Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Datteren min på 19 år fikk påvist kyssesyken forrige uke, og hun er så dårlig, har så vondt i halsen, jeg har aldri sett henne så syk. Legen sa at Ibux kunne tas i ganske store doser og skjønner det er greit å i noen dager gi mer enn det står på pakningsvedlegget, men hvor mye, og hvor lenge? Hun har nå tatt en tablett 2-3 ganger om dagen og tatt to stykker før leggetid, det er en mer enn det står på pakka i døgnet. I dag er hun sykere enn noen gang, så hoven i halsen, klarer såvidt å svelge. Håper dette er toppen, at hun er bedre i morgen altså... Hva slags erfaringer har dere med denne sykdommen, hvor lenge varer halbetennelsen (hun startet forsiktig i begynnelsen av uka, og hadde tydelige tegn på halsbetennelse onsdag og var hos lege torsdag). Anonymkode: 4d2e5...6f2
Frida_22 Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 400 mg hver 6.-8 time er vanlig dosering for ibuprofen. Hun kan bruke feks zyx sugetabletter i tillegg for å lindre vond hals, og kjøp noen næringsdrikker på apoteket så hun får i seg næring!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Legemiddelhandboka.no sier maksdose 2.4 gram daglig for voksne. http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/75146/?ids=374388#i374388 Anonymkode: 45223...443
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Skal du ha mer en angitt dose på pakningen/felleskatalogen utfra kg så få nøyaktig mengde/styrke av legen. «Nokså stor dose» er for vagt. Anonymkode: 997d9...01e
KellyTaylor Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Hvis hun er dårligere enn noen gang, så tar dere turen på legevakten. Helt klart! Mulig hun ble innlegges! Skal ikke spøke med denne sykdommen. Selv holdt jeg på å dø av det i tenårene og flere til som ble alvorlige syke. Bedre føre var enn etter snar. Ta en telefon du og god bedring til dattern ❤
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Takk for svar alle sammen Jeg føler ikke det er sykehusmat dette, for hun sier halsen er verst og hun har ikke vondt i magen. Legen sa det vi måtte være obs på var kraftige magesmerter for det kunne tyde på at leveren var forstørret og jobbet veldig hardt, men jeg tror det verste er denne halsbetennelsen. Når du leser rundt omkring står det at de legger inn om de får pusteproblemer pga trang hals eller om de blir dehydrert fordi de ikke klarer drikke, men jeg har fått i henne litt vann og bittelitt smoothie.... Noe skikkelig dritt uansett, hun sier selv at streptokokkinnfeksjonen hun hadde i halsen for et par år siden ikke var noenting i forhold til denne halsbetennelsen. Jeg får ta en tur på apoteket og spørre etter sugetabletter med smertestillende virkning og energidrikker.... Anonymkode: 4d2e5...6f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå