Gå til innhold

Hvor reise i høstferie? Må vere minst 24 grader 🤔

Anbefalte innlegg

Vi har aldri vert  lengre en Tyskland 😳

men nå har vi planlagt at vi skal på tur til varmere strøk. Hvor er det varmt i oktober? Har 3 barn og. Minste er 5 år.

helst ikke sånn typisk syden plass 🤔

noen tips? Bading for ungene er viktig ☺️

Anonymkode: bacf3...be8

Fortsetter under...

Kanariøyene er alltid safe, og har dere ikke vært der, har dere mye fint i vente. Dere kan selv velge hvor mye «charterfeber» dere ønsker at oppholdet skal være. Google, så ser du.

Ellers er Kreta en flott øy. Malta. Sør-Spania, som f.eks Malaga og Gibraltar. Madeira. Ville styrt unna Marokko og Egypt, men Gambia er trygt, hvis dere ønsker noe mer eksotisk. Bare husk vaksiner. Mange muligheter.

Annonse

Var på Kreta i oktober i fjor. Fine temperaturer på land, men vannet, både i bassengene og sjøen, var iskaldt. Alt for kaldt å bade. 7-åringen klarte en kort stund av gangen i bassenget, men ble da blå på leppene. Så anbefaler i så fall å se etter hotell med oppvarmet basseng. Kanariøyene er et sikkert valg, og der har også mange av hotellene oppvarmet basseng. 

Anonymkode: a8c48...c36

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var på Kreta i oktober i fjor. Fine temperaturer på land, men vannet, både i bassengene og sjøen, var iskaldt. Alt for kaldt å bade. 7-åringen klarte en kort stund av gangen i bassenget, men ble da blå på leppene. Så anbefaler i så fall å se etter hotell med oppvarmet basseng. Kanariøyene er et sikkert valg, og der har også mange av hotellene oppvarmet basseng. 

Er det varmere på Kanariøyene enn Rhodos feks i høstferien?? Vi fikk beskjed om det motsatte. Er det mer vanlig med oppvarmet basseng der også? Nå er jeg bekymret og føler meg litt lurt...

Anonymkode: a8580...1cc

Kanariøyene har iallefall ganske stabilt vær, og det er mange hoteller som har oppvarmet basseng. Har ikke vært på Rhodos før, det er vel av de varmere øyene i Middelhavet, men været generelt i Middelhavet kan være ustabilt så sent på høsten. Kanskje noen av de store resortene på Rhodos har oppvarmet basseng? Jeg ville nok sjekket en del på egen hånd, stoler ikke så veldig mye på reisebyråene mtp. slik informasjon... 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal til Kypros i høstferien og satser på varmt vær og badetemperaturer over 20 grader 😎☀️👌 

Anonymkode: 518cd...10e

Hvor på Kypros?

Anonymkode: 1915b...e7c

Annonse

I høstferien synes jeg Kanariøyene er tryggest sånn værmessig. Jeg foretrekker Lanzarote og Tenerife, men Gran Canaria duger også. Du kan være heldig i Malagaområdet og, men jeg hadde ikke tatt sjansen. Hellas er for kaldt på den tiden synes jeg. 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det varmere på Kanariøyene enn Rhodos feks i høstferien?? Vi fikk beskjed om det motsatte. Er det mer vanlig med oppvarmet basseng der også? Nå er jeg bekymret og føler meg litt lurt...

Anonymkode: a8580...1cc

Selvsagt er det varmere på Kanariøyene. Noen må ha misforstått noe hvis dere har fått beskjed om det motsatte. Og ja, mye vanligere med oppvarmet basseng på Kanariøyene (men ikke Fuerteventura!).

Når det er sagt, så har vi hatt det supert på Rhodos i høstferien (uke 40), perfekt badevann i havet og bassenget var helt fint for meg og jeg er pyse ... Viktig å bo på østsiden, blåser veldig på vestsiden.

Anonymkode: 9be0a...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...