Gå til innhold

Hvilken info skal ligge i barnets elevmappe på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn på barneskole. Fikk nettopp en kopi av elevmappen og ble litt satt ut. Jeg trodde det var en samling av all info skolen har om barnet? Det lå svært lite der. Det var flyttemelding bhg-skole, et ark ifht engelsk, et ark ifht lesing. Barnet går i 6 klasse. Jeg lurer på om det er slik det skal være eller om skolen ikke helt har orden i mappene?  Noen lærere eller noen her som vet? Jeg lurer på hvor all den andre dokumentasjonen er...

Anonymkode: 47f5e...fcc

Skrevet

Det var da veldig lite...,

det skal ligge referat av foreldresamtaler, referat fra elevsamtaler, resultater fra kartleggingsprøver, nasjonale prøver osv

Anonymkode: 0d932...477

Skrevet

Oi, såpass. Da mangler det mye. Kroniskt sykt barn, så vi har hatt mange samtaler. Jeg har opplevd at papirer jeg har levert har «forsvunnet», dvs skolen sier de ikke finner de. Dette er kanskje grunnen da, at de faktisk ikke har et system som funker... Er det noen lov eller noe som styrer hva som skal ligge i den? Eller kan den enkelte skole bestemme? Jeg har prøvd å Google... 

HI

Skrevet

Jeg fikk tilsendt min elevmappe fra jeg gikk på barneskole,  det eneste jeg fikk var en oversikt over fravær, synes det var veldig rart. Også fant de ikke den fra ungdomsskolen. 

Anonymkode: d98cc...c36

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, såpass. Da mangler det mye. Kroniskt sykt barn, så vi har hatt mange samtaler. Jeg har opplevd at papirer jeg har levert har «forsvunnet», dvs skolen sier de ikke finner de. Dette er kanskje grunnen da, at de faktisk ikke har et system som funker... Er det noen lov eller noe som styrer hva som skal ligge i den? Eller kan den enkelte skole bestemme? Jeg har prøvd å Google... 

HI

Det styres som sagt av arkivloven. Loven ramser ikke opp hva som skal ligge i en elevmappe på en skole, den gir overordnende føringer. Skolen har brutt loven, og du kan klage til fylkesmannen. 

Anonymkode: e8c7e...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...