Gå til innhold

Dere som er gift eller har samboer, felles konto han styrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi overfører alle pengene til en konto, som vi begge har Visa-kort til 😊 

Anonymkode: eba60...3a6

Fortsetter under...

Skrevet
På 6.9.2018 den 13.20, Anonym bruker skrev:

Lar dere lønnen deres gå rett inn på mannens konto og lar han ta seg av finansene? Hvor mye får dere i lommepenger tl personlig forbruk?

Anonymkode: 10de2...c6c

Du kan ikkje få lommepengar av di eiga løn, du beheld det du vil ha. Og du opprettar ein felles konto der de begge kan disponere og styre og så set du dei pengane som går til fellesen inn der. Det same kan han gjere. 

Skrevet
39 minutes ago, Syngensang said:

Du kan ikkje få lommepengar av di eiga løn, du beheld det du vil ha. Og du opprettar ein felles konto der de begge kan disponere og styre og så set du dei pengane som går til fellesen inn der. Det same kan han gjere. 

Jeg syntes det er riktig at mannen, som kan dette, tar seg av økonomien. Jeg er fornøyd med litt lommepenger til personlig forbruk.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes det er riktig at mannen, som kan dette, tar seg av økonomien. Jeg er fornøyd med litt lommepenger til personlig forbruk.

Sweet jesus, hvor uselvstendig kan man bli? Lommepenger til voksen med egen inntekt?!???!!! Kan du ikke personlig økonomi, se å lær deg det brennkvikt.

Anonymkode: ac92d...7fb

Skrevet
29 minutes ago, Anonym bruker said:

Sweet jesus, hvor uselvstendig kan man bli? Lommepenger til voksen med egen inntekt?!???!!! Kan du ikke personlig økonomi, se å lær deg det brennkvikt.

Anonymkode: ac92d...7fb

Vi har det best slik.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen kan fint ta seg av økonomien på ein konto du har innsikt og tilgong til. Og kva er det å kunne? Han betalar rekningane? Det er ikkje så vanskeleg. Han har nok og oversikt over kor mykje utgifter de har i mnd. Og året, om de har konto med felles innsikt vil du og få denne innsikta. Om mannen din skulle bli sjuk, eller på andre måtar ikkje i stand til å ta seg av økonomien er det lurt at du har litt oversikt. 

Annonse

Skrevet

Haha nei, her er det jeg som har mest overordnet kontroll på «finansene» men samboer har også god oversikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...