Gå til innhold

Hvilken størrelse bruker babyer under 3 kg?

Anbefalte innlegg

Vi får mest sannsynlig en liten baby på rundt 2,9 kg. De to vi har fra før var nesten en kilo større og bruker 50/56. Har en del etter dem, men vi må vel kanskje handle litt mindre størrelser også. Noen som har peiling? ☺️

Anonymkode: 46b2b...b76

Fortsetter under...

Min var 2,7 kg. Det gikk helt fint å bruke 50 selv om det meste var litt stort. Noe av det passet perfekt også, det er jo litt forskjell på hvor stort det er i størrelsen. Men det meste kunne han bruke i 2-3 mnd før vi gikk over til 56. 😛

Anonymkode: 5c75e...07a

Annonse

Min eldste var 1500 gram og begynte på 38, 44 brukte hun til hun kom over 3 kg. Hun var dysmatur og derfor ganske tynn. Yngste var 2900 og brukte litt av storesøsters tøy i 44 de to første ukene, men kunne også ha 50. Storesøsters var ull, så det hadde nok vokst litt med henne. 

Jeg hadde nok satset på å ha litt mer str 50 enn til en 3,5 kg baby.

Anonymkode: ca312...976

Gjest Darwinia:-)

De vokser så fort at HVIS 50 er for stort så varer det et par uker. Det gjør ingenting for barnet å ha litt store klær. Det skal ikke akkurat løpe rundt omkring😊

Men om du tenker på bilder, at du vil ha fine bilder av barnet i klær hun/han ikke svømmer i så går det jo an å kjøpe inn rett før fødsel og ha liggende i tilfelle. Hvis dere ikke får bruk for det så bytter dere det inn.

Kommer jo litt mer an på lengde enn vekt. Min var en lang, tynn tarm på 2,7kg og 52cm, brukte noe 50 første uka, men mest 56, så jo ut som baggy klær alt sammen, men det var langt nok i ryggen i det minste 😛

Anonymkode: 735c6...64a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...