Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Jeg kjøpte en pose med disse skumpinnene med mais/hirse som det sto på pakningen var til babyer fra 6 mnd. Ga min 6 mnd gamle baby en i handa og like etterpå var det knekt av en bit som var "perfekt kvelnings størrelse" jeg tør iallefall ikke å gi disse til min baby igjenn før babyen er 1 år tenker jeg 😮 er det noen andre av dere som har tenkt på dette med at såpasd store biter kan lett knekkes av og være direkte livsfarlig? 🤔 Anonymkode: 14001...cdf
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Har du prøvd å ta en i munnen selv? De går i oppløsning lenge før du får svelget, det skal veldig lite fuktighet til før de "smelter" ned til ingenting. Tror neppe barnet ditt klarer å bli kvalt av en sånn altså... Anonymkode: 0f19d...918
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd å ta en i munnen selv? De går i oppløsning lenge før du får svelget, det skal veldig lite fuktighet til før de "smelter" ned til ingenting. Tror neppe barnet ditt klarer å bli kvalt av en sånn altså... Anonymkode: 0f19d...918 Nei det har jeg ikke prøvd, men ska ta meg en av posen å sjekke 😉 Anonymkode: 14001...cdf
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, prekæs skrev: Hvorfor får ungen slikt egentlig? Spisetrening og kos. Anonymkode: 55c07...b59
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 De smelter jo med en gang i munnen Anonymkode: ba9d9...553
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 Rett fra posen smelter de raskt Men! Pass på å holde dem i tett beholder etter posen er åpnet. Om de blir tørre, smelter de ikke like lett og de blir skikkelig sticky - og det er ikke bra for de små med tanke på kvelning osv..... Anonymkode: 947cb...37b
Yellow Brick Road Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 Jeg synes det er mer skremmende at noen gir ungene sine sånne totalt unødvendige ting. Trene på å spise, kan de gjøre når de spiser vanlig mat, og de trenger mat for å få i seg næring, ikke for "kos". Kose kan man fint gjøre uten at ungen trenger å spise.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #9 Skrevet 9. september 2018 Kos? Hjelpes. Anonymkode: 3ac99...9fd
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Spisetrening og kos. Anonymkode: 55c07...b59 Godteri med andre ord altså. Visste ikke babyer trenger det Anonymkode: f20b9...d09
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #11 Skrevet 9. september 2018 Er vel ikke godteri? Anonymkode: 947cb...37b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #12 Skrevet 9. september 2018 Maispinnene smelter og er ikke kvelningsfare. Vi brukte det også til spisetrening og da spesielt under og etter sykdomsperiodene. Poden her gikk over til fullamming ved hver av periodene, og nektet både brød, grøt, smoothier etc. Hadde det ikke vært for pinnene hadde det nok ikke vært noen form for fast føde i lang tid. Fortsatt ett år etterpå får poden maispinner. Det er ikke ille å gi baby/småbarn «snacks» i den forstand når det er noe så harmløst som maispinner, frukt, smoothie osv. Verre med de som propper i ungene sukkerfri saft/brus, vanlig brus, kake i tide og utide/boller osv. Poden min får pent kose seg med maispinnene sine med god samvittighet! Anonymkode: 4f238...d5f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #13 Skrevet 9. september 2018 2 timer siden, Yellow Brick Road skrev: Jeg synes det er mer skremmende at noen gir ungene sine sånne totalt unødvendige ting. Trene på å spise, kan de gjøre når de spiser vanlig mat, og de trenger mat for å få i seg næring, ikke for "kos". Kose kan man fint gjøre uten at ungen trenger å spise. Da har jo du åpenbart ikke hatt utfordringer med å få i ungene dine «vanlig» mat. Min har stramt tungebånd, og setter ALT i halsen. Vi trener og trener, men det er hyggelig for oss å av og til spise sammen uten å måtte rive ungen ut av stolen fordi hun blir blå i fjeset. Og jeg vil gjerne at måltidshygge, eller «kos» skal være en del av spiseopplevelsen til mine barn. Anonymkode: ac2cd...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå