Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #26 Del Skrevet 19. september 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du skal bruke penger på noe annet enn kajakk. Et kurs for folkeskikk f.eks. Anonymkode: ebd83...b49 Fantastisk, takk for støtten :-) Anonymkode: 015dd...1e2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144354109-kajakk-ned-barn-noen-som-har-erfaringer/page/2/#findComment-148838180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #27 Del Skrevet 19. september 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har padlet mye, også med barn. For meg er sikkerhet viktig og selv om vi bor på Østlandet med stort sett stabilt vær har jeg opplevd at været har snudd fort, selv på korte turer. Barnet burde være forberedt på hva man skal gjøre dersom uhellet er ute. Man får lett panikk i vannet og man må være trygg på at man kan snu kajakken, tømme for vann og få barnet og seg selv oppi kajakken igjen. Her er det jo en stor fordel at man padler to sammen og at de som padler sammen har øvd på kameratredning. Ville satset på to kajakker. Anonymkode: 6ca45...573 Vi har absolutt tenkt to kajakker, men lurer på om den ene sv de to skal være en dobbel kajakk. De er lengre og jeg har hørt fra andre at de er mer stabile, jeg har dog aldri padler en dobbel. Planen var at en foreldre (far) padler dobbelkajakken med barnet i det ene setet men den andre forelderen (mor) padler en singelkjakk ved siden av. Ingen av oss vil bruke spruttrekk på turer med barnet og vi vil kun dra på turer når været er bra og vanntemperaturen akseptabel dersom man skulle velte (type over 16 grader). Og selvsagt nær land . Tror du det er bedre med to singelkajakker og barnet i lasteluken til en av dem? Synes luken ser så liten ut. Og mer utrygg på om barnet skulle komme seg ut ved velt. Anonymkode: 13f2a...8c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144354109-kajakk-ned-barn-noen-som-har-erfaringer/page/2/#findComment-148838207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #28 Del Skrevet 19. september 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har absolutt tenkt to kajakker, men lurer på om den ene sv de to skal være en dobbel kajakk. De er lengre og jeg har hørt fra andre at de er mer stabile, jeg har dog aldri padler en dobbel. Planen var at en foreldre (far) padler dobbelkajakken med barnet i det ene setet men den andre forelderen (mor) padler en singelkjakk ved siden av. Ingen av oss vil bruke spruttrekk på turer med barnet og vi vil kun dra på turer når været er bra og vanntemperaturen akseptabel dersom man skulle velte (type over 16 grader). Og selvsagt nær land . Tror du det er bedre med to singelkajakker og barnet i lasteluken til en av dem? Synes luken ser så liten ut. Og mer utrygg på om barnet skulle komme seg ut ved velt. Anonymkode: 13f2a...8c5 Ville ikke hatt barnet i lasterommet på en enkelkajakk. Altfor liten åpning til at jeg ville følt meg sikker på at barnet kom til å falle ut ved velting. Hilsen meg som har hatt barn i stort lasterom på dobbeltkajakk. Anonymkode: 022e0...7a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144354109-kajakk-ned-barn-noen-som-har-erfaringer/page/2/#findComment-148838244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå