Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #26 Skrevet 20. september 2018 Er virkelig terskelen så lav for å søke om sosialhjelp? Nå kjenner ikke jeg til din bakgrunn eller økonomiske situasjon, men ut fra det du skriver tenker jeg at dette er noen du må ordne på egenhånd. Man kan ikke be NAV om å betale husleie som følger av at lønna kommer 1 mnd for sent på konto. Jeg tenker at du har 2 alternativer her: 1. Be om forskudd på 8000,- fra arbeidsgiver som blir trekt fra på neste lønn. Dette burde du gitt beskjed om før lønnskjøringen denne mnd, men arbeidsgiver/regnskapsfører kan betale ut beløpet direkte fra driftskontoen. 2. Betal husleia med kredittkort. Beløpet betaler du tilbake med en gang du får lønn i oktober - da slipper også renter. Men det er jo klart det er mye bedre for deg å få penger av staten...... Anonymkode: 9c88b...552
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #27 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har rett på sosialhjelp når jeg er uten inntekt å ikke har råd til å betale husleien. Anonymkode: c3c23...146 Rett på..... hvis du får, så må du sannsynligvis betale det tilbake når du får lønn Anonymkode: 42724...157
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #28 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Rett på..... hvis du får, så må du sannsynligvis betale det tilbake når du får lønn Anonymkode: 42724...157 Selvsagt får jeg sosialhjelp når jeg ikke har noe inntekt denne måneden! Men som flere her sier så har de lang behandlingstid selv om jeg bor i en liten kommune så ikke sikkert jeg får pengene av NAV noe tidligere enn lønnen. Å nei jeg ser ikke noe galt i å søke om penger til husleie så vi slipper å bli kastet ut fordi vi betaler altfor sent. Å det er selvsagt helt greit om pengene fra NAV bare er ett lån frem til jeg får lønnen. Anonymkode: c3c23...146
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #29 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt får jeg sosialhjelp når jeg ikke har noe inntekt denne måneden! Men som flere her sier så har de lang behandlingstid selv om jeg bor i en liten kommune så ikke sikkert jeg får pengene av NAV noe tidligere enn lønnen. Å nei jeg ser ikke noe galt i å søke om penger til husleie så vi slipper å bli kastet ut fordi vi betaler altfor sent. Å det er selvsagt helt greit om pengene fra NAV bare er ett lån frem til jeg får lønnen. Anonymkode: c3c23...146 Da hadde jeg faktisk heller betalt i tide med kredittkort og betalt det ut med det samme lønnen kom. Anonymkode: a5e07...537
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #30 Skrevet 21. september 2018 Ba ikke om forskudd men hun skjønte at det ble vanskelig med tanke med husleien ettersom hun vet jeg er alenemamma,så hun skulle forhøre seg om det var mulig å gi meg forskudd denne måneden. Anonymkode: c3c23...146
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #31 Skrevet 21. september 2018 Men hvis du får forskudd vil du får mye lavere lønn når lønningsdagen kommer,blir en vond sirkel det der.hør med nav om de evt hjelper deg over denne kneika så har du vanlig lønn fremover Anonymkode: a8e8f...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå