Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Jeg har aldri brukt det før, så tar i mot alle tips med takk Hva bruker du grønnkål til, hva er godt? Hvordan er det best å tilberede det? Kan stilkene brukes? Anonymkode: dba39...d17
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Fjern stilken, del bladene i biter og stek dem i panna. Tilsett oppkuttet hvitløk og chili. Hell på litt balsamicoeddik. Dryss på pinjekjerner rett før servering. Anonymkode: 968d1...615
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fjern stilken, del bladene i biter og stek dem i panna. Tilsett oppkuttet hvitløk og chili. Hell på litt balsamicoeddik. Dryss på pinjekjerner rett før servering. Anonymkode: 968d1...615 Takk for tips, det var jo veldig enkelt og greit Hvor lenge skal den stekes? Er det som spinat som er ferdig på noen minutter? Anonymkode: dba39...d17
Nyttårs barn Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Har tidligere stått en oppskrift på grønnkålen i poser. Surr den i smør og hvitløk i noen minutter til den blir blank. Tilsett litt varm grønnsaksbuljong og kok inn med rødvinseddik. Salt og pepper og hakkede nøtter over til slutt. (tror den var omtrent slik..)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Mitt beste tips er egentlig å kjøpe andre båttyper. Hodekål, spisskål og savoykål smaker bedre, er enklere å tilberede og er nesten like sunne. Det er bedre at familien spiser en kilo andre typer kål enn 200g grønnkål. Anonymkode: 49822...f17
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 På 26.8.2018 den 1.23, Nyttårs barn skrev: Har tidligere stått en oppskrift på grønnkålen i poser. Surr den i smør og hvitløk i noen minutter til den blir blank. Tilsett litt varm grønnsaksbuljong og kok inn med rødvinseddik. Salt og pepper og hakkede nøtter over til slutt. (tror den var omtrent slik..) Takk for tips, det skal jeg prøve Hi Anonymkode: dba39...d17
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Grønnkålchips! det er utrolig godt! Her er en oppskrift: http://www.lindastuhaug.no/2016/09/27/gronnkalchips/ Anonymkode: 659cf...a47
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 Stekes i panna med smør og litt hvitløk. Kan kokes hel eller kuttet opp. Hvor lenge bør du prøve deg frem med. Jeg koker vann, slenger de i og tar de opp nesten like fort som de kom i vannet når de er delt opp. Jeg liker at det er litt tyggemotstand. Lag tykk hvit saus, evt tilsett litt krydder etter ønske og bland inn strimlet kål. La den stå litt på plata etter du har blandet det sammen, da blir den mør. Det blir på nesten samme måte som gulrot eller kålstuing. Laget wok idag med det. Hadde det i stekepannen rett før maten var ferdig. Det fungerte veldig greit. Selv er jeg ikke veldig stor fan av grønnkål, men en helt grei variant innimellom. Skal du friske den opp litt bruker du bladene på blomkål også når du steker. Blomkålbladene trenger litt lengre steketid enn grønnkål, så ha strimlet blomkålblader i stekepanna før du har i grønnkålen. Bare pass på mengden hvitløk, det kan fort bli for mye men samtidig må du ha litt for å avgi smak. Anonymkode: ed69d...34f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Grønnkålchips! det er utrolig godt! Her er en oppskrift: http://www.lindastuhaug.no/2016/09/27/gronnkalchips/ Anonymkode: 659cf...a47 Ganske uenig - jeg har testa og det smakte fjøs! Anonymkode: 5f8c8...1a4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #10 Skrevet 29. august 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Grønnkålchips! det er utrolig godt! Her er en oppskrift: http://www.lindastuhaug.no/2016/09/27/gronnkalchips/ Anonymkode: 659cf...a47 Ja, det er godt, det skal jeg prøve på Hi Anonymkode: dba39...d17
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #11 Skrevet 29. august 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Stekes i panna med smør og litt hvitløk. Kan kokes hel eller kuttet opp. Hvor lenge bør du prøve deg frem med. Jeg koker vann, slenger de i og tar de opp nesten like fort som de kom i vannet når de er delt opp. Jeg liker at det er litt tyggemotstand. Lag tykk hvit saus, evt tilsett litt krydder etter ønske og bland inn strimlet kål. La den stå litt på plata etter du har blandet det sammen, da blir den mør. Det blir på nesten samme måte som gulrot eller kålstuing. Laget wok idag med det. Hadde det i stekepannen rett før maten var ferdig. Det fungerte veldig greit. Selv er jeg ikke veldig stor fan av grønnkål, men en helt grei variant innimellom. Skal du friske den opp litt bruker du bladene på blomkål også når du steker. Blomkålbladene trenger litt lengre steketid enn grønnkål, så ha strimlet blomkålblader i stekepanna før du har i grønnkålen. Bare pass på mengden hvitløk, det kan fort bli for mye men samtidig må du ha litt for å avgi smak. Anonymkode: ed69d...34f Takk for tips Blomkålbladene har jeg ikke tenkt på at jeg kan bruke, gøy hi Anonymkode: dba39...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå