Gå til innhold

Er dere utslitte etter en dag på jobb?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er lærer på ungdomsskolen, og er ofte sliten - men sjelden utslitt. På jobb har jeg stort sett gode dager fylt med positive opplevelser. Jeg rekker ikke alltid å gå på do eller spise, dessverre. Oppsiden er at jeg nesten alltid kan gå hjem halv fire, og så jobber jeg tre - fem timer på kveld i stedet. 

På dager med tunge elevsaker og tøffe foreldremøter kan jeg være utslitt, og da klarer jeg ikke å være sammen med mine egne tre på en god måte etter jobb. Jeg øver på å skille jobb og fritid. 

Anonymkode: f770f...b79

Hvis det er oppsiden, så lurer jeg på hvordan en dårlig dag ser ut. I mine øyne så ser oppsiden helt forferdelig ut

Anonymkode: dbf07...6c3

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er oppsiden, så lurer jeg på hvordan en dårlig dag ser ut. I mine øyne så ser oppsiden helt forferdelig ut

Anonymkode: dbf07...6c3

Det er jo en oppside at jeg nesten aldri må jobbe sene ettermiddager. Jeg er fri til å hente i barnehagen halv fire (jobber rett ved), og være sammen med barna til leggetid. Jeg sitter i perioder med retting til midnatt, ja, andre perioder holder det med litt færre timer. 

Og så har jeg herlig, lang avspasering på sommeren. 

Skrevet

Jepp. Men tror nok mye skyldes at jeg ikke finner jobben min spennende overhodet. 

Anonymkode: 8470c...273

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en oppside at jeg nesten aldri må jobbe sene ettermiddager. Jeg er fri til å hente i barnehagen halv fire (jobber rett ved), og være sammen med barna til leggetid. Jeg sitter i perioder med retting til midnatt, ja, andre perioder holder det med litt færre timer. 

Og så har jeg herlig, lang avspasering på sommeren. 

Det her høres jo helt krise ut

Anonymkode: 71b9f...ba4

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei du, som kvinne, hadde hatt det bedre uten avsvar for mann og barn, og kunne vie deg 100% til jobben, og deg selv.

Anonymkode: 04baf...340

Viss det er målet så stemmer det jo både for før, no, og for all framtid😉!

Skrevet

Ikke utslitt, men veldig sliten. Jobber på kontor med både saksbehandling og ekspedisjon. Skritteller sier at jeg går minst 27 etasjer og 6000 skritt i tillegg, så jeg løper fra det ene til det andre samtidig som jeg skal gjøre egne oppgaver. Nå er det en del sykefravær, så jeg må jobbe med andre sine saker i tillegg og bør behandle minst 30 om dagen for å være ajour. 

Men når jeg først kommer hjem, så er det lekser, treninger, middag og klesvask og husvask osv, så jeg rekker aldri å roe meg ned før i 22-tiden og DA er det ikke mer å hente.

Anonymkode: a6869...3cb

Skrevet

Ekstremt sliten. Full kollaps på sofaen etter hver dagvakt. Sover knapt mellom aften og dagvakt. Jobber MYE natt, og jeg eier ikke døgnrytme.. Alltid underskudd på søvn. Har et veldig stort ansvar på jobb, multitisyke og krevende pasienter i en overvåkningsenhet..Er intensivsykepleier i tredelt turnus, 100% stilling med en mann som jobber en todelt turnus. Vi sees knapt.

Har nettopp byttet jobb til 75% i akuttmottak.. håper på et bedre liv med mer overskudd. Får mindre papirarbeid, mindre pasientpleie, mindre overtid pga mindre rapport, roligere formiddager og mindre ansvar. Det blir SÅ bra! 

Anonymkode: 90156...dfa

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Ekstremt sliten. Full kollaps på sofaen etter hver dagvakt. Sover knapt mellom aften og dagvakt. Jobber MYE natt, og jeg eier ikke døgnrytme.. Alltid underskudd på søvn. Har et veldig stort ansvar på jobb, multitisyke og krevende pasienter i en overvåkningsenhet..Er intensivsykepleier i tredelt turnus, 100% stilling med en mann som jobber en todelt turnus. Vi sees knapt.

Har nettopp byttet jobb til 75% i akuttmottak.. håper på et bedre liv med mer overskudd. Får mindre papirarbeid, mindre pasientpleie, mindre overtid pga mindre rapport, roligere formiddager og mindre ansvar. Det blir SÅ bra! 

Hvorfor valgte du det yrket?

Skrevet
4 hours ago, Syngensang said:

Viss det er målet så stemmer det jo både for før, no, og for all framtid😉!

Er målet å slite seg helt ut da på jobb, barn, hjem og gubbe?

Skrevet

Jag jobber på skole og Sfo, er totalt  utslitt.  

Hele denne uka har jeg  lagt meg  klokken 20.30 og 21.

Anonymkode: 97cf7...f80

Skrevet

Jeg er så sint på måten helsearbeidere blir «rævkjørt», unnskyld språket. Du som spurte over hvorfor man valgte yrket: Fordi man LIKER å vise omsorg/ være der/ støtte og stelle. Dessverre bikker dette ofte over i en manglende selvomsorg - som fører til at det har blitt som det har blitt. «Alle» spl ligger som slakt i fritiden sin, og ingen holder ut mer enn ti år. Er det ok da? Det skrives om spl mangel - SÅ MYE kunne vært gjort for å hjelpe den situasjonen bare ved å behandle spl med minimum respekt. Da hadde flere holdt ut. Jeg liker i utgangspunktet turnusarbeid, akkurat nå fungerer der dårlig med småbarnsliv. Kunne ikke jeg få slippe litt lettere en periode? Så hadde jeg blitt i yrket? Nå har jeg ikke noe valg, jeg må vekk før jobben dreper den siste «livsgnisten» jeg har igjen. 

Anonymkode: 2ca70...4f2

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er målet å slite seg helt ut da på jobb, barn, hjem og gubbe?

Nei. Skjønnar ikkje kva du vil fram til? Målet er jo ikkje å slite seg ut, men om ein skal ha ein familie må ein jo rekne med at ein av og til blir sliten. Så viss ein vel og reprodusere seg fordi ein likar born, fordi ein er redd for å bli gammal åleine, fordi det gjev livet meinig å ha nokon å ta seg av eller av andre grunnar, kvifor har du born? Så må ein rekne med å bli sliten iblandt. Sjølv om det å slite ikkje er målet så er det ofte ein konsekvens. Før trur eg nok ofte at mor var meir sliten enn far. (før som i på femtitalet og sekstitalet. Ellers i historia har vel menn og kvinner arbeidt mesteparten av si vakne tid, så sjølv om arbeidet var ulikt går eg utfrå at grad av slitenheit var nokonlunde lik) 

Anonymkode: 30889...d49

Skrevet

Ja, stort sett veldig sliten. Er fysioterapeut. Pendler i tillegg 90 minutter hver vei. Skal trappe ned til 60 prosent i november. Blir helt herlig. 

Anonymkode: 32a12...937

Skrevet

Jobber også som spl og vi var veldig underbemannet før og da var jeg helt ødelagt etter jobb. Heldigvis ble dette tatt tak i og nå er jeg ikke like sliten lenger. Jeg hadde ikke orket å holde på sånn i årevis. Vi mistet noen på veien men glad for at ledelsen tok tak. Livet er fort kort til å jobbe seg i hel  

Anonymkode: 132eb...b2a

Skrevet
På 19.9.2018 den 2.30, Anonym bruker skrev:

Hvorfor valgte du det yrket?

Hvorfor!? Fordi det er et ekstremt givende yrke; å redde menneskeliv, behandle akutt syke eller hjelpe noen til en verdig død.. jeg elsker jobben min, jeg elsker alle aspektene  ved jobben min. 

Jeg hater rovdriften på oss ansatte, jeg hater at jeg mangler overskudd til familien min, og jeg hater å aldri få klapp på skulderen fra sjefen min. Som bare krever mer mer mer.. Og jeg hater et helsevesen som styres mer og mer av økonomi og effektivitet enn omsorg og pleie.. 

