Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #51 Skrevet 7. september 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Må si det er forskjell på vaksinene da. Vi avsto fra pneumokokk sist, kan ikke sammenlignes med feks meslinger. Vi avsto også fra rotavirusvaksinen, hun fkulle ikke i barnehage flr hun var to år, og da beskyttet den ikke like godt. Aldri møtt kampanjer eller motstand, det er vårt valg sa helsesøster. Kunne dog ikke falle meg inn å stå over meslinger, røde hunder, kusma osv. Dette er svært smittsomme sykdommer som nærmest kommer i epidemier. Det må være lov å ha spørsmål og å være usikker, uten at helsesøster anklager deg for å ta livet av ungen. Anonymkode: e7da8...3cd Men det er jo det ho står i fare for å gjere når ho ikkje vaksinerer. Risikere at barnet dør av sjukdom altså. Då er det vel helsesøster si plikt å opplyse om dette? Syns det er rett av helsesøstrene å legge press på dette eg altså! Anonymkode: 15d18...001
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #53 Skrevet 7. september 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Må si det er forskjell på vaksinene da. Vi avsto fra pneumokokk sist, kan ikke sammenlignes med feks meslinger. Vi avsto også fra rotavirusvaksinen, hun fkulle ikke i barnehage flr hun var to år, og da beskyttet den ikke like godt. Aldri møtt kampanjer eller motstand, det er vårt valg sa helsesøster. Kunne dog ikke falle meg inn å stå over meslinger, røde hunder, kusma osv. Dette er svært smittsomme sykdommer som nærmest kommer i epidemier. Det må være lov å ha spørsmål og å være usikker, uten at helsesøster anklager deg for å ta livet av ungen. Anonymkode: e7da8...3cd Men du står over hjernehinne-betennelse? Så kroniske syke barn, som mitt eget, skal være i konstant livsfare. Den totale egoisme! Anonymkode: 2b9f3...94a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #54 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haha, mennesker som oppriktig tror at vaksiner kan gi autisme er hysteriske. Det er litt som klovner. Dere burde være i sirkus! Anonymkode: e2d40...8e3 Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Men det driter vel du i? Så lenge det ikke er ditt barn ikke sant? Regner med du var den første frivillige til å ta svineinfluensa vaksinen hahahaha..er du klar over hva den vaksinen gjorde med flere tusen mennesker? Neppe!! Uopplyste sirkus dyr kan du være selv. Anonymkode: 98f62...9bf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #55 Skrevet 7. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei alle sammen! Jeg må bare si at jeg ble sjokkert over måten dere responderer til HI! Rett og slett stygge kommentarer! Man har full rett til å sette seg inn i hva det vil si å vaksinere sitt barn, og å "utsette" er ikke det samme som å avstå helt. Hvordan kan dere si at dette er "uten grunn"? Kanskje har hun gode grunner for å tenke seg litt om?? Jeg har selv måttet ta dette utrolig vanskelige valget å ikke vaksinere mine barn. Jeg er ikke IMOT vaksiner, jeg deltar ikke i en "anti-vaksine-gruppe" og jeg leser heller ikke hva som helst. Men av egen erfaring og senskader av vaksiner, og ved å se at mine barn har arvet min sensitivitet - så er det RISIKO BEGGE VEIER - både å velge å vaksinere og å velge å la være - det er et utrolig vanskelig og sårt tema, som jeg har måttet være uhyre forsiktig med. Jeg anbefaler INGEN å IKKE vaksinere, men jeg har selv måttet ta dette valget for mine sensitive barn. Dette gjør at jeg ikke kan reise hvorsomhelst i verden, at jeg må være nøye i alle valg jeg foretar meg med barna- og likevel leve med uvissheten, følge med på nyheter om smittefare osv. Men jeg har prøvd å sette meg inn i begge sider av saken, hvilke vaksiner som er nødvendige, og hvilke forhåndsregler jeg må ta om jeg ikke tar de og de vaksinene. Dette er svært vanskelig som mor, å ta ansvar for noe slikt, og samtidig måtte kjenne hva som er rett for sine barn. Ingen skal presses med frykt og harselering til dette - det har jeg selv latt meg overmanne av, og fått store kroniske helsekonsekvenser av dette... så det er ikke ALLE som kan ta vaksinene (jeg snakker ikke om litt feber og utslett, men livsvarige alvorlige følger!). Men jeg vil fortsette å følge med, og nå som barna mine har vokst litt og blitt sterkere er jeg nærmere å vurdere å vaksinere, men frem til nå har det vært uaktuelt i forhold til helsesituasjon. Jeg stoler på HI sitt grunnlag for å "vente" men selvfølgelig da ta forbehold der det kan være smittefare, være skeptisk til skremsels-propaganda (på begge sider!!) men likevel sette seg inn i flere sider av saken - hvilke vaksiner er høyst nødvendige og hvilke kan vente... Vær et selvstendig menneske, men å være "for trygg" i en slik avgjørelse kan ingen være, uansett hva valget består i... man er aldri sikker på noe utfall.... (Hos nære venner av meg, fikk blant annet fikk to barn i samme familie kikhoste av kikhoste-vaksinen!) Jeg lurer også på hvilke av disse eiere av krasse komentarer, som har re-vaksinert seg med jevne mellomrom i voksen alder?? Hvis ikke er dere nemlig akkurat like utsatte for smitte, samt potensielle smittebærere. Men slik ufølsom kritikk er uhyre diskriminerende. Det er gode grunner for at det fortsatt er frivillig, at det er unntak. Heldigvis har jeg fått forståelse både på helsestasjonen og hos helsesøster ved skolen for vår situasjon. Vennligst vis respekt for at noen må velge noe annet enn flertallet - vi er alle mødre og ønsker alle det aller beste for våre barn. Lykke til HI med det som er rett for ditt barn ❤️ Varm klem Anonymkode: b09eb...a60 Hva mener du med «sensitive « barn? Jeg skal forklare deg min definisjon av sensitiv. Når mitt barn utsettes for smitte, kan han bli syk. Og da aktiveres hjertefeilen hans som ellers holdes rimelig i sjakk av medisiner. Så sliter det på hjertet hans, og i ytterste konsekvens kan hjertet kollapse. så ikke gi meg det bullshitet om at det er et personlig valg. Hva tenker dere med? I 2018? Anonymkode: 2b9f3...94a
CherryC Skrevet 7. september 2018 #56 Skrevet 7. september 2018 Skremmende rett og slett! Barn dør pga slike idiotiske valg. Våkne opp!!Heldigvis har flere land skjønt det og nekter feks barnehageplass til uvaksinerte barn og økonomisk støtte som feks barnetrygd stanses. En fantastisk helsesøster som virkelig har skjønt hvor viktig jobben hun gjør er.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #57 Skrevet 7. september 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Men det driter vel du i? Så lenge det ikke er ditt barn ikke sant? Regner med du var den første frivillige til å ta svineinfluensa vaksinen hahahaha..er du klar over hva den vaksinen gjorde med flere tusen mennesker? Neppe!! Uopplyste sirkus dyr kan du være selv. Anonymkode: 98f62...9bf Du vet at den "utenlandske forskningen" om at vaksiner kan gi autisme er grundig diskreditert, ikke sant? Hvis uke anbefaler jeg et enkelt wiki-søk på Andrew Wakefield. Anonymkode: 39f0b...763
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #58 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva fan liksom? Ser for meg du sitter å ringer inn bekymringsmeldinger på folk..fysj..kanskje du hadde hatt godt av en runde med barnevernet selv 🤔 Anonymkode: 98f62...9bf Slapp av, jeg sender ikke bekymringsmelding om det ikke er grunn til bekymring. Dermed har jeg heldigvis aldri trengt å sende inn noen heller. Men når det gjelder vaksiner syns jeg det er rart ikke Norge har kommet lengre. Det er skremmende at det er opp til foreldre å gamle med barnets og andre barns liv bare fordi man er gjennomført egoist. Dersom foreldrene ikke gjør det beste for barnet, hvem skal gjøre det da? Dette gjelder selvsagt ikke dem som har barn som ikke tåler vaksinene, men de som velger vaksinen bort fordi de regner med at andre tar dem og dermed er de trygge likevel. Egoisme kalles det. Og jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor du mener jeg skulle hatt en runde med barnevernet. Fordi jeg er for livreddende vaksiner? Fordi jeg ikke på noen måte klarer å skjønne at andre foreldre velger bort vaksiner som tidligere har drept vanvittig mange barn? Anonymkode: 8006c...3b7
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #59 Skrevet 7. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slapp av, jeg sender ikke bekymringsmelding om det ikke er grunn til bekymring. Dermed har jeg heldigvis aldri trengt å sende inn noen heller. Men når det gjelder vaksiner syns jeg det er rart ikke Norge har kommet lengre. Det er skremmende at det er opp til foreldre å gamle med barnets og andre barns liv bare fordi man er gjennomført egoist. Dersom foreldrene ikke gjør det beste for barnet, hvem skal gjøre det da? Dette gjelder selvsagt ikke dem som har barn som ikke tåler vaksinene, men de som velger vaksinen bort fordi de regner med at andre tar dem og dermed er de trygge likevel. Egoisme kalles det. Og jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor du mener jeg skulle hatt en runde med barnevernet. Fordi jeg er for livreddende vaksiner? Fordi jeg ikke på noen måte klarer å skjønne at andre foreldre velger bort vaksiner som tidligere har drept vanvittig mange barn? Anonymkode: 8006c...3b7 Du skriver følgende: dette gjelder selvsagt ikke dem som har barn som ikke tåler vaksinene...hallo? Hvordan finner dem ut om barnet tåler vaksinen eller ei? Det ønsker jeg virkelig svar på fra deg. Anonymkode: 98f62...9bf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #60 Skrevet 7. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vet at mange her inne har sterke meninger om vaksiner, men en Helsesøster må en vel kunne forvente at har en profesjonell tilnærming? Jeg nevnte tidlig for henne at vi var litt usikre på dette med vaksiner, og at vi nok ikke kom til å følge vaksinasjonsprogrammet. Den gang da, fikk jeg bare beskjed om at det kunne vi snakkes mer om etter hvert. Da vi var på 3 mnd. kontroll kosepratet hun til barnet mitt, og barnet smilte og koste seg mot henne. Så sier hun plutselig: Du hadde nok ikke smilt sånt til meg om du viste at jeg snart blir nødt til å stikke deg. Da sier jeg, at det skal hun få slippe i dag. Da ble hun veldig stresset. Hun hadde allerede klargjort vaksinene, og de måtte brukes i dag. Hun var veldig på at, alle barn må ta vaksiner. Så sier jeg, som sant er, at det er frivillig med vaksiner i Norge, og at vi er, som nevnt til deg tidligere, fortsatt usikre og vil i alle fall vente litt. Hun har både ringt og sendt meg sms om at vi bør komme inn, for å vaksinere så fort som mulig, for nå er barnet i livsfare. Hun tar helt av. Virker som hun aldri før har møtt noen som har takket nei. Snakk om lite profesjonell Helsesøster. Lærer de ikke slike ting i utdannelsen sin? Anonymkode: 3136f...5e2 Så bra at helsesøster er på dere. Etter min mening burde ingen barn få begynne i brnehagen før de er vaksinert Anonymkode: b3697...84d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #61 Skrevet 7. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Som nevnt i første post vekker vaksiner følelser i folk, men Helsesøster bør klare å holde seg i skinnet. Og, nei, barnet mitt løper ikke en stor risiko med å være uvaksinert de første årene. Frykten dere har er ikke reell. I Norge i dag er ca 95% vaksinerte. Dvs. at 5% av befolkningen er helt uvaksinerte. 5000000x0.05 = 250 000 er ikke vaksinerte + alle de som ikke har tatt boosterdoser. Og hvor mange dødsfall har vi? Det er faktisk mye større sjans for at barnet dør av influensa, men ingen har visst fått det med seg. For de fleste dropper influensavaksine for da må en jo betale og faktisk gjøre noe selv, ikke bare ta i mot. Det blir som de som kjører bil til flyplassen, men er redde for å fly. Sjansen for at noe skal skje på bilturen er enormt mye større enn at det skjer noe på flyreisen. Likevell så er det flyreisen de frykter. Anonymkode: 3136f...5e2 Det er jo fordi dere flyter på alle de som er vaksinerte. Hvordan tror du det ville vært hvis alle var uvaksinerte. Har du noengang tenkt på det? Anonymkode: b3697...84d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #62 Skrevet 7. september 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skriver følgende: dette gjelder selvsagt ikke dem som har barn som ikke tåler vaksinene...hallo? Hvordan finner dem ut om barnet tåler vaksinen eller ei? Det ønsker jeg virkelig svar på fra deg. Anonymkode: 98f62...9bf Med dette mente jeg barn som ikke kan vaksineres på grunn av sykdom. Det er forsvinnende liten sannsynlighet for at ditt friske barn reagerer negativt på vaksinene, mens det finnes barn som er syke og ikke kan vaksineres og dermed der totalt avhengig av at andre vaksinerer seg for at de kan leve. Anonymkode: 8006c...3b7
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #63 Skrevet 7. september 2018 Dib på sitt beste. Tema i denne tråden burde vært en helsesøster som ikke klarer å holde seg profesjonell. Istedenfor ble det kritikk til hi fordi hun gjør noe som flertallet synes er feil. Til hi. Barnet ditt lever godt på flokkimmuniteten, argumentene dine holder ikke mål. Kun barn som ikke tåler vaksinene bør droppe vaksine, jeg kan ikke se at det gjelder dine barn. Anonymkode: 100c2...ff9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #64 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Men det driter vel du i? Så lenge det ikke er ditt barn ikke sant? Regner med du var den første frivillige til å ta svineinfluensa vaksinen hahahaha..er du klar over hva den vaksinen gjorde med flere tusen mennesker? Neppe!! Uopplyste sirkus dyr kan du være selv. Anonymkode: 98f62...9bf Nei, det er det ikke, ditt kunnskapsløse lille troll. All forskning som påstår at vaksiner gir autisme er avvist/tilbakevist. Og det er LATTERLIG å tro at man plutselig får autisme grunnet vaksine. Anonymkode: e2d40...8e3
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #65 Skrevet 7. september 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Som nevnt i første post vekker vaksiner følelser i folk, men Helsesøster bør klare å holde seg i skinnet. Og, nei, barnet mitt løper ikke en stor risiko med å være uvaksinert de første årene. Frykten dere har er ikke reell. I Norge i dag er ca 95% vaksinerte. Dvs. at 5% av befolkningen er helt uvaksinerte. 5000000x0.05 = 250 000 er ikke vaksinerte + alle de som ikke har tatt boosterdoser. Og hvor mange dødsfall har vi? Det er faktisk mye større sjans for at barnet dør av influensa, men ingen har visst fått det med seg. For de fleste dropper influensavaksine for da må en jo betale og faktisk gjøre noe selv, ikke bare ta i mot. Det blir som de som kjører bil til flyplassen, men er redde for å fly. Sjansen for at noe skal skje på bilturen er enormt mye større enn at det skjer noe på flyreisen. Likevell så er det flyreisen de frykter. Anonymkode: 3136f...5e2 Hvor mange dødsfall av meslinger har Europa, trygge Europa, hatt hittil i år? Anonymkode: da90b...341
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #66 Skrevet 7. september 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Autisme er medfødt, det er ikke noe en plutselig kan få. Anonymkode: 9337a...950
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #67 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Men det driter vel du i? Så lenge det ikke er ditt barn ikke sant? Regner med du var den første frivillige til å ta svineinfluensa vaksinen hahahaha..er du klar over hva den vaksinen gjorde med flere tusen mennesker? Neppe!! Uopplyste sirkus dyr kan du være selv. Anonymkode: 98f62...9bf Her er det så mye feil at man vet søren ikke hvor man skal begynne en gang. Wow...bare...wow! Anonymkode: da90b...341
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #68 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Men det driter vel du i? Så lenge det ikke er ditt barn ikke sant? Regner med du var den første frivillige til å ta svineinfluensa vaksinen hahahaha..er du klar over hva den vaksinen gjorde med flere tusen mennesker? Neppe!! Uopplyste sirkus dyr kan du være selv. Anonymkode: 98f62...9bf Nei, kjære deg, det er vitenskapelig motbevist så det holder! Det er synd på barn som har foreldre som ikke evner å sette seg inn i ting. Anonymkode: 5c22f...0af
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #69 Skrevet 7. september 2018 Så sant ikke barnet ditt har noe som gjør at det ikke kan vaksineres, så skjønner jeg at helsesøster blir stressa på ditt barns vegne. Ho har lært hvorfor vaksiner er så viktig og konsekvensene av hva som kan skje om en ikke vaksinerer seg. Ja, en skal lytte til foreldrene og være forståelsesfulle. Men beklager, forståelse går aldri foran ditt barns helse og liv. Anonymkode: 02aa9...0a6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #70 Skrevet 7. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Men det driter vel du i? Så lenge det ikke er ditt barn ikke sant? Regner med du var den første frivillige til å ta svineinfluensa vaksinen hahahaha..er du klar over hva den vaksinen gjorde med flere tusen mennesker? Neppe!! Uopplyste sirkus dyr kan du være selv. Anonymkode: 98f62...9bf Du viser til useriøs kvasi-forskning. Les ordentlig empirisk forskning. Vaksiner fører IKKE til autisme! Anonymkode: d2d7f...240
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #71 Skrevet 8. september 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Som nevnt i første post vekker vaksiner følelser i folk, men Helsesøster bør klare å holde seg i skinnet. Og, nei, barnet mitt løper ikke en stor risiko med å være uvaksinert de første årene. Frykten dere har er ikke reell. I Norge i dag er ca 95% vaksinerte. Dvs. at 5% av befolkningen er helt uvaksinerte. 5000000x0.05 = 250 000 er ikke vaksinerte + alle de som ikke har tatt boosterdoser. Og hvor mange dødsfall har vi? Det er faktisk mye større sjans for at barnet dør av influensa, men ingen har visst fått det med seg. For de fleste dropper influensavaksine for da må en jo betale og faktisk gjøre noe selv, ikke bare ta i mot. Det blir som de som kjører bil til flyplassen, men er redde for å fly. Sjansen for at noe skal skje på bilturen er enormt mye større enn at det skjer noe på flyreisen. Likevell så er det flyreisen de frykter. Anonymkode: 3136f...5e2 Ikke ditt barn snakke, men mitt. Mitt er kronisk syk, og må ikke utsettes for mye smitte. Men han må likevel gå i barnehage og få lov til å delta på fritidsaktiviteter. Der kan han jo møte dine barn. hvorfor er det så vanskelig å forstå at det ikke er et personlig valg? Det handler ikke om å velge bleiemerke eller å ta stilling til ytterklær. nei, det handler om at selv om du har en formening om at det er best vaksinefritt (vaksiner har refusert dødelighet med mange mange prosent de siste 50 årene), kan det du IKKE gjør, påvirke mitt barn. Hva i alle dager er det du og de med samme feilaktige oppfatning ikke forstår? det handler ikke om DERE! Anonymkode: 2b9f3...94a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #72 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ikke ditt barn snakke, men mitt. Mitt er kronisk syk, og må ikke utsettes for mye smitte. Men han må likevel gå i barnehage og få lov til å delta på fritidsaktiviteter. Der kan han jo møte dine barn. hvorfor er det så vanskelig å forstå at det ikke er et personlig valg? Det handler ikke om å velge bleiemerke eller å ta stilling til ytterklær. nei, det handler om at selv om du har en formening om at det er best vaksinefritt (vaksiner har refusert dødelighet med mange mange prosent de siste 50 årene), kan det du IKKE gjør, påvirke mitt barn. Hva i alle dager er det du og de med samme feilaktige oppfatning ikke forstår? det handler ikke om DERE! Anonymkode: 2b9f3...94a Første setning skulle være; ikke ditt barn KANSKJE, men mitt. Autokorrektur Anonymkode: 2b9f3...94a
sotosmor Skrevet 8. september 2018 #73 Skrevet 8. september 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange dødsfall av meslinger har Europa, trygge Europa, hatt hittil i år? Anonymkode: da90b...341 I fjor døde rundt 120 000 mennesker av meslinger i verden. Hvor mange av de som døde, som bodde i Europa, stod det ikke spesifikt i artikkelen fra sykepleien.no.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #74 Skrevet 8. september 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei alle sammen! Jeg må bare si at jeg ble sjokkert over måten dere responderer til HI! Rett og slett stygge kommentarer! Man har full rett til å sette seg inn i hva det vil si å vaksinere sitt barn, og å "utsette" er ikke det samme som å avstå helt. Hvordan kan dere si at dette er "uten grunn"? Kanskje har hun gode grunner for å tenke seg litt om?? Jeg har selv måttet ta dette utrolig vanskelige valget å ikke vaksinere mine barn. Jeg er ikke IMOT vaksiner, jeg deltar ikke i en "anti-vaksine-gruppe" og jeg leser heller ikke hva som helst. Men av egen erfaring og senskader av vaksiner, og ved å se at mine barn har arvet min sensitivitet - så er det RISIKO BEGGE VEIER - både å velge å vaksinere og å velge å la være - det er et utrolig vanskelig og sårt tema, som jeg har måttet være uhyre forsiktig