Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Sarotex hjelper ikke for min del. Nå er smertene forverret og jeg har ingen gode dager lengre. Bruker lang tid på å komme meg opp trappa på grunn av smerter og utmattelse Anonymkode: f99e6...778
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Kosthold hjalp meg. Kutte ut svin, tomater, melk og brød. Anonymkode: 9e658...055
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Gis det fremdeles sarotex mot fm? Trodde de som kan litt om denne sykdommen hadde sluttet med det. Har du prøvd neurontin? Lyrica? Mange har også god effekt av ldn. Anonymkode: 0191f...93b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 Kroniske smerter er så tappende, utmattende og fælt. Sender deg mange gode tanker. Jeg hadde fibromyalgi i 5 år, men er ikke så plaget lenger. Jeg kan fortsatt kjenne på smerter, men nå har jeg verktøy for å håndtere det og hverdagen er tilbake til det normale. Jeg vet at det jeg nå skal si er litt som å banne i kirka. De fleste som har slitt med kroniske smerter er lei av å høre om hvilken rolle psyken spiller. Det gjør jo veldig vondt rent fysisk, det er nettopp det der gjør. Men for meg var det i samspillet mellom kropp og psyke nøkkelen lå. Nå kommer sikkert noen til å si at jeg ikke har hatt "ekte fibromyalgi" eller noe sånt, men det er ikke en produktiv tilnærming. Stress og spenninger i kroppen bidrar til at smerter bygger seg opp over tid og blir kroniske. Jeg prøve også diverse råd om medisiner og kosthold, det var ikke der svaret lå. For meg har det hjulpet med avspenning, Yoga, og å lytte til kroppen over tid. Det er ingen "quickfix", det tar tid å redusere smertene (for meg tok det ca 6mnd å bli vesentlig bedre og flere år å bli det jeg kan kalle helt bra). Smertene kan komme tilbake ved stress eller angstreaksjoner, men nå vet jeg hva som hjelper. Mitt daglige liv er nå smertefritt, etter flere år med kroniske smerter. Uansett om du føler for å forholde deg til en slik tilnærming, ønsker jeg deg alt godt og håper at det blir bedre. Anonymkode: accf8...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå