Gå til innhold

Føler meg som en idiot... men jeg skal lage Boknafisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men  er det klippfisk jeg skal bruke? 

Evt hvor i Oslo omrd før jeg kjøpt riktig fisk?

Anonymkode: 87f80...d50

Fortsetter under...

Skrevet

Hva mener du? Boknafisk er ikke saltet, mens klippfisk er saltet. Du kjøper det ene eller det andre, alt etter hva du skal ha. Men skal du lage boknafisk kan du ikke kjøpe klippfisk😉

Anonymkode: ad455...aee

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Boknafisk er ikke saltet, mens klippfisk er saltet. Du kjøper det ene eller det andre, alt etter hva du skal ha. Men skal du lage boknafisk kan du ikke kjøpe klippfisk😉

Det stemmer ikke helt. Det finnes områder hvor man også salter boknafisken. 

Anonymkode: 6af32...e91

Skrevet

Boknafisk og tørrfisk / klippfisk er to (tre) forskjellige ting. Om Boknafisken er saltet eller ikke, kan variere, men den er ikke tørket like lenge som klippfisk eller tørrfisk, dermed blir den tørr på utsiden, men fremdeles litt myk inni. 

Skrevet

Boknafisk nå er nesten umulig å få kjøpt. Det lages i januar til mars og tviler på at det finnes nå. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk!  Det er jo det jeg mener! 

Men hvor får jeg kjøpt fisk til det? 

Eller må jeg kjenne en som tørker fisk?

Annonse

Skrevet
53 minutter siden, Toneelise skrev:

Boknafisk nå er nesten umulig å få kjøpt. Det lages i januar til mars og tviler på at det finnes nå. 

Ja sa er det bare å vente da. Ikke  lenge til våren igjenn. 

Skrevet
8 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Boknafisk og tørrfisk / klippfisk er to (tre) forskjellige ting. Om Boknafisken er saltet eller ikke, kan variere, men den er ikke tørket like lenge som klippfisk eller tørrfisk, dermed blir den tørr på utsiden, men fremdeles litt myk inni. 

Får høre om jeg kjenner noen som tørker da! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...