Gå til innhold

Royal Canin kitten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker royal canin kitten kattemat, noen som har forslag til annen bra kattemat å bruke også som er litt billigere? 

Anonymkode: 3bd64...2b3

Skrevet

kattemat fra matvarebutikken

Anonymkode: c3335...300

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kattemat fra matvarebutikken

Anonymkode: c3335...300

Kattemat fra matbutikk er ikke så bra

Anonymkode: 05b7a...363

Skrevet

Felleskjøpet sin😊

Anonymkode: 86a43...557

Skrevet

Ja lurte på andre typer , ikke fra matbutikk nei. Har felleskjøpet egen type mat? Er det like bra nesten som de dyre eller matbutikktype mat? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja lurte på andre typer , ikke fra matbutikk nei. Har felleskjøpet egen type mat? Er det like bra nesten som de dyre eller matbutikktype mat? 

Kjøper du royal canin hos dyrlege? Felleskjøpet har og Royal Canin, verdt å sjekke om de har den du skal ha og se om det er billigere der

https://www.felleskjopet.no/butikk/kjaeledyr/katt/?sort=NameAsc&minPrice=4&maxPrice=1449&brands=Royal Canin

Skrevet

Felleskjøpet og Plantasjen har vel begge egne merker som er ok? Vet flere som bruker disse.

Anonymkode: f3de8...aef

Skrevet

Kjøper Royal Canin på plantasjen, da får man hver 8. gratis. Det hjelper litt :)

Anonymkode: c5942...0c6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bruker royal canin kitten kattemat, noen som har forslag til annen bra kattemat å bruke også som er litt billigere? 

Da ville jeg bestilt Kingsmoor kylling på nett, men det er noe i det at katter spiser mindre når de får skikkelig mat som er mer konsentrert, som f.eks Orijen. Kingsmoor er et godt kornfritt alternativ med gode fett og proteinkilder. 

Anonymkode: 3d73d...5c2

Skrevet
On 8/23/2018 at 8:44 PM, Anonym bruker said:

Kattemat fra matbutikk er ikke så bra

dette er tull. kattene jeg har hatt har blitt 18 og 20, og fått mat fra butikken hele livet

Anonymkode: 501ac...e1f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette er tull. kattene jeg har hatt har blitt 18 og 20, og fått mat fra butikken hele livet

Nei, det er ikke tull, det er du som mer uvitende.

Skrevet

IKKE kjøp fra felleskjøpet. De har tilbake trukket masse mat etter at flere hunder og katter ble syke og noen døde etter feil i produksjonen. 
Jeg hadde ikke sjanset på at de har fått fikset problemene igjen. Leser om folk som har dyr som har slitet selv med fôr de mener skal være trygge og da med best før dato noen dager etter de sekkene de har trukket tilbake. 
Royal Kitten er et greit for, og man får sånne rabattkort og kjøper man større sekker så vil det og spare seg. 
Butikk mat har alt for mye salt og generelt dårlig. 

Anonymkode: 4435e...482

Skrevet

Vigor & Sage, kjøpes på dyrebutikk. Er ikke billigere, men det er drøyere (og varer derfor lengre siden de blir fortere mett)og mye bedre for kattene. Det er kjøttbasert og kornfritt.

Å kjøpe på dagligvarebutikk er nesten dyreplageri, det er som om man skulle levd utelukkende på McDonalds mat🤮

Anonymkode: 9ee14...6c0

Skrevet

Anbefaler å handle på Dyrekassen eller lignende på nett. Mye billigere, de har av og til kampanjer, man får hver 10. gratis og man før det levert hjem på døra. :)

Anonymkode: b6dc6...717

Skrevet

Hva med våtfor? Det er ingen rabattkort på det på plantasjen. 179kr for 12 porsjonspk er dyrt. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med våtfor? Det er ingen rabattkort på det på plantasjen. 179kr for 12 porsjonspk er dyrt. 

De trenger ikke våtfor. 

Anonymkode: 86a43...557

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Royal Canin har ikke rabatt på de små porsjonsposene. Men med mindre det er av en spesiell grunn, så trenger du ikke våtfor daglig. Jeg måtte bruke det fordi katten min hadde dårlig matlyst, og det er dyrt.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Katten vår får bare våtfor en sjelden gang. Til kos og ikke som mat. Det er ikke nødvendig. :) 

Skrevet

Vi gir ca 1/4 pose våtfor til hver om dagen, greit med litt variasjon for dem også.

Skrevet

Ojsan da må jeg slutte med det her merker jeg. Skjemmer dem bort for har gitt dem en pose hver dag 😳 Og kokt torsk til dem ofte. Så tørrfor er greit altså og kun våtfor par dager i uka? Da forandrer det jo saken ang maten og økonomien. Så for meg å bli ruinert. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ojsan da må jeg slutte med det her merker jeg. Skjemmer dem bort for har gitt dem en pose hver dag 😳 Og kokt torsk til dem ofte. Så tørrfor er greit altså og kun våtfor par dager i uka? Da forandrer det jo saken ang maten og økonomien. Så for meg å bli ruinert. 

Min fikk mest tørrforr, og fikk våtfor av og til, bare på slutten hun spiste mest våtfor. Kokt torsk er jo kjempefint, min katt ville ikke ha fisk i det hele tatt. Så ja, tørrfor er veldig greit, det er bra for tennene

Skrevet
On 8/25/2018 at 1:34 PM, Anonym bruker said:

Nei, det er ikke tull, det er du som mer uvitende.

hadde det virkelig vert så dårlig så er det rart kattene ble så gammel da

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hadde det virkelig vert så dårlig så er det rart kattene ble så gammel da

Og så? Det som selges i vanlig butikk er stort sett veldig dårlig fór, det er ikke bra for kattene, det er usunt og fult av ting de ikke skal ha, det er kun vomfyll.

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er virkelig ikke nødvendig. Og er vel heller ikke anbefalt. Tørrfôr er best for tennene og mange katter blir overvektige av for mye våtfor. Vi gir det egentlig bare til spesielle anledninger, og litt mer i perioder. Har ikke noe fast ordning på det, gir det når det passer seg sånn. Vi bytter litt på med smaken på tørrforet og blander to forskjellige for variasjon. :) 

Skrevet

Takk for alle svar 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...