med. Jeg anbefaler INGEN å IKKE vaksinere, men jeg har selv måttet ta dette valget for mine sensitive barn. Dette gjør at jeg ikke kan reise hvorsomhelst i verden, at jeg må være nøye i alle valg jeg foretar meg med barna- og likevel leve med uvissheten, følge med på nyheter om smittefare osv. Men jeg har prøvd å sette meg inn i begge sider av saken, hvilke vaksiner som er nødvendige, og hvilke forhåndsregler jeg må ta om jeg ikke tar de og de vaksinene. Dette er svært vanskelig som mor, å ta ansvar for noe slikt, og samtidig måtte kjenne hva som er rett for sine barn. Ingen skal presses med frykt og harselering til dette - det har jeg selv latt meg overmanne av, og fått store kroniske helsekonsekvenser av dette... så det er ikke ALLE som kan ta vaksinene (jeg snakker ikke om litt feber og utslett, men livsvarige alvorlige følger!). Men jeg vil fortsette å følge med, og nå som barna mine har vokst litt og blitt sterkere er jeg nærmere å vurdere å vaksinere, men frem til nå har det vært uaktuelt i forhold til helsesituasjon. Jeg stoler på HI sitt grunnlag for å "vente" men selvfølgelig da ta forbehold der det kan være smittefare, være skeptisk til skremsels-propaganda (på begge sider!!) men likevel sette seg inn i flere sider av saken - hvilke vaksiner er høyst nødvendige og hvilke kan vente... Vær et selvstendig menneske, men å være "for trygg" i en slik avgjørelse kan ingen være, uansett hva valget består i... man er aldri sikker på noe utfall.... (Hos nære venner av meg, fikk blant annet fikk to barn i samme familie kikhoste av kikhoste-vaksinen!) Jeg lurer også på hvilke av disse eiere av krasse komentarer, som har re-vaksinert seg med jevne mellomrom i voksen alder?? Hvis ikke er dere nemlig akkurat like utsatte for smitte, samt potensielle smittebærere. Men slik ufølsom kritikk er uhyre diskriminerende. Det er gode grunner for at det fortsatt er frivillig, at det er unntak. Heldigvis har jeg fått forståelse både på helsestasjonen og hos helsesøster ved skolen for vår situasjon. Vennligst vis respekt for at noen må velge noe annet enn flertallet - vi er alle mødre og ønsker alle det aller beste for våre barn. Lykke til HI med det som er rett for ditt barn ❤️ Varm klem Anonymkode: b09eb...a60 Barna dine er sensitive og kan ikke ta vaksiner? Hva mener du ned det? Hvilke symptomer har sensitive barn som ikke kan ta vaksiner? nabojenta her er 5 år og moren vil ikke vaksinere. Nå har flere naboer gått sammen og nekter å ha jenta inne eller at sine unger får gå på besøk. Grunnen er at en liten nabogutten har fått kreft, i tillegg til at flere har fått babyer. Så i og med at jenta ikke vaksineres detter ho utfor nabolaget sosialt. Anonymkode: 67995...3eb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #75 Skrevet 8. september 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Wow bare wow...mitt lille land..har du hørt den sangen??? Er gjort mye forskning på enkelte vaksiner utenlands og JA denne vaksinen kan gi autisme. Men det driter vel du i? Så lenge det ikke er ditt barn ikke sant? Regner med du var den første frivillige til å ta svineinfluensa vaksinen hahahaha..er du klar over hva den vaksinen gjorde med flere tusen mennesker? Neppe!! Uopplyste sirkus dyr kan du være selv. Anonymkode: 98f62...9bf Det er kraftig motbevist at MMR-vaksinen kan gi autisme. Men vet du hva; om den kunne forårsake autisme - ville jeg gitt den allikevel. For jeg vil heller ha et barn med autisme enn et barn som er dødt. Meslinger, kusma, røde hunder, polio, kikhoste, difteri og stivkrampe er aldeles grusomme sykdommer. Problemet er bare at vi er så bortskjemte grunnet høy vaksinedekning at vi ikke ser hvor grusomme konsekvenser disse sykdommene har. De kan komme tilbake da, dersom ikke foreldre gjør jobben sin, som er å gjøre det beste for barnet. Å vaksinere. Jeg priser meg lykkelig over at mine barn kan vaksineres, slik at de slipper å bli smittet at mennesker som deg. Det er dessverre ikke alle som kan det. Jeg håper så inderlig at vaksiner blir obligatorisk, og at du aldri trenger å oppleve konsekvensene av å velge bort vaksiner, for du risikerer faktisk livet til barnet ditt. Anonymkode: 9e52a...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå