Gå til innhold

Er dere utslitte etter en dag på jobb?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor normalt dette er.

Jeg og mange av mine kollegaer i helsesektoren er fullstendig utslitt etter jobb. Ingen energi og alle vil vell egentlig bare slappe av og sove. På jobb er vi alltid underbemannet, vi løper rundt hele dagen og vi har en fysisk tung jobb med mye løft,stell ++i tillegg går alarmer hele tiden, det er for mye pasienter, mye pårørende, tlf og masse spl oppgaver som venter. Det er ett kjør hele dagen. Vi skulle vært flere på jobb, men det skjer ikke. Det er mye sykdom og høyt sykefravær uten at noe gjøres. Jeg elsker jobben min og kollegaene mine, men vet ikke om jeg holder ut. Jeg har små barn hjemme også. Jeg hadde ikke energi etter jobb før jeg fikk barn, og hvertfall ikke nå. Er det vanlig å bruke opp all energien på jobb? Hva jobbber du med?

Anonymkode: 5b02f...460

Skrevet

Er spl. Barneavdeling. Absolutt ikke utslitt nei. 

Anonymkode: 71b9f...ba4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er spl. Barneavdeling. Absolutt ikke utslitt nei. 

Anonymkode: 71b9f...ba4

Er dere greit bemannet eller løper dere rundt i 8t på dagvakt? Får dere alltid spist og gått på do f.eks? Ikke noe stell vil jeg tro? Dette er nemlig luksus på min jobb på sengepost.

hi

Anonymkode: 5b02f...460

Skrevet

Jeg er ofte veldig sliten når jeg går fra jobb. Jobber på småbarnsavdeling i bhg

Anonymkode: dbf07...6c3

Skrevet

Er anestesispl. Dagene varierer veldig. På dagtid får vi alltid lunsj en eller annen gang ( kan være kl 10 eller kl 14). På vakter gjør vi noen ganger ingenting. Sitter i sofaen og skravler, strikker og ser på TV. Andre vakter sitter vi ikke nedpå i det hele tatt. Og da er jeg jo litt kjei når jeg kommer hjem. Vi leier alltid inn så vi er nok til å bemanne alle Oprstuene og har en eller to løse på dagtid. På kveld, natt og helg er vi alltid to på vakt. Så vi er egentlig heldige. Kunne aldri tenkt meg å jobbe på sengepost igjen. Kjenner meg absolutt igjen i det du skriver derfra. 

Anonymkode: c0b69...ba6

Skrevet

Sliten, men ikke utslitt.

Hvis jeg synker ned i sofaene er det hardt å komme i gang igjen. Kuler er å ikke sette seg før man har gjort det man skal.

Jeg merker også at det hjelper veldig godt å løpe en tur ute. Det å kjenne på været, få opp pulsen og se natur i en liten time gir masse overskudd. Jeg blir jo sliten av det og så, men det er en annen type slitenhet.

Anonymkode: ea37f...2cc

Skrevet

Ja, jeg blir veldig sliten av jobben. Men jeg klarer å følge opp lekser, aktiviteter og samvær på ettermiddagen. Når barna skal legges sliter jeg ofte, for jeg er jo mye mer trøtt enn de.... Sovner på sofaene etter barna er lagt. Jobber som lærer i småskolen.

Anonymkode: c0e92...bf8

Skrevet

Utslitt etter jobb! Jobber på storbarnsavdeling å har null energi til 7 åringen min når jeg kommer hjem.

Anonymkode: a2b3e...c32

Skrevet

Nå i august og september under tilvenning av nye barn i gruppa er jeg sliten og enkelte dager utslitt. Barn som ikke har hørt norsk før og gråter mye i starten koster mye krefter og foreldresamarbeidet legger vi mye energi i nå. Utover i året er det en annen type jobb, barna leker og er trygge på oss. Da er jeg sliten enkelte dager men sjelden utslitt. 

Anonymkode: 914d5...b6b

Skrevet

Ja 😅

Er lege. I begynnelsen var jeg mentalt utslitt etter hver dag på jobb, særlig etter vaktene. Ble/blir også fysisk sliten, nærmest influensafølelse i kroppen, særlig etter flere vakter på rad. Og etter hvert jobbytte begynner man omtrent på nytt, så det er noen år hvor jobben har tatt myyyye energi.

Nå er jeg mer erfaren og rutinert, så blir ikke like sliten, men får fremdeles hangover etter vakt, og travle arbeidsdager gjør meg helt kake. Det å helst skulle gjøre flere ting på en gang, aldri få tenke en tanke ferdig, og masse "duuuu, kan du bare...." hele dagen er utrolig utmattende.

Anonymkode: 9c575...523

Skrevet

Fysioterapeut med veldig travle dager. Har sjelden lunsjpause, rekker å spise lunsj 2-3 dager i uken. 3 barn hjemme, med aktiviteter og lekser. Legger meg kl 21 hver kveld, og sovner med en gang. 

Anonymkode: 531b2...b1f

Skrevet

Akkurat som deg! Spl på dementavdeling. 

Anonymkode: 261bc...991

Skrevet

Jeg er sliten, noen ganger utslitt. Har ikke en fysisk krevende jobb. Men mentalt krevende. Man skal være på og til stede hele veien. Alt man gjør må være gjennomtenkt og i henhold til aktuelt lovverk og nyeste forskning. De som benytter våre tjenester forventer at vi vet og kan alt til en hver tid. Vi er underbemannet og det skaper flaskehals i tjenestene, som gir misnøye og press fra ledelsen om å effektivisere, og misnøye hos de som venter på tjenester. Vi effektiviserer hele tiden. Kvaliteten blir kanskje ikke den samme. Det er også begrenset hvor mye vi kan effektivisere da vårt oppdrag er hjemla både her og der. Enkelte ting må bare gjøres, uansett hvor lite effektivt ledelsen mener det er, dersom lovverket skal følges.

Anonymkode: 52f60...b0c

Skrevet

Der hvor jeg jobber varierer det hvor mye det er å gjøre hver dag, men de dagene hvor det er mest å gjøre er jeg utslitt etter jobb, både fysisk og psykisk, men alle mest psykisk da vi ikke har så mange tunge pasienter men desto mer ø.hjelp og akuttsituasjoner. Samarbeidet mellom sykepleiere og leger hos oss er heller ikke det enkleste og det bidrar til endel mer stress. Jobber som sykepleier på sengepost. 

Anonymkode: 6b0e8...487

Skrevet

Jeg er utslitt, og har nå vært sm i lang tid. Spl og familie lar seg ikke kombinere - jeg skal ikke tilbake til helsesektoren dessverre, selvom jeg som deg elsker både jobb og kollegaer.. 

Anonymkode: 2ca70...4f2

Skrevet

Spl her, og hos oss er det dessverre helt normalt at vi er sliten og "ferdig", er mye jobb og altfor liten tid til alt. I perioder er det mye sykefravær, men allikevel blir det ikke bevilget mer penger til oss, siden vi er så "flinke" til å få jobben gjort, ser det utad til at det går helt fint.. Et eksempel, budsjettet som skal dekke vikarer, overtid og den slags skal også dekke utgiftene på bilene våre(hjemmesykepleien), så om noe må fikses på bilene har vi mindre penger til vikarer, slik at vi ikke alltid kan ta inn vikarer ved sykdom. Som igjen fører til at de som er på jobb, må ta enda mer på seg, selv om listene er fulle, og dette sliter selvsagt mye på folk, som igjen fører til mer sykefravær..

Anonymkode: 09830...c73

Skrevet

Fullstendig utslitt etter jobb, selv om jeg jobber 80%. Mentalt krevende kontorjobb. Tar pauser som jeg selv vil. To timer reisevei hver dag og to unger hjemme. Hverdagene har jeg lite overskudd til noe annet enn det helt nødvendige.

Anonymkode: 41931...beb

Skrevet

Jobber nattvakt som sykepleier og er sjelden sliten. Stortsett veldig trøtt når jeg kommer hjem fra jobb 🙈 men det vil jeg tro er vanlig. 

Jobber på sykehjem, sitter mye. 

Anonymkode: 09229...136

Skrevet

Jeg tenker dere misunner oss trygda som kan late oss dagen lang.

Anonymkode: 04baf...340

Skrevet

Er utslitt noen ganger. Gjerne i august  og september, med oppstart av nye barn, nye rutiner som skal på plass,kanskje nye ansatte....

Anonymkode: ffb8a...15c

Skrevet

Ped. Leder, utslitt nesten hver dag. Har flere barn hjemme. Fortvilet 🙄

Anonymkode: 12f94...781

Skrevet

Jobber med musikk. Er ofte sliten i hodet etter 8 timer på jobb ja. 

Anonymkode: c1e5a...c41

Skrevet

Nei, er ikke alltid sliten. Føler meg privilegert som styrer dagene selv som selvstendig næringsdrivende. Kan fint legge inn en treningsøkt en morgen eller to i løpet av uken og spiser ofte lunch på cafe hvor jeg møter enten mannen eller venninner. Det som gir stress er at jobben alltid må gjøres av meg. Dersom jeg blir syk er det ingen som stepper inn, ferier må planlegges og jeg kan aldri la jobben ligge helt.

Anonymkode: 2ce1e...6ee

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Ped. Leder, utslitt nesten hver dag. Har flere barn hjemme. Fortvilet 🙄

Anonymkode: 12f94...781

Hadde folk det bedre før i tiden når kun far jobber og mor kunne være hjemme med barn?

Anonymkode: 04baf...340

Skrevet

Varierer. Spl jeg også. Kveldsvakt og rett på dagvakt er tøft. Samtidig misliker jeg sterkt å ikke gå på jobb etter ei seinvakt. Hvertfall hvis det er løse tråder.

Nå skal jeg gå inn i en ren dagstilling. Mere administrative oppgaver, men pga høyt sykefravær ser jeg for meg at jeg blir mer dratt inn i pleien enn hva stillingsinstruksen tilsier. Kommer nok til å bli sliten, særlig i starten, da det blir mye nytt å sette seg inn i. Spent på å gå bare dagvakter, 5 på rappen. Det har jeg aldri gjort før🙈. Jeg like å sove lengre enn til 05:30🙄.

Anonymkode: 51155...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...