Gå til innhold

Noen med erfaring med lus?

Anbefalte innlegg

Fant lus på begge ungene på torsdag. Kjøpte lusekur på apoteket og tok det på oss alle tre. Kjøpte 2 slike lusesjampo og fikk beskjed om at en lusesjampo holdt til to behandlinger til en med halvlangt hår. Jeg tok mye i på oss alle, brukte 1 lusesjampo på to gutter med kort hår, denne skal egentlig holde til to kurer til en med halvlangt hår. Stod det skulle være i i 15 minutter, men vi hadde det i håret i rundt 20-25 minutter. Gredde igjennom med lusekam etter kur og fant 3 og 4 døde lus på ungene og masse luse egg(15-20 stk🤮)

Vasket alt av dyner, puter, sengetepper på 60 grader. Alle bamser har lagt på terrassen siden torsdag. Brukte lusekam etter kuren på torsdag og lørdag. I går fant jeg lus på eldste og imorges fant jeg på minste også😱 de lusene jeg fant nå var mye mindre enn de jeg fant første gang. Kan det være at det er ett egg som har overlevd lusekuren? Hun på apoteket sa at den sjampoen kvelte alle lus og egg. 

Blir helt sprø, nå må jo alt byttes og vaskes igjen. 

Anonymkode: 7634b...409

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144354153-noen-med-erfaring-med-lus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har veldig dårlig erfaring med sjampo. Den tar ikke eggene, nei, så hvis ikke du finner alle så kommer lusa tilbake med en gang. Den fungerer mye bedre den oljekuren. Men da må man også ha 2 behandlinger for å være helt sikker. Men har aldri funnet levende lus mellom kurene slik jeg har gjort med sjampoen.

Har aldri brukt sjampoen, men har brukt den andre kuren som skal sitte i over natten.

Lusekammet annenhver dag gjennom uka mellom kurene og fant ingen levende lus. Vasket alt av sengetøy o.l ved begge kurer for sikkerhets skyld.

Det ble borte her ihvertfall.

Anonymkode: ce282...f32

Brukte det linimentet som skal smøres inn og has i en time her. Pakket vekk alt av bamser og annet som ikke kan vaskes i 3 døgn. Eggene klekker etter ca 10 dager så vi brukte lusekam hver dag i 10 dager etter kur også kuret vi enda en gang da for å være helt sikker. Ble kvitt lusa heldigvis. Jeg holdt på å bli gal av å ha det i hus, klødde paranoid i hodet i flere uker etter.

Anonymkode: f7147...df0

Sjampoen har ingen dokumentert virkning, den selger jeg aldri til kunder pga det! Selger linicin solution, den grønne. Den virker godt og har dokumentert virkning.

kjøp den grønne og begynn på igjen til alle i hop , idag og om 9-10 dager. Masser inn shampo rett før det skal skylles ut, så slipper du fett hår.

Anonymkode: 6b2db...e1d

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjampoen har ingen dokumentert virkning, den selger jeg aldri til kunder pga det! Selger linicin solution, den grønne. Den virker godt og har dokumentert virkning.

kjøp den grønne og begynn på igjen til alle i hop , idag og om 9-10 dager. Masser inn shampo rett før det skal skylles ut, så slipper du fett hår.

Anonymkode: 6b2db...e1d

Denne? https://www.boots.no/product/linicin-15min-solution-mot-lus-100-ml-produkt922759 det var denne lusesjampoen vi brukte. Eller er vel kanskje ikke sjampo, men det var det hun på apoteket kalte den. Hun sa det var denne de anbefalte for den skulle drepe eggene også. 

Hi

Anonymkode: 7634b...409

Annonse

Ingen av produktene dreper alle egg. De lusene du evt finner etterpå er nyklekket og ikke kjønnsmodne, derfor rekker de ikke legge nye egg om du tar ny kur etter anbefalt tid. 

Du trenger forøvrig ikke vaske dyner og puter, det holder å bytte sengetøy. Du trenger heller ikke vaske alle kosedyr og sånt. Lus lever ikke lenge utenfor folks hoder!

Anonymkode: 9d960...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...