Gå til innhold

Må klærne jeg leverer til Kirkens Bymisjon være nyvasket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sorterer klær. Noe kastes, noe gis bort til KB og Fretex og noe beholdes.

Tøyet er rent, men har vært oppbevart på loftet. 

Må jeg da vaske alt på nytt før jeg leverer det? Da merker jeg at maktesløsheten tar meg 😃

Anonymkode: 1d933...ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo helt om det har satt seg lukt i eller ikke. 

Anonymkode: 5c4ed...d98

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det spørs jo helt om det har satt seg lukt i eller ikke. 

Jeg lurer egentlig på om klærne renses/vaskes hos Kirkens Bymisjon.. Regner kanskje med at de klærne som skal i butikk blir det. 

Det står på sidene deres at det ikke gjør noe om klærne har flekker.. men da vet jeg ikke om de mener typ malingsflekker som ikke går bort i vask

Hvis det må vaskes før levering så går det muligens på fyllinga, for det har jeg ikke kapasitet til..

HI

Skrevet

Så lenge det i utgangspunktet er rent ogbare har ligget en stund, ville jeg ha levert det.

Anonymkode: b7c31...8c2

Skrevet

Jeg vil tro at de har vaskeri og at noen har arbeidsplassen sin der? De vil nok kvalitetssikre at klærne er rene når de skal videre til andre eller i butikk. Men, det er forskjell på klær med litt lukt, og direkte skitne klær med flekker på.

Anonymkode: 46983...aa9

Skrevet

Jeg pleier å vaske trusene, men ikke alt det andre.

Anonymkode: 034ab...ce8

Skrevet

Jeg fikk svar fra dem nå 😊 Det var ikke  nødvendig å vaske dem

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier å vaske trusene, men ikke alt det andre.

Anonymkode: 034ab...ce8

Pleier du å gi bort brukte truser?😬🙊

Anonymkode: 35382...59e

Skrevet

Man SKAL putte trusene i klesinnsamling. Alt av klær skal dit! De resirkuleres, de selges ikke i butikk. 

Anonymkode: 19d50...5c3

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel noe de ikke kommer til å omsette.. det var kanskje en spøk 😊

Jeg slang faktisk med noen badedrakter som jenta har vokst ut av, og det blir kanskje litt det samme.. men da får de bare kaste dem. De var så lite brukt at jeg tenkte det var verd et forsøk.. 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man SKAL putte trusene i klesinnsamling. Alt av klær skal dit! De resirkuleres, de selges ikke i butikk. 

Uansett! Jeg hadde virkelig ALDRI donert brukte truser. Får være grenser for resirkulering🙈

Skrevet

Det visste jeg ikke. Jeg gar kun pakket ned det jeg så for meg at noen kunne bruke..

HI

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett! Jeg hadde virkelig ALDRI donert brukte truser. Får være grenser for resirkulering🙈

Å kaste klær i vanlig søppel er miljøsvineri!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å kaste klær i vanlig søppel er miljøsvineri!

Man leverer det på gjenvinningsstasjoner.. ikke i vanlig søppel.

Vi har flere søppelsekker som vi kjører til den lokale stasjonen/plassen også leverer vi det tøyet som er fint til Fretex og Bymisjonen..

Jeg trodde de ville ha klær som kunne brukes.. 

HI

Skrevet

Fra Fretex sin hjemmeside:Tekstiler og klær (både hele og fine, og ødelagte og slitte)Fretex tar imot klær og sko

I Fretexboksene, i Fretexposen på Posten og i alle Lindex-butikker kan du donere klær, sko, belter, gardiner, sengetøy og alt annet av tekstiler og tilbehør. Du kan også levere klær i Fretexbutikkene. Fretex gjenbruker så mye som mulig. Det som ikke kan brukes mer, går til materialgjenvinning (for eksempel redesign eller pussefiller) eller energigjenvinning. Tekstilene må være tørre fordi våte tekstiler ikke kan benyttes til gjenbruk eller gjenvinning. 

Anonymkode: 9c298...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...