Gå til innhold

Dere som bor på Vestlandet - regntøy barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen til guttungen har plutselig bestemt at han og en annen gjeng skal være på utegruppe. Dvs at de skal være ute fra de leveres til de hentes. Han har to sett regntøy, ett fra Tiny Trolls, og et annet jeg ikke husker navnet på nå i farta. Disse er ikke kjempebra, det ene settet er stivt, og det andre er altfor slapt rundt hender og føtter.

Hvilket regntøy anbefaler dere som har barn som er ute fra morgen til kveld? 

Anonymkode: 2d8dd...05a

Skrevet

Didrikssons.  Enkelt og greit.  Ull og fleece,  dockboots, regnvotter utenpå ullvotter og sist men ikke minst sydvest!!

Anonymkode: fa860...9b9

Skrevet

meg over her, dette er basert på utebarnehage i Bergen.  Våtere blir det ikke😂

Skrevet

Haha! Takk!

Nesten fristende å si «stakkars unge», men han/hun har det sikkert fint. Eller...? (Jeg er så skeptisk til denne utegruppa, altså, det var virkelig ikke frivillig.»

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Takk!

Nesten fristende å si «stakkars unge», men han/hun har det sikkert fint. Eller...? (Jeg er så skeptisk til denne utegruppa, altså, det var virkelig ikke frivillig.»

HI

Helt sikkert helt topp! Du får en sliten unge på den gode måten. Det vil si en som har jobbet og opplevd, klatret og brent bål fremfor en som har hodet fullt av svett innelek og støy. Dessuten blir ungen motorisk sterk og god. Bare fordeler,  spør du meg.

Skrevet

For det første hadde jeg protestert kraftig på dette. For det andre er Kattnakken helt utrolig bra. Spesielt regndressen som er vinterforet. Har tvillinger som som brukte den dressen i tre år i naturbarnehage. De var aldri våte og klærne i skiftekassa ble liggende ubrukt. 

Anonymkode: eba95...a5d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første hadde jeg protestert kraftig på dette. For det andre er Kattnakken helt utrolig bra. Spesielt regndressen som er vinterforet. Har tvillinger som som brukte den dressen i tre år i naturbarnehage. De var aldri våte og klærne i skiftekassa ble liggende ubrukt. 

Anonymkode: eba95...a5d

Jeg har protestert, men alle avfeier protestene med at det kommer til å bli fint, og at barn som er ute dagen lang er mye flinkere motorisk og sosialt. Vi må nesten bare prøve, for alternativet er å bytte bhg, og det blir for vondt for gutten. 

Takk for tipsene forresten.

HI

Skrevet

Utegruppe er jo fantastisk - prøv å se på det som et gode! Helly Hansen, reflex og Didrikson har holdt våre unger tørre og gode året rundt i Bergen. 

Anonymkode: 4bbd5...003

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utegruppe er jo fantastisk - prøv å se på det som et gode! Helly Hansen, reflex og Didrikson har holdt våre unger tørre og gode året rundt i Bergen. 

Anonymkode: 4bbd5...003

Ja, jeg hører alle si det, men selv tenker jeg: ville jeg vært ute hver eneste dag, i regn, sol og snø, fra kl 8 til 16? Neeei, jeg er ikke helt overbevist om det, altså. Det er godt å kunne ta av seg regntøyet eller vinterdressen, og pusle litt eller tegne og. 

Uansett, nå er det blitt sånn i denne barnehagen, og det er svært lite vi kan gjøre med det, annet enn å kle han godt og prøve å holde han positiv.

HI

Skrevet

Min har astma og kunne aldri vært på utegruppe her på Vestlandet. Bålrøyk og regn hele tida. Hvis sønnen din har liknende plager, ville jeg bedt om legeattest.

Anonymkode: 7d08c...396

Skrevet

Få voksne ville likt å være ute hele dagen slik. Det dekker ikke hele spekteret av interesser og ferdigheter et barn har/trenger "idag". Da jeg selv gikk i barnehage for 30 år siden ville jeg HATET å være ute i all slags vær, hele tiden. Jeg var og er en person som liker å lese, tegne, pusle og drive med "inne-leker". Hva med disse tingene, får de drevet med dette ute? Det er få voksne som ville likt å være ute fra 0730 til 1530 den 5 januar, eller i øs-pøs-regn i oktober. Det er jo litt av sjarmen å kunne sitte inne og kose seg når det er drittvær ute

Anonymkode: 7ad0e...173

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg hører alle si det, men selv tenker jeg: ville jeg vært ute hver eneste dag, i regn, sol og snø, fra kl 8 til 16? Neeei, jeg er ikke helt overbevist om det, altså. Det er godt å kunne ta av seg regntøyet eller vinterdressen, og pusle litt eller tegne og. 

Uansett, nå er det blitt sånn i denne barnehagen, og det er svært lite vi kan gjøre med det, annet enn å kle han godt og prøve å holde han positiv.

HI

Det samme tenker jeg. Små barn hsr godt av å få slappe av og bare tusle litt også. De blir kanskje motorisk flinke, men finmotorikken trenger også å øves på. 

Jeg hadde sjekket hva lovverket sier om å tvinge på dere en annen type barnehage enn dere søkte han inn i. 

Og så er jeg enig med at Didriksson er bra regnklær. 

Anonymkode: c5b23...ada

Skrevet

Ungene mine går i friluftsbarnehage. Vært gjennom mye regntøy. Både jeg og barnehagen anbefaler KappAhl sitt. De er helt tett og utrolig slitesterkt. Mener det har vunnet flere tester men er ikke helt sikker på om de var best, eller helt i toppe bare. Du får Google. 

Ser en nevner kattnakken, har hatt to sett derfra og begge har hatt lekkasje i glidelåsen over mage, bryst. 

Ellers synes jeg noen av Stormberg sine er OK, husker desverre ikke typen vi var fornøyd med, de har jo mange forskjellige modeller. 

Anonymkode: 23976...de2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...