Gå til innhold

Spiser du rå sukkerter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Nei :) koker alltid, og har raskt over i kaldt vann -Da er de like sprø, men rene. 

Det samme gjelder alt av frukt (jordbær, bringebær, blåbær, epler osv), bades i 10min i Eddikvann. 

Frossen bær kokes. 

...leser at det har jeg gjort lurt i. Men for meg er det sunn fornuft...tenk hvor mye "drit" (tydeligvis også bokstavelig talt) det er borti iløpef av produksjonslinja :P 

Anonymkode: e83d1...4ef

Skrevet

Ja, masse😳

Anonymkode: c9a21...038

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei :) koker alltid, og har raskt over i kaldt vann -Da er de like sprø, men rene. 

Det samme gjelder alt av frukt (jordbær, bringebær, blåbær, epler osv), bades i 10min i Eddikvann. 

Frossen bær kokes. 

...leser at det har jeg gjort lurt i. Men for meg er det sunn fornuft...tenk hvor mye "drit" (tydeligvis også bokstavelig talt) det er borti iløpef av produksjonslinja :P 

Det er sikkert lurt, man vet aldri hvem som har vært borti det under plukking og lasting og transport osv- men jeg har liksom aldri tenkt over det. Pleier å skylle frukt i vann, men det dreper selvfølgelig ikke feks toxoplasmabakterier.

huff. Selv nå som gravid har jeg spist både jordbær rett fra korga og poser med sukkererter rå, har ikke tenkt over det.

heldigvis sparker ungen i magen ennå, så det har nok gått bra. Men jeg er mye mer nøye med å vaske all frukt nå.

Anonymkode: 3d014...076

Skrevet

Ser de skiller mellom norske og utenlandske, nok en god grunn til å velge norsk mat 👍🏻

Anonymkode: 604f2...119

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser de skiller mellom norske og utenlandske, nok en god grunn til å velge norsk mat 👍🏻

Ja, faren for parasitter og farlige bakterier er nok mye høyere for mat fra feks Sør-Amerika eller Afrika, det blir litt som når man selv er ute og reiser. 

Elsker norske epler 😍

Anonymkode: 3d014...076

Annonse

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mmmnæ...det er falsk trygghet...

https://www.nrk.no/buskerud/norske-jordbaer-rammet-av-alvorlig-virus-1.13771442 

Ellers så er jo norsk frukt og grønt borti jødsel, maskiner, møkkete menneske hender osv. 

Alltid når jeg vasker jordbær feks så er det helt grumsete vann i bunnen av bollen når jeg heller de ut...jord og annen skit og lort...😏

Skrevet

Heldig jeg som har allergi da 🙄

Anonymkode: a31b6...526

Skrevet

Ja, plukkar sjøl. Og ellers og, folk må slutte å vere hysteriske. 

Anonymkode: b499c...765

Skrevet

Jeg har aldri blitt dårlig av mat jeg har kjøpt i Norge.

Har heller aldri skylt bær eller andre grønnsaker bortsett fra salat, dette pga jord.

Jo mer du skulle og koker å saker med antiback hjemme, jo større sjanse for å bli syk. Da blir man resistens.

Gidder aldri å lese om forsking sier at nå må vi slutte med ditt og datt, eller nå kan du ikke spise den tingen. Spiser det jeg vil når jeg vil. Spiser jordbær rett ut av kurven. Sukkererter rett ut av posen.

Anonymkode: 44187...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...