Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Jeg begynner å bli svært sliten av dette. Et eksempel på adferden kom denne uken. Et prosjekt jeg har ansvar for måtte legges litt på is i juli fordi vi naglet en godkjenning. Etter dette har vi hatt veldig travle dager på grunn av ferieavvikling og flere uforutsette sykemeldinger. Sjefen har selv satt meg til å gjøre andres oppgaver og jeg har jobbet 25 timer overtid bare i august for å kunne nå de fristene som ikke kan utsettes. Så klikker hun altså på meg foran resten fordi jeg ikke har hatt tid til å sette dette prosjektet i gang igjen. Det hastet mindre enn andre ting, så for meg var det helt logisk at det måtte vente. Hun bjeffer om at hennes sjef vil bli sint, men at hun nå måtte fortelle ham om det før vi kunne fortsette. Jeg spør forsiktig hva vi trengte fra sjefen hennes, hvor på hun nærmest roper til meg; du skal ikke snakke med sjefen min, det skal JEG gjøre! Jeg skjønner at det vil koste meg mer å oppklare den merkelige misforståelsen og å tegne å forklare enda en gang, hvorfor jeg ikke har hatt mulighet til å ta det opp igjen før nå. Jeg antydet jo heller aldri at jeg skulle ringe hennes sjef. Hennes sjef er beslutningstager i ansettelsessaker og får nå antagelig servert en helt annen historie enn det som er sant; nemlig at jeg har gjort en stor ekstrainnsats for avdelingen etter ferien og samtidig klart å gjøre alle oppgavene som hastet på min egen pult. Så forfremmelsen jeg har jobbet hardt for kan jeg antagelig glemme. Sjefen har også ønsker om å avansere, så da kaster hun tydeligvis meg under bussen isteden for å forklare at hun måtte sette meg til forefallende da andre var syke. Jeg gjetter at sjefen hennes har bedt om tilstandsrapport på akkurat dette prosjektet og at sjefen har gitt ham feil inntrykk fordi hun ikke husket ar vi måtte pause det i juli. Dagen etter er hun blid som en sol. Jeg regner med at alle forsøk på å ta dette opp vil slå tilbake på meg. Jeg kunne skiftet jobb, men det er kun her jeg kan jobbe med det jeg brenner for i denne byen. Jeg forutså virkelig ikke at Å stille opp så sjefen slapp å avbryte ferien sin skulle straffe seg slik. Nå vil jeg bare gråte... Anonymkode: e7c78...9e4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Send en mail til sjefen til sjefen. Forklar, uten dikkedarer. "Hei! Jeg går ut i fra at du har fått tilstandsrapport om xx prosjekt fra yy (din sjef). Jeg vet selvfølgelig ikke hva yy har sagt, men saken sett fra min synsvinkel er denne: (så skriver du inn din forklaring av tingenes tilstand. Vær objektiv.) Med vennlig hilsen " Anonymkode: 9c483...f99
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Send en mail til sjefen til sjefen. Forklar, uten dikkedarer. "Hei! Jeg går ut i fra at du har fått tilstandsrapport om xx prosjekt fra yy (din sjef). Jeg vet selvfølgelig ikke hva yy har sagt, men saken sett fra min synsvinkel er denne: (så skriver du inn din forklaring av tingenes tilstand. Vær objektiv.) Med vennlig hilsen " Anonymkode: 9c483...f99 De er veldig opptatt av «tjenesteveien» i denne organisasjonen. Erfaring fra andre saker (ikke egne) tilsier at det vil bli sett på som illojalt og derfor også straffe seg. Anonymkode: e7c78...9e4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De er veldig opptatt av «tjenesteveien» i denne organisasjonen. Erfaring fra andre saker (ikke egne) tilsier at det vil bli sett på som illojalt og derfor også straffe seg. Anonymkode: e7c78...9e4 Æsj. Da er det jo håpløst. Du har min medfølelse! Anonymkode: 9c483...f99
Hjertefru Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De er veldig opptatt av «tjenesteveien» i denne organisasjonen. Erfaring fra andre saker (ikke egne) tilsier at det vil bli sett på som illojalt og derfor også straffe seg. Anonymkode: e7c78...9e4 Så si til sjefen din at du kommer til å ta kontakt med hennes leder, da du er redd for at hun ikke kommer til å si hele sannheten til denne. Da har du iallfall ikke gått bak ryggen på sjefen din.
Hjertefru Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Og hadde jeg vært toppsjef her ville jeg likt å få beskjed om en mellomleder hadde oppført seg på den måten du beskriver. Man kritiserer ikke en ansatt foran andre, langt mindre «klikker» og roper. Kan høres ut som din sjef er helsefarlig. Du sier det har vært flere sykemeldinger... kan bli enda flere hvis sjefen får lov til å drive på slik. Nå vet jeg ikke hva slags rutiner dere har for varsling i bedriften, men ville kanskje tatt det den veien. Som sagt, øverste leder behøver å vite hvordan din sjef oppfører seg. Hvis din fremstilling er riktig, er det hun som ikke har gjort jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Ta det med fagforening eller verneombud! Anonymkode: 249b9...d8f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Send Mail til leder. På bakgrunn av måten du snakket til meg foran alle på avdelingen og at du er misfornøyd med min prioritering av prosjekter, ønsker jeg at vi tar et møte. Dette møtet blir tillitsvalgte, verneombud og XX (hennes sjef) innkalt til. Mvh YY Der kan du legge fram at du har jobbet 25t overtid (Max av hva som er lov i hht arbeidsmiljøloven), hvorfor du har prioritert som du har gjort. Måten du ble skjeldt ut på Anonymkode: f17ee...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå