Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #26 Skrevet 18. september 2018 Sykepleier på sengepost her også. Har det helt på samme måte som deg! Helt forferdelig enkelte dager, men samtidig fryktelig gøy og spennede jobb! Elsker kollegaene mine 💞 Anonymkode: 76480...d95
Ariel83 Skrevet 18. september 2018 #27 Skrevet 18. september 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde folk det bedre før i tiden når kun far jobber og mor kunne være hjemme med barn? Anonymkode: 04baf...340 Begynner jeg også å lure på 🙈
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #28 Skrevet 18. september 2018 7 minutter siden, Ariel83 skrev: Begynner jeg også å lure på 🙈 Det er ikke til å stikke under en stol at kvinner er mye mer sykemeldte enn menn. Det er jo en grunn til det likestilling eller ei. Kvinner gjør mye mer. Bare det man gjør av tankevirksomhet rundt familien AS. Altså mannen min er kjempe flink med å hjelpe med husarbeid men all planlegging gjør jeg. Med tre barn og full jobb ikke alltid enkelt. Jeg jobber som overkonduktør. Har gjort det i mange år, men det sliter på kroppen. Både kropp og sinn. Det er en meget tung jobb! Til sammenligning har vi hatt en god del nye som kom fra helsesektoren alt fra sykepleiere til hjelpepleiere som sluttet og gikk tilbake til sine gamle jobber. Det sier litt 🤣 Anonymkode: 8c8f5...fab
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #29 Skrevet 18. september 2018 Ja, jeg er stortsett utslitt etter jobb. Jobber som spesialsykepleier i dagkirurgisk enhet. Vi har ALDRI en slakk dag, det er full pinne hele dagen 5 dager i uka. Får vi strykning puttes det inn noe annet. Men vi har fri i helgene. Eller fri og fri... lørdagen brukes til planlagt ukeshandlig og søndager til rydding og basking av hus innimellom turneringer og andre familieaktiviteter. Dette fordi jeg rett og slett er for utslitt til å få gjort noe som helst annet enn å lage middag og gjort lekser. Klarer ikke se på tv en gang, da sovner jeg! 😃 Men jeg er ikke villig til å bytte jobb, jeg elsker jobben og kollegaene mine. Anonymkode: 487e4...66a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #30 Skrevet 18. september 2018 Ja helt utslitt, jobber i barnehage på småbarnsavdeling med 12 1 åringer, halvparten av de blir 1år i løpet av året. Mye gråt, bæring, bleieskift, mating, klesskift, legging, byssing av vogner, Anonymkode: d26ce...141
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #31 Skrevet 18. september 2018 Ja jeg er utslitt. Jobber som postsekretær på sykehuset og får aldri iløpet av arbeidsdagen gjort ferdig en eneste oppgave før kollegaene mine maser om helt banale ting. Jobber mye overtid og mye hjemme på kveld og i helger. Har helt enormt med ansvar og føler jeg aldri er ajour. Anonymkode: c089c...b4d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #32 Skrevet 18. september 2018 Jeg lurer litt på hvorfor folk insisterer på å både få barn og å jobbe. Tror det er best å velge, enten eller. Anonymkode: 04baf...340
Ariel83 Skrevet 18. september 2018 #33 Skrevet 18. september 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke til å stikke under en stol at kvinner er mye mer sykemeldte enn menn. Det er jo en grunn til det likestilling eller ei. Kvinner gjør mye mer. Bare det man gjør av tankevirksomhet rundt familien AS. Altså mannen min er kjempe flink med å hjelpe med husarbeid men all planlegging gjør jeg. Med tre barn og full jobb ikke alltid enkelt. Jeg jobber som overkonduktør. Har gjort det i mange år, men det sliter på kroppen. Både kropp og sinn. Det er en meget tung jobb! Til sammenligning har vi hatt en god del nye som kom fra helsesektoren alt fra sykepleiere til hjelpepleiere som sluttet og gikk tilbake til sine gamle jobber. Det sier litt 🤣 Anonymkode: 8c8f5...fab Nettopp! Så sliten (og til tider misfornøyd og stresset) som jeg ofte er, tenker jeg faktisk at ting var bedre før, og at jeg like gjerne kunne vært hjemmeværende og gjort den jobben det faktisk er med familie, hus og hjem, på heltid istedet. Men, det er det selvsagt ikke økonomi til i våre dager, slik man gjerne har lagt opp livet og basert det på to inntekter 😝 *lei*
Ariel83 Skrevet 18. september 2018 #34 Skrevet 18. september 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer litt på hvorfor folk insisterer på å både få barn og å jobbe. Tror det er best å velge, enten eller. Anonymkode: 04baf...340 Har blitt mer og mer enig i dette, dessverre. Det falt meg bare ikke inn at dette ville bli en problemstilling, når jeg var ung og barnløs 🙈
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #35 Skrevet 18. september 2018 Skjønner det er en fordel å ha en vanlig kontorjobb som egentlig er fra 8-16. Jobber 100% og har hovedomsorg for 2 barn, 75%. Jeg har en jobb med mye ansvar og tar ofte fram PC hjemme for å jobbe mer, så i realiteten jobber jeg nok 120%, men jeg er sjelden sliten. Trives med dager hvor det skjer mye og liker litt stress. Har dog fast døgnrytme da. Begge barna er svært aktive, det skal hjelpes med lekser osv, men vi rekker over og koser oss sammen samtidig. Anonymkode: 4d5ad...280
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #36 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hadde folk det bedre før i tiden når kun far jobber og mor kunne være hjemme med barn? Anonymkode: 04baf...340 Ja, far hadde det sikkert betre, som kom heim til middag og strøkent hus. Mor hadde det nok mykje som no tenkjer eg. Eg blir iallfall like sliten av å vere heime åleine med alle ungane, viss eg i tillegg skal gjere alt husarbeidet, som på jobb. Og eg er lærar på mellomtrinnet, syns det er grueleg slitsomt og vurderer å byte jobb. Anonymkode: 30889...d49
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #37 Skrevet 18. september 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Ja, far hadde det sikkert betre, som kom heim til middag og strøkent hus. La være å få både mann og barn da. Anonymkode: 04baf...340
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #38 Skrevet 18. september 2018 Kan være sliten, men aldri utslitt. Jobber i administrasjonen i en stor bedrift og styrer mye av dagen selv, selv om det selvsagt er oppgaver som må gjøres umiddelbart. Er glad jeg valgte rett yrke. Jeg jobber for å leve, ikke leve for å jobbe. Anonymkode: b455a...368
Ariel83 Skrevet 18. september 2018 #39 Skrevet 18. september 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: La være å få både mann og barn da. Anonymkode: 04baf...340 Men det er jo litt seint da, når man først har fått det! 🤣🙈
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #40 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, Ariel83 skrev: Begynner jeg også å lure på 🙈 Jeg ville ALDRI gått tilbake til "hjemmeværende", dvs hjemmeARBEIDENDE mor, med 3-10 barn, enten gravid eller ammende, mann på sjøen/i skogen/hardt fysisk farlig arbeid, hvor man hadde ansvar for mat-klær-vann-ved-barn-dyr-gårdsdrift-omsorg for gamle foreldre, UTEN fridager, ferier, egenmeldingsdager eller sykemelding. Jobber mye heller i en jobb som jeg delvis kan legge igjen på jobb, ha friperioder som faktisk er FRI, og hvor jeg faktisk har ferie. Virker som det er mange som rosemaler "i gamle dager", uten å reflektere over hva man faktisk lærte i historie/norsk/geografi/samfunnsfag. "Hjemmeværende" husmor er noe som var en greie i kanskje et par tiår, og selv da var det noe helt annet da enn nå (elektriske hjelpemidler, hva som var å få tak i i dagligvareforetninger/klesbutikker, osv). Jeg er for en balanse mellom jobb og fritid, for all del, men man må kunne se i øynene at for at samfunnet skal gå rundt så kreves det arbeidskraft. Anonymkode: 9c575...523
Ariel83 Skrevet 18. september 2018 #41 Skrevet 18. september 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ALDRI gått tilbake til "hjemmeværende", dvs hjemmeARBEIDENDE mor, med 3-10 barn, enten gravid eller ammende, mann på sjøen/i skogen/hardt fysisk farlig arbeid, hvor man hadde ansvar for mat-klær-vann-ved-barn-dyr-gårdsdrift-omsorg for gamle foreldre, UTEN fridager, ferier, egenmeldingsdager eller sykemelding. Jobber mye heller i en jobb som jeg delvis kan legge igjen på jobb, ha friperioder som faktisk er FRI, og hvor jeg faktisk har ferie. Virker som det er mange som rosemaler "i gamle dager", uten å reflektere over hva man faktisk lærte i historie/norsk/geografi/samfunnsfag. "Hjemmeværende" husmor er noe som var en greie i kanskje et par tiår, og selv da var det noe helt annet da enn nå (elektriske hjelpemidler, hva som var å få tak i i dagligvareforetninger/klesbutikker, osv). Jeg er for en balanse mellom jobb og fritid, for all del, men man må kunne se i øynene at for at samfunnet skal gå rundt så kreves det arbeidskraft. Anonymkode: 9c575...523 Men jeg kunne like fullt tenkt meg å være hjemmeværende I DAG, altså i vår tidsalder.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #42 Skrevet 18. september 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: La være å få både mann og barn da. Anonymkode: 04baf...340 Fordi far hadde det betre før? Den logikken ser eg ikkje. Det er slitsomt å vere husmor på fulltid med barna heime på fulltid og alt ansvar for husarbeidet. Det skal ikkje undergravast eller reduserast. Eg har aldri hatt noko ynskje om det, og eg er nok ikkje åleine om det. Eg syns jobben min er uendeleg slitsomt, men alternativet er å bytte jobb. Ikkje bli heimeverande husmor, for meg vel og merke. Eg ynskjer alle som vil det alt vel og ser ikkje på nokon måte ned på dei. Anonymkode: 30889...d49
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #43 Skrevet 18. september 2018 12 minutter siden, Ariel83 skrev: Men jeg kunne like fullt tenkt meg å være hjemmeværende I DAG, altså i vår tidsalder. Den kommentaren som du svarte på, og som jeg kommenterte til, omhandlet om "alt var bedre før?" Det tror jeg vi kan være enige om at det definitivt ikke var. Hjemmeværende i dag vil jo være noe helt annet, men man ender jo fremdeles opp med å "snylte" på alle andres arbeid for å holde samfunnet gående. Ikke noe problem for et par år, problematisk hvis det blir over flere år, og hvis det ikke er pga sykdom/annen årsak som man ikke kan noe for. Anonymkode: 9c575...523
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #44 Skrevet 18. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker dere misunner oss trygda som kan late oss dagen lang. Anonymkode: 04baf...340 Overhodet ikke. Har vært ufør selv, og vet hvor viktig det er for selvfølelse og liv at man kan være i jobb. Jeg nyter å være utslitt etter jobb, jeg er ikke ufør lenger og er sykepleier i hjemmesykepleien. Anonymkode: eae20...a4b
Ariel83 Skrevet 18. september 2018 #45 Skrevet 18. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den kommentaren som du svarte på, og som jeg kommenterte til, omhandlet om "alt var bedre før?" Det tror jeg vi kan være enige om at det definitivt ikke var. Hjemmeværende i dag vil jo være noe helt annet, men man ender jo fremdeles opp med å "snylte" på alle andres arbeid for å holde samfunnet gående. Ikke noe problem for et par år, problematisk hvis det blir over flere år, og hvis det ikke er pga sykdom/annen årsak som man ikke kan noe for. Anonymkode: 9c575...523 «Hadde folk det bedre før i tiden når kun far jobber og mor kunne være hjemme med barn?» Denne kommentaren svarte jeg på, og ja, noen ganger lurer jeg på om det faktisk kunne ha fungert bedre for noen av oss (med et snev av humor). Jeg tenker for øvrig uansett ikke at man snylter på samfunnet selv om man evt klarer seg med en inntekt og velger å være hjemmeværende mens man har små barn - faktisk heller ikke ellers, dersom man er økonomisk selvhjulpen, uansett om man blir forsørget, har arvet eller vinner i Lotto... Det er tross alt ikke en plikt eller pålagt å være i arbeid.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #46 Skrevet 18. september 2018 Jeg er lærer på ungdomsskolen, og er ofte sliten - men sjelden utslitt. På jobb har jeg stort sett gode dager fylt med positive opplevelser. Jeg rekker ikke alltid å gå på do eller spise, dessverre. Oppsiden er at jeg nesten alltid kan gå hjem halv fire, og så jobber jeg tre - fem timer på kveld i stedet. På dager med tunge elevsaker og tøffe foreldremøter kan jeg være utslitt, og da klarer jeg ikke å være sammen med mine egne tre på en god måte etter jobb. Jeg øver på å skille jobb og fritid. Anonymkode: f770f...b79
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #47 Skrevet 18. september 2018 52 minutes ago, Anonym bruker said: Fordi far hadde det betre før? Den logikken ser eg ikkje. Nei du, som kvinne, hadde hatt det bedre uten avsvar for mann og barn, og kunne vie deg 100% til jobben, og deg selv. Anonymkode: 04baf...340
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #48 Skrevet 18. september 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg er lærer på ungdomsskolen, og er ofte sliten - men sjelden utslitt. På jobb har jeg stort sett gode dager fylt med positive opplevelser. Jeg rekker ikke alltid å gå på do Gjør du i buksa da? Anonymkode: 04baf...340
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #49 Skrevet 18. september 2018 Lærer på barneskolen, helt utslitt. Søker andre jobber. Anonymkode: e4700...fae
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #50 Skrevet 18. september 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er lærer på ungdomsskolen, og er ofte sliten - men sjelden utslitt. På jobb har jeg stort sett gode dager fylt med positive opplevelser. Jeg rekker ikke alltid å gå på do eller spise, dessverre. Oppsiden er at jeg nesten alltid kan gå hjem halv fire, og så jobber jeg tre - fem timer på kveld i stedet. På dager med tunge elevsaker og tøffe foreldremøter kan jeg være utslitt, og da klarer jeg ikke å være sammen med mine egne tre på en god måte etter jobb. Jeg øver på å skille jobb og fritid. Anonymkode: f770f...b79 Synes vel ikke det høres så veldig positivt ut at du er ferdig 15.30 og jobber opp til 5 timer hver ettermiddag. Det betyr jo jobb fra f.eks 19 - 24. Ikke holdbart i lengden. Anonymkode: e4700...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå