Gå til innhold

Tips til varm drikke på termos for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen går på utegruppe i barnehagen. De er ute absolutt hele åpningstiden- hver dag.

Vi sender med varm drikke på termos hver dag, men han kan jo ikke få varm saft og kakao hele tiden..

Så langt ha vi variert med te,varm saft og kakao.. andre tips? 😊

Anonymkode: 427d4...657

Skrevet

Tja ... suppe, buljong, gløgg, varm melk med honning og kardemomme eller kanel, svensk blåbær eller nypesuppe eller chai.

Skrevet

Det finnes forskjellige typer te uten koffein, f.eks på helsekosten. Forskjellige supper kanskje? Det jeg gjør i perioder de får mye kakao er å lage den med veldig lite sukker og egentlig ganske lite kakao også, slik at det blir en lys og mild kakao.

Anonymkode: bdd68...fce

Skrevet

Hva med å varme sånn sjokolademelk uten tilsatt sukker? 

Sukkerfri saft i ny og ne?

Solbærtoddy.

Hvis han er en tøffing: kok “te” på ingefær, og tilsett honning og sitron. Du kan regulere med mindre ingefær, for det blir fort sterkt. Jeg elsker det, og det styrker immunforsvaret. 👌

Anonymkode: 25a21...4df

Skrevet

Mynteté er mine barns favoritt. Vi har mynte i ei krukke på terrassen, de vokser også villig inne i vinduskarmen. Legger 10-15 mynteblader i termosen og har over varmt vann. Kan om ønskelig søtes med honning, sukker eller suketter. 

De er også glade i chai. Jeg koker opp hele krydder (for eksempel fersk ingefær, kardemommekapsler, fennikelfrø, sort pepper, stjerneanis, laurbærblad, kanel, nellik) lar det koke 10 min. Tilsetter svart te og trekker et par minutter. Siler av. Serveres med varm melk og søtning etter ønske. Ca tre deler melk til en del te. Gjerne steamet melk og kaneldryss.

Anonymkode: 73d48...781

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Hi

Anonymkode: 427d4...657

Skrevet

Henger meg på og takker for tips til min gutt i ute-bhg og. 👍

Anonymkode: fdbc2...5a9

Skrevet

I tillegg til de gode tipsene du har fått; varm eplejuice, eventuelt med krydder. 

Anonymkode: ebf98...c51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...