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Nei. Skjønnar ikkje kva du vil fram til? Målet er jo ikkje å slite seg ut, men om ein skal ha ein familie må ein jo rekne med at ein av og til blir sliten. Så viss ein vel og reprodusere seg fordi ein likar born, fordi ein er redd for å bli gammal åleine,

Javel, men da har du valgt det selv. Ingen grunn til å klage da.

fordi det gjev livet meinig å ha nokon å ta seg av eller av andre grunnar, kvifor har du born?

Jeg har ikke barn. Vil ikke ha barn.

Så må ein rekne med å bli sliten iblandt. Sjølv om det å slite ikkje er målet så er det ofte ein konsekvens. Før trur eg nok ofte at mor var meir sliten enn far. (før som i på femtitalet og sekstitalet. Ellers i historia har vel menn og kvinner arbeidt mesteparten av si vakne tid, så sjølv om arbeidet var ulikt går eg utfrå at grad av slitenheit var nokonlunde lik) 

Jeg er sjelden sliten. Men så behøver jeg heller ikke holde styr på barn , hus og gubbe.

Skrevet

Aldri utslitt, men sliten. Det er en naturlig konsekvens av å være i jobb. "Sliten" er ingen sykdom, når det har en naturlig forklaring som jobb, trening og oppfølging av unger og hjem.

Skrevet
2 timer siden, prekæs skrev:

Aldri utslitt, men sliten. Det er en naturlig konsekvens av å være i jobb. "Sliten" er ingen sykdom, når det har en naturlig forklaring som jobb, trening og oppfølging av unger og hjem.

Dette. Sliten er ikke farlig.

Anonymkode: 862d8...ac1

Skrevet

Jeg er nyutdannet sykepleier og jobber 100 % stilling i en sengepost på Rikshospitalet. Føler jeg enda har greit med energi etter eks eks en dagvakt, men når jeg får 5 timers søvn ved å gå fra aften til dagvakt føler jeg meg nesten svimmel etter en dagvakt. Har 5 uker opplæring nå og begynner neste uke på min siste uke med opplæring . Får se hvordan energinivået mitt er når jeg skal jobbe mer selvstendig 

Anonymkode: 92deb...5f8

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Javel, men da har du valgt det selv. Ingen grunn til å klage da.

Jeg har ikke barn. Vil ikke ha barn.

Jeg er sjelden sliten. Men så behøver jeg heller ikke holde styr på barn , hus og gubbe.

Har ikkje klaga på anna enn at eg har feil yrke. Kvifor er du på foreldreforum viss du ikkje har òg ikkje vil ha born? 

Eg meinar det er naturleg å vere sliten i småbarnsperioden. Men det er verdt det!! Målet mitt er ikkje å gå gjennom livvet uten å bli sliten, men å ha eit godt og meiningsfullt liv. Det har eg. 

Skrevet
På 18.9.2018 den 22.10, Anonym bruker skrev:

Det her høres jo helt krise ut

Anonymkode: 71b9f...ba4

Høres ut som en helt vanlig ungdomsskolelærer. 

Anonymkode: 9028f...860

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

Har ikkje klaga på anna enn at eg har feil yrke. Kvifor er du på foreldreforum viss du ikkje har òg ikkje vil ha born? 

Jeg trodde dette var et vanlig anonymforum? Det er det det heter. :Nikke:

Skrevet

Er lærere. Noen dager er bare fine og givende, og jeg er full av energi når jeg går fra jobb. Andre dager, som dagen i dag var fæl: 

«Bli me»-dans-helvete, drittvær, oversvømmelse i skolegården og førsteklassinger som bokstavlig talt crawler rundt, det regnet inn i bygget, ungene var skvær gærne og dagen var altfor lang. Ligger i fosterstilling i sofaen, patter på en kartong rødvin og teller med til høstferie.

Anonymkode: d98b3...2e0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du så blåst? Da er det vel greit du ikke har barn.

Anonymkode: 862d8...ac1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Står vel foreldre.no heilt øverst på sida. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...