Gå til innhold

Helsesøster klarer ikke å godta at vaksinering er frivillig

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ditt barn snakke, men mitt. 

Mitt er kronisk syk, og må ikke utsettes for mye smitte. Men han må likevel gå i barnehage og få lov til å delta på fritidsaktiviteter. Der kan han jo møte dine barn.

hvorfor er det så vanskelig å forstå at det ikke er et personlig valg? Det handler ikke om å velge bleiemerke eller å ta stilling til ytterklær.

nei, det handler om at selv om du har en formening om at det er best vaksinefritt (vaksiner har refusert dødelighet med mange mange prosent de siste 50 årene), kan det du IKKE gjør, påvirke mitt barn. 

Hva i alle dager er det du og de med samme feilaktige oppfatning ikke forstår?

det handler ikke om DERE!

Anonymkode: 2b9f3...94a

Det du ikke klarer å forstå, er at det går helt fint om mitt barn ikke er vaksinert, på samme måte som det går helt fint at ditt barn ikke er vaksinert. Kronisk syk eller ikke. Så lenge vaksinasjonsdekkningen er som den er, så er det ikke noe problem. Jeg forstår at du frykter at mange skal tenke slik som meg, for da vil du og ditt barn, for det er i grunn deg og ditt du også tenker på, være mindre beskyttet. Men nå er det ikke det som er tilfelle. Så, ta det helt med ro, dere er trygge. 

Anonymkode: 3136f...5e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det du ikke klarer å forstå, er at det går helt fint om mitt barn ikke er vaksinert, på samme måte som det går helt fint at ditt barn ikke er vaksinert. Kronisk syk eller ikke. Så lenge vaksinasjonsdekkningen er som den er, så er det ikke noe problem. Jeg forstår at du frykter at mange skal tenke slik som meg, for da vil du og ditt barn, for det er i grunn deg og ditt du også tenker på, være mindre beskyttet. Men nå er det ikke det som er tilfelle. Så, ta det helt med ro, dere er trygge. 

Tenk hvis alle hadde vært like korttenkte som deg, da hadde det ikke vært mye til vaksinedekking. Men det driter sånne som deg i

Anonymkode: b3697...84d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk hvis alle hadde vært like korttenkte som deg, da hadde det ikke vært mye til vaksinedekking. Men det driter sånne som deg i

Jeg forholder meg ikke til, tenk om, hvis, kanskje... Jeg forholder meg til slik ting er 😉

Skrevet
2 timer siden, sotosmor skrev:

I fjor døde rundt 120 000 mennesker av meslinger i verden. Hvor mange av de som døde, som bodde i Europa, stod det ikke spesifikt i artikkelen fra sykepleien.no.

Første halvår av 2018 har 37 personer dødd av meslinger. Alle uvaksinerte. 35 i 2017. 

Anonymkode: da90b...341

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første halvår av 2018 har 37 personer dødd av meslinger. Alle uvaksinerte. 35 i 2017. 

Dette er jo oversiktlige tall for en kontinent med 500 millioner innbyggere.

Anonymkode: e0473...eeb

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo oversiktlige tall for en kontinent med 500 millioner innbyggere.

Anonymkode: e0473...eeb

Og da er ikke livsvarige senskader tatt med. 37 er 37 for mye. 

Alle er så redd for «bivirkninger» av vaksinene, de færreste tenker på bivirkninger av å bli syk av disse vi vaksinerer mot. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i hele Europa, men ingen av dem i norge. Til sammenligning døde 107 mennesker i trafikken i 2017 bare i norge, dvs 1 av 47 000. Til samenligning så er sjansen for å dø sv meslinger 37 av 500 000000 dvs ca 1 av 13500000 (ca 1 av 1000000 vaksiner gir alvorlige bivirkninger, 13,5 ganger så ofte).

Med andre ord, det er ca 300 ganger så stor sjans for at en omkommer i en bilulykke her hjemme i norge. Og det er 13;5 ganger så stor sjans for å få en alvorlig bivirkning av en vaksine. Sjansen for å dø av meslinger er fortsatt minimal.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjansen for å dø av meslinger er fortsatt minimal.

Ikke hvis alle tenker som deg og slutter å vaksinere

Skrevet

Ja, i hele Europa, men ingen av dem i norge. Til sammenligning døde 107 mennesker i trafikken i 2017 bare i norge, dvs 1 av 47 000. Til samenligning så er sjansen for å dø sv meslinger 37 av 500 000000 dvs ca 1 av 13500000 (ca 1 av 1000000 vaksiner gir alvorlige bivirkninger, 13,5 ganger så ofte).

Med andre ord, det er ca 300 ganger så stor sjans for at en omkommer i en bilulykke her hjemme i norge. Og det er 13;5 ganger så stor sjans for å få en alvorlig bivirkning av en vaksine. Sjansen for å dø av meslinger er fortsatt minimal.

Fordi de aller fleste er oppegående nok til å vaksinere. Om denne «trenden» av idioti fortsetter, så vil jo flere og flere dø fordi smitten sprer seg. Såpass skjønner vel du også..? 

Anonymkode: 10bee...2d8

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dokumentsjon? Fra annet enn kilden, HN og livets harde skole? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dokumentsjon? Fra annet enn kilden, HN og livets harde skole? 

Du kan regne? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forholder meg ikke til, tenk om, hvis, kanskje... Jeg forholder meg til slik ting er 😉

Mot dårskapen kjemper selv gudene forgjeves

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de aller fleste er oppegående nok til å vaksinere. Om denne «trenden» av idioti fortsetter, så vil jo flere og flere dø fordi smitten sprer seg. Såpass skjønner vel du også..? 

Anonymkode: 10bee...2d8

Det er ikke noe trend, vaksinasjonsdekkningen er stabil.

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det regnestykket og sammenligningen blir uansett feil. Du setter opp død ved meslinger mot alvorlige bivirkninger av vaksiner. Skal det være rett må du sette opp risikoen for død av meslinger mot risikoen før død av vaksine. Du har også glemt alvorlige bivirkninger av sykdommen. Det er nemlig mye hyppigere enn dødeligheten. Så da kan du sammenligne risikoen for alvorlige bivirkninger av meslinger mot risikoen for alvorlige bivirkninger av vaksinen.

Anonymkode: 3fef0...033

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det regnestykket og sammenligningen blir uansett feil. Du setter opp død ved meslinger mot alvorlige bivirkninger av vaksiner. Skal det være rett må du sette opp risikoen for død av meslinger mot risikoen før død av vaksine. Du har også glemt alvorlige bivirkninger av sykdommen. Det er nemlig mye hyppigere enn dødeligheten. Så da kan du sammenligne risikoen for alvorlige bivirkninger av meslinger mot risikoen for alvorlige bivirkninger av vaksinen.

Ja, her settes død av meslinger opp mot bilkjøring og alvorlige vaksineskader. Poenget er å vise hvor minimal sjansen for å dø av meslinger er. Ved første øyekast, kan 37 personer se veldig mye ut, men egentlig, så er det ikke det i en så stor befolkning. Selvsagt katastrofalt for de som rammes, men ikke noe tall som skremmer meg til å tenke anerledes. En annen ting, jeg har ikke tenkt at barnet aldri skal vaksineres, men jeg ønsker ikke å vaksinere så tidlig som 3mnd. Og det må bare helsesøster pent godta. Har sendt inn klage på henne nå.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, her settes død av meslinger opp mot bilkjøring og alvorlige vaksineskader. Poenget er å vise hvor minimal sjansen for å dø av meslinger er. Ved første øyekast, kan 37 personer se veldig mye ut, men egentlig, så er det ikke det i en så stor befolkning. Selvsagt katastrofalt for de som rammes, men ikke noe tall som skremmer meg til å tenke anerledes. En annen ting, jeg har ikke tenkt at barnet aldri skal vaksineres, men jeg ønsker ikke å vaksinere så tidlig som 3mnd. Og det må bare helsesøster pent godta. Har sendt inn klage på henne nå.

Hadde jeg fått vite i voksen alder at min mor ikke fulgte vaksineprogrammet hadde jeg lurt på om hun var helt stabil. 

Anonymkode: 8006c...3b7

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du er bare redd for død? Ikke redd for at barnet ditt skal bli alvorlig sykt og kunne få varige mén av sykdommene? Det er som sagt enda hyppigere enn dødsfallene.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med «sensitive « barn? 

Jeg skal forklare deg min definisjon av sensitiv. Når mitt barn utsettes for smitte, kan han bli syk. Og da aktiveres hjertefeilen hans som ellers holdes rimelig i sjakk av medisiner. Så sliter det på hjertet hans, og i ytterste konsekvens kan hjertet kollapse.

så ikke gi meg det bullshitet om at det er et personlig valg. Hva tenker dere med? I 2018? 

Anonymkode: 2b9f3...94a

Du kan godt ha litt respekt uten at jeg gir sykdomsreferat til deg. Fra en mor til en annen men syke barn....Jeg forstår din frykt veldig godt, her er vår definisjon av sensitive barn  Etter selv å ha blitt alvorlig uføre (jeg definerer ikke dette her) etter svineinfluensavaksinen, valgte vi likevel å få to barn, (en av de allerede på vei da jeg tok vaksinen) - og fikk to barn som var i første øyekast normalt friske - men som tidlig viste seg hadde allergier, matintoleranser, utslett, blekhet, slapphet, "vabler" i huden som ingen kunne forklare, mistrivsel, slappe øyne, alltid grønt puss i nesen, større behov for søvn på dagtid til langt utover 4-5 års alder - og uansett hvor syke de var - så fikk de aldri feber slik et "friskt" barn får ved forkjølelse, influensa o.l... de ble bare sykere, uten feber... noe som tyder på at immunforsvaret ikke reagerer som det skal. Derfor TURTE jeg ikke å i tillegg gi de den belastningen et fullt vaksinasjonsprogram kunne gi. Jeg er ikke vaksinemotstander av den grunn - og jeg kaller det heller ikke et "personlig valg" - men i min situasjon ett høyst vanskelig valg av reell frykt for hva de kunne tåle de første årene.  I dag er barna mine blitt noe sterkere, og jeg vurderer å pent og forsiktig starte på vaksinasjonsprogrammet igjen... for jeg ønsker barna mine den frihet å kunne reise og være trygg på at de er immune mot smitte...

Alt i alt synes jeg mye av kommentarene i denne tråden var uhyre ufine og lite saklige. Det er helt i orden å være uenige og både vise litt forståelse og forklare sitt eget syn i saken - kanskje det ville virket bedre. Forumet skal jo være til hjelp for den som søker råd/vurdering, ikke for å bli mobbet ut igjen for sine spørsmål...

Anonymkode: b09eb...a60

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan godt ha litt respekt uten at jeg gir sykdomsreferat til deg. Fra en mor til en annen men syke barn....Jeg forstår din frykt veldig godt, her er vår definisjon av sensitive barn  Etter selv å ha blitt alvorlig uføre (jeg definerer ikke dette her) etter svineinfluensavaksinen, valgte vi likevel å få to barn, (en av de allerede på vei da jeg tok vaksinen) - og fikk to barn som var i første øyekast normalt friske - men som tidlig viste seg hadde allergier, matintoleranser, utslett, blekhet, slapphet, "vabler" i huden som ingen kunne forklare, mistrivsel, slappe øyne, alltid grønt puss i nesen, større behov for søvn på dagtid til langt utover 4-5 års alder - og uansett hvor syke de var - så fikk de aldri feber slik et "friskt" barn får ved forkjølelse, influensa o.l... de ble bare sykere, uten feber... noe som tyder på at immunforsvaret ikke reagerer som det skal. Derfor TURTE jeg ikke å i tillegg gi de den belastningen et fullt vaksinasjonsprogram kunne gi. Jeg er ikke vaksinemotstander av den grunn - og jeg kaller det heller ikke et "personlig valg" - men i min situasjon ett høyst vanskelig valg av reell frykt for hva de kunne tåle de første årene.  I dag er barna mine blitt noe sterkere, og jeg vurderer å pent og forsiktig starte på vaksinasjonsprogrammet igjen... for jeg ønsker barna mine den frihet å kunne reise og være trygg på at de er immune mot smitte...

