er ikke hjemme nå. Ingen lo i klærna.
frk Nilsen Skrevet 24. september 2018 #13 Skrevet 24. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er akkurat slik bruk jeg å blir å ha. Hvilket merke har du? Skjønner at det er store individuelle forskjeller i maskinene. Anonymkode: bdd27...03b Elektrolux - 10kg vask, 6kg tørk. Kostet vel rundt 10 000,- kjøpte for ca et år siden. Er veldig fornøyd
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #14 Skrevet 24. september 2018 Kjøpte en i 2007 fikk ny på garanti i 2011 la da penger i mellom for annet merke og bedre modell. Vært misfornøyd siden den kom i hus Anonymkode: fd994...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå