Gå til innhold

Engelsk bulldog

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg og mannen hennes vurderer og kjøpe seg hund, mannen hennes har lyst på engelsk bulldog mens hun selv bare ønsker seg en mindre hund. Men hvordan i alle dager kan noen synes at disse hundene på noen måte er søte? synes at bulldog ligner mer på griser enn på hunder, jeg ville aldri hatt en sånn hund ihvertfall. 

bulldog.jpg

engelsk bulldog.jpg

Anonymkode: 741c7...50d

Skrevet

Æsj. Ikke er de friske heller, de fleste har hauger av sykdommer og plager. Folk som kjøper sånne hunder er i mine øyne dyreplagere.

Anonymkode: a4732...a3f

Skrevet

Søte er de, men de er ofte avlet frem med så korte snuter at de har masse plager med det. De snorker og snøfter, sikler og sliter med pusten. Det synes jeg ikke er greit i det hele tatt.

Jeg håper de som jobber med å avle frem friskere dyr vinner frem her.

Anonymkode: 2f69f...ca4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Æsj. Ikke er de friske heller, de fleste har hauger av sykdommer og plager. Folk som kjøper sånne hunder er i mine øyne dyreplagere.

Anonymkode: a4732...a3f

Vet ikke helt om jeg vil påstå at engelsk bulldog eiere er dyreplagere, men det er kjent at engelsk bulldog har pustevansker og må puste med munnen istedenfor med nesen. Men jeg synes at de er gørr stygge hunder, og det er ikke en hunderase som jeg ville ha valgt. 

Skrevet

Veldig søte 

Anonymkode: c2bb6...e40

Skrevet

Å kjøpe dyr som er avlet frem med fysiske plager er idiotisk og ondskapsfullt. 

Menneskes krav til det estetiske kommer ikke før dyrs velferd. 

Anonymkode: eb6c7...cd2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig, men engelsk bulldog hadde i utgangspunktet ikke alle de helseproblemene som rasen lider av i dag. Den har blitt avlet frem på feil måte de siste 40 eller 50 åra. Et annet problem som engelsk bulldog sliter med er det at ikke kan svømme, de veier for mye og har for korte ben til å kunne svømme som andre hunderaser og derfor så er det stor mulighet for at de faktisk synker med mindre de har på seg en svømmevest som er tilpasset for engelsk bulldog.

Jeg vil vel ikke gå så langt som og si at det er en ekkel hunderase, men det er ikke noen rase som jeg ville ha valgt hvis jeg skulle ha hatt hund igjen.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du er imot alle dyr med fysiske plager? Hva med psykiske plager? - For dem er det MANGE av. Ustabile og nervøse hunder.

Se på border collie. Du er fullstendig imot avl på den rasen siden den er mentalt ødelagt? 

Det er kun et fåtall raser som ikke har store fysiske eller psykiske plager.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du er imot alle dyr med fysiske plager? Hva med psykiske plager? - For dem er det MANGE av. Ustabile og nervøse hunder.

Se på border collie. Du er fullstendig imot avl på den rasen siden den er mentalt ødelagt? 

'Så du er imot...' er så idiotisk diskusjonsteknikk, eller mangel på sådan, at jeg ikke gidder å svare deg! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

'Så du er imot...' er så idiotisk diskusjonsteknikk, eller mangel på sådan, at jeg ikke gidder å svare deg! 

Da tar jeg det som et ja. Haha! Så teit. 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker som du har vett til. Og det er ingen kompliment.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da tar jeg det som et ja. Haha! Så teit. 

Ja, du gjør nok det 😂😂😂

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg ser denne tråden er gammel og det skrives mye negativt om bulldog. Vår første Engelske bulldog kom i hus i 2008 som var ei tispe, hun døde i oktober 2018, hun ble 10 år. Hun var aldri syk eller hadde dårlig helse før hun fikk livmorbetennelse i en alder av 9 år. I 2016 kom vår 2 EB, en gutt og i 2018 kom vår 3 EB også det en gutt. Om 2 uker henter vi vår 4 EB, en liten jente. Ingen av våre buller har lidd av pusteproblemer eller hatt helseplager av noe slag. De er ute på turer hver dag, flere ganger om dagen. Ikke snorker de heller. Det blir feil og skrive som at ALLE bulldoger lider for det gjør de faktisk ikke. Det er bulldoger der ute som faktisk bestiger fjelltopper og er i sabla god form 😊 Det som er viktig er at når man skal kjøpe bulldog så kjøp av en seriøs oppdretter, en oppdretter som fokuserer på helse og det er det flere og flere innen oppdrett av rasen som gjør ❤️ EB er en fantastisk rase med en nydelig personlighet. De er klovner. Glad i barn, elsker mennesker og er utrolig sosiale. En hengiven rase som du vil elske om du først blir kjent med en ❤️ Og de sikler ikke men de fiser 😂😂

Skrevet
11 minutter siden, mamma til nr 2 i juni skrev:

Jeg ser denne tråden er gammel og det skrives mye negativt om bulldog. Vår første Engelske bulldog kom i hus i 2008 som var ei tispe, hun døde i oktober 2018, hun ble 10 år. Hun var aldri syk eller hadde dårlig helse før hun fikk livmorbetennelse i en alder av 9 år. I 2016 kom vår 2 EB, en gutt og i 2018 kom vår 3 EB også det en gutt. Om 2 uker henter vi vår 4 EB, en liten jente. Ingen av våre buller har lidd av pusteproblemer eller hatt helseplager av noe slag. De er ute på turer hver dag, flere ganger om dagen. Ikke snorker de heller. Det blir feil og skrive som at ALLE bulldoger lider for det gjør de faktisk ikke. Det er bulldoger der ute som faktisk bestiger fjelltopper og er i sabla god form 😊 Det som er viktig er at når man skal kjøpe bulldog så kjøp av en seriøs oppdretter, en oppdretter som fokuserer på helse og det er det flere og flere innen oppdrett av rasen som gjør ❤️ EB er en fantastisk rase med en nydelig personlighet. De er klovner. Glad i barn, elsker mennesker og er utrolig sosiale. En hengiven rase som du vil elske om du først blir kjent med en ❤️ Og de sikler ikke men de fiser 😂😂

Jeg tror det du sier her er veldig viktig uansett rase. Det er mange raser som har store problemer, men innen de fleste raser vil du også finne oppdrettere som ikke fokuserer på sykdomsfremkallende rasestandarder eller utseende. Se for eksempel råavlen på blå pitbull i USA som har fryktelig dårlig gemytt ofte, siden det kun er fargen som er avlet på, eller den voldsomt skrånende ryggen på schæfere fra utstillingslinjer, osv - der vil du også kunne finne oppdrettere som får gode hunder fordi de ser bort fra de syke utseende-tingene som skader helsen til hunden.

Anonymkode: 2ac36...ef6

Skrevet

Vi hadde en sånn når jeg vokste opp og kunne godt tenke meg en bulldog igjen 👍 det er super kule hunder med ekstremt mye personlighet, vår oppført seg som et menneske, utrolig rar, morsom og underholdende. Den vi hadde ble nesten 10 år. Hun var aldri syk og hadde svært god helse. Hun fikk daglig mosjon og vi passet godt på hva hun spiste, sånn at hun ikke ble tjukk. 

Skrevet

Ditstygg bikkje full i helsplager. Alle som støtter oppavling av dyr med helsplager ved å kjøpe disse hundene burde fått forbud mot å eie dyr

Anonymkode: 4f672...0a1

Skrevet
På 1.9.2018 den 14.47, sug lut skrev:

Du snakker som du har vett til. Og det er ingen kompliment.

Er du virkelig så dum og uvitende? Virkelig? 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ditstygg bikkje full i helsplager. Alle som støtter oppavling av dyr med helsplager ved å kjøpe disse hundene burde fått forbud mot å eie dyr

Og alle som uttaler seg på den måten du gjør bør få verge.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og alle som uttaler seg på den måten du gjør bør få verge.

At bikkja er dritstygg er min mening, og en mening jeg har fullstendig lov til å ha. At folk støtter opp under avling av dyr for å få et spesifikt utseende på disse, uten å tenke over, eller bry seg om hvilke negative helsemessige konsekvenser det får for dyrene er etter min mening mer enn god nok grunn til å frata dem rett til å eie dyr. Egoister slik jeg ser det. Om du mener jeg behøver verge fordi jeg har andre meninger enn deg, ja ja, deg om det. Saklig er du i hvert fall ikke.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At bikkja er dritstygg er min mening, og en mening jeg har fullstendig lov til å ha. At folk støtter opp under avling av dyr for å få et spesifikt utseende på disse, uten å tenke over, eller bry seg om hvilke negative helsemessige konsekvenser det får for dyrene er etter min mening mer enn god nok grunn til å frata dem rett til å eie dyr. Egoister slik jeg ser det. Om du mener jeg behøver verge fordi jeg har andre meninger enn deg, ja ja, deg om det. Saklig er du i hvert fall ikke.

Du bør absolutt ha verge, ja. Det handler ikke om meninger, men manglende filter 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør absolutt ha verge, ja. Det handler ikke om meninger, men manglende filter 

#krenka2019 :ler: 

Skrevet

Anbefaler Fransk Bulldog 

Anonymkode: 5ee1e...e7c

Skrevet
6 timer siden, mamma til nr 2 i juni skrev:

Vi vurderer en slik rase, har du noen oppdretter som du vil anbefale? 

Anonymkode: 91494...029

Skrevet
På 26.2.2019 den 16.04, Anonym bruker skrev:

Vi vurderer en slik rase, har du noen oppdretter som du vil anbefale? 

Anonymkode: 91494...029

Det er mange flotte oppdrettere her i Norge på EB. Men kennel coastbull, kennel Kalagera, og Kennel Bullegrenda fokuserer på god helse. Vår ene hanne kommer fra Bullegrenda, flotte folk som du også kan kontakte i ettertid om det er noe du lurer på. Kennel Kalagera venter to kull nå i mars vet jeg.

Skaffer dere EB fra en seriøs oppdretter så vil dere få mye og glede dere til for det er en fantastisk rase 😊❤️

Skrevet
På 26.2.2019 den 11.19, Anonym bruker skrev:

Oj oj oj så uvitende du faktisk er 😂😂 Ja, EB ble over mange år avla ihjel for og si det sånn men flere og flere oppdrettere avler nå på sunnhet ifht allergier, pust etc. Om du tenker litt og leser deg opp så vil du lære at ALLE raser har sine skavanker men gjør dette oppdrettere og eiere til dyremishandlere? Vi har 3 buller og hatt 3 og ingen av våre snorker, har dårlig pust eller allergier, de er i fin fin form. Hos vår veterinær fikk vi høre om vår ene hanne at han har fantastisk pust, selv i narkose. Vær så snill og ikke skriv som om at helseproblemer gjeller alle individer i rasen for det er ikke slik det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...