Alt i alt synes jeg mye av kommentarene i denne tråden var uhyre ufine og lite saklige. Det er helt i orden å være uenige og både vise litt forståelse og forklare sitt eget syn i saken - kanskje det ville virket bedre. Forumet skal jo være til hjelp for den som søker råd/vurdering, ikke for å bli mobbet ut igjen for sine spørsmål...

Du vet også da forskjellen på en hastelaget og distribuert vaksine og vaksiner i et program gitt i årtier. Man kan ikke sammenligne svineinfluensavaksinen med barnevaksinasjonsprogrammet! Såre enkelt! 

Skrevet

Du vet også da forskjellen på en hastelaget og distribuert vaksine og vaksiner i et program gitt i årtier. Man kan ikke sammenligne svineinfluensavaksinen med barnevaksinasjonsprogrammet! Såre enkelt! 

Det vet jeg svært svært godt:)  Hvorfor er du så hovmodig rundt andres sårbare situasjon? Står ikke du selv i en? Tror du ikke jeg har gjort mitt ytterste for å sette meg inn i dette? Risikoen var fortsatt for stor slik vår situasjon var, og helsesøster på skolen og helsestasjonen hadde full forståelse, de hadde tillit til meg som mor med barn med svekket helse, og vi har fortsatt åpen og god dialog rundt dette. De har aldri svart meg som deg ;) bare et tips... Mine erfaringer har ihvertfall gjort at jeg har fått respekt for at andre kan stå i en helt annen situasjon og ta andre valg en det jeg selv gjør. Jeg tror ikke noen mor velger eller velger bort å vaksinere av egoisme....

Skrevet

Da tenker jeg også at noen gener ikke er egnet for avl. 

Anonymkode: ccfbd...977

Skrevet (endret)

her var d mye rart :) 

Endret av Eleah
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nettroll :) takk til deg!

Skrevet

Hva er det du finner på å si til et medmenneske? 

Anonymkode: a8ea6...98c

Skrevet
On 9/7/2018 at 11:12 AM, Anonym bruker said:

Vet at mange her inne har sterke meninger om vaksiner, men en Helsesøster må en vel kunne forvente at har en profesjonell tilnærming? 

Jeg nevnte tidlig for henne at vi var litt usikre på dette med vaksiner, og at vi nok ikke kom til å følge vaksinasjonsprogrammet. Den gang da, fikk jeg bare beskjed om at det kunne vi snakkes mer om etter hvert. Da vi var på 3 mnd. kontroll kosepratet hun til barnet mitt, og barnet smilte og koste seg mot henne. Så sier hun plutselig: Du hadde nok ikke smilt sånt til meg om du viste at jeg snart blir nødt til å stikke deg. Da sier jeg, at det skal hun få slippe i dag. Da ble hun veldig stresset. Hun hadde allerede klargjort vaksinene, og de måtte brukes i dag. Hun var veldig på at, alle barn må ta vaksiner. Så sier jeg, som sant er, at det er frivillig med vaksiner i Norge, og at vi er, som nevnt til deg tidligere, fortsatt usikre og vil i alle fall vente litt. Hun har både ringt og sendt meg sms om at vi bør komme inn, for å vaksinere så fort som mulig, for nå er barnet i livsfare. Hun tar helt av. Virker som hun aldri før har møtt noen som har takket nei. Snakk om lite profesjonell Helsesøster. Lærer de ikke slike ting i utdannelsen sin?

skjønner henne. Så EGOISTISK, og ikke vaksinere barna sine

Anonymkode: 7217c...970

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...