sug lut Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Kjøpte en ekstrastor boks med tomater som jeg åpnet da jeg skulle lage spaghettisaus i dag, i stedet for to vanlige bokser. Men det var jo ikke tomater, men tomatpuré! Og det trengte jeg jo bare litt av. Hva kan jeg gjøre for å bruke opp resten av tomatpuréen?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 Frys den ned i porsjoner.. Anonymkode: fcb21...fb7
sug lut Skrevet 22. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Frys den ned i porsjoner.. Anonymkode: fcb21...fb7 Aha, den var ikke dum, det har jeg ikke tenkt på engang - den kan fryses, altså? Det løser jo problemet.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 Og om ikke; baccalao. Anonymkode: 944c7...6b6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 14 minutter siden, sug lut skrev: Aha, den var ikke dum, det har jeg ikke tenkt på engang - den kan fryses, altså? Det løser jo problemet. Frys i isterningbrett Anonymkode: 84008...d2f
sug lut Skrevet 22. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og om ikke; baccalao. Anonymkode: 944c7...6b6 Aha! Oppskrift? Aldri laget baccalao.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #7 Skrevet 22. september 2018 18 minutter siden, sug lut skrev: Aha! Oppskrift? Aldri laget baccalao. Du må ha tørrfisk og legge den i vann over natten. Mye olivenolje, løk, fisk og tomatpure (noen har også litt svarte oliven i, smak og behag). Finnes mange oppskrifter på nettet. (Jeg er ikke den du spør men svarte allikevel). Anonymkode: 2f74c...8b9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #8 Skrevet 22. september 2018 Tomatsuppe: En klatt smør smeltes, vann, tomatpuré og grønnsaksbuljong. Finn riktig smaksbalanse. Krydre med timian, rund av med matfløte. Så velger du om du vil ha makaroni eller noe mer spennende oppi. Sikker favoritt blant alle ungene i gata! Anonymkode: 1e525...ca9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #9 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tomatsuppe: En klatt smør smeltes, vann, tomatpuré og grønnsaksbuljong. Finn riktig smaksbalanse. Krydre med timian, rund av med matfløte. Så velger du om du vil ha makaroni eller noe mer spennende oppi. Sikker favoritt blant alle ungene i gata! Anonymkode: 1e525...ca9 Ville nok heller gått for den løsningen, fremfor bacalao ja. Sistnevnte krever litt mer planlegging. Anonymkode: 2f74c...8b9
sug lut Skrevet 22. september 2018 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2018 Suppe høres jo ut som noe man kan gjøre kjapt og greit med ganske mye tomat av gangen, ja, det er definitivt noe å tenke på. Har noe kraft i fryseren jeg gjerne skulle brukt opp også. Takker for ideen.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #11 Skrevet 22. september 2018 2 timer siden, sug lut skrev: Suppe høres jo ut som noe man kan gjøre kjapt og greit med ganske mye tomat av gangen, ja, det er definitivt noe å tenke på. Har noe kraft i fryseren jeg gjerne skulle brukt opp også. Takker for ideen. 3 timer siden, sug lut skrev: Kjøpte en ekstrastor boks med tomater som jeg åpnet da jeg skulle lage spaghettisaus i dag, i stedet for to vanlige bokser. Men det var jo ikke tomater, men tomatpuré! Og det trengte jeg jo bare litt av. Hva kan jeg gjøre for å bruke opp resten av tomatpuréen? Deler du oppskriften på spagettisausen? Anonymkode: 9a5ba...6